Om lidt lander vi i San ... Salvador ?

Published: October 22nd 2007

Krokodiller ved Tarcoles riverKrokodiller ved Tarcoles riverKrokodiller ved Tarcoles river

Der var mange store krokodiller ved Tarcoles floden.
Ja, saa er vi kommet til lidt varmere temperaturer. Mindst 5 - 10 grader, saa selv farmand har ikke vaeret i de lange bukser siden ankomsten til Costa Rica. Ae, oe og aa maa I dog stadig have til gode.

Turen hertil var ellers lidt spaendende. P.g.a. voldsomt regnvejr var lufthavnen i San Jose lukket og vi maatte have en mellemlanding i El Salvador, inden vi fire timer forsinket naaede frem.

Costa Roca er et noget anderledes land at opholde sig i. Ud over at temperaturerne er markant hoejere, er her ogsaa regntid, saa ind imellem giver det ikke bare vand, men meget vand. Vi skiller os heller ikke laengere helt saa meget ud i maengden med vores lyse hud. Landet er ogsaa noget mere praeget af turisme.

Vi har lejet en bil. En lille japansk firehjulstraekker, som der allerede har vaeret lidt brug for til at passere de vaerste huller i vejen. Vi har besoegt et omraade, der hedder Tarcoles, hvor vi oplevede et spaendende dyre- og fugleliv, bl.a. med roede araer (den meget store roede papegoeje fra zoo) flyvende hen over swimmingpoolen. Vi havde en tretimers tur med guide langs med floden, hvor vi saa krokodiller,
På vej ud at spise i et bombefly.På vej ud at spise i et bombefly.På vej ud at spise i et bombefly.

For Halfdan var det en fantastisk oplevelse.
aber og masser af fugle. Nu bor vi taet op ad en nationalpark ved Stillehavet, der hedder Manuel Antonio, hvor vi skal ind paa tur i morgen. Det ligger ud til en strand, saa vi har vaeret en del i vandet, selvom boelgerne er for hoeje til egentlig svoemning. Og til boernenes store jubel spiste vi i gaar i et gammelt bombefly. Tak til Hans og Birthe for at goere opmaerksomme paa det.

Ind imellem er det ogsaa muligt at komme i kontakt med os paa Idas mobiltelefon, men forbindelsen er ikke stabil, saa sms-beskeder bliver ikke noedvendigvis besvaret med det samme. Hvis I har beskeder af lidt mere privat karakter, kan I evt. ogsaa proeve at sende e-mail til henrikmt@hotmail.co.uk, som vi ogsaa checker regelmaessigt. Og endeligt tak for de mange kommentarer, som vi glaeder os meget over.

KvægKvæg
Kvæg

Køerne i Costa Rica er så grimme, at det næsten er synd.

Tot: 0.034s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0183s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb