11.02.2010-??


Advertisement
Asia
February 11th 2010
Published: February 11th 2010
Edit Blog Post

Ze kruta kosa stale v UK je, dozvedeli sme sa prave.. a to som sa
tesil ze aspon 13 stupnov bude ked dojdem a tajne som dufal ze tak 20
by mohlo 😊 Tato zima je nejaka moc dlha a intenzivna, myslim ze som
si zvolil dobry rok na 5 tyzdnovy letny brejk, heh.. Stalo ma to sice
job a zasa aj scooter ale tak co uz, to som cely ja predsa 😊

Takze poslednych par dni tu prezivame v duchu tucnej relaxacie a pre
mna malo poznaneho nic nerobenia. Teda okrem citania knih na lehatku,
i ked som casto prerusovany potrebou hodit sa do oceanu bo to teplo je
tu tak ako aj intenzita slnka, velmi intenzivne. Voda pri brehu je
teplejsia nez varene vino ale dalej od brehu sa to uz konecne da ba
priam niekedy prijemne chladi, heh.. Neprijemne je ze sa tam objavuju
morske blchy, ktore vsetko vo vode obdaruvaju akymisi elektrosokmi, no
nie je to take silne ako na niektorych thajskych plazach a teda moc
velku hlavu si z toho nerobim. Yoovi to vsak dost prekaza a niekedy je
vo vode len raz denne, takze obden sadame na scooter a vydavame sa na
ine casti ostrova kde su ine plaze a prekvapivo tam blchy nie su.
Mimochodom som uz spravil vyse 20gb videi a fotiek a akosi dochadza
volne miesto na kartach takze vdaka planovanemu setreniu vela
audiovizualneho materialu zostane len v nasich spomienkach. Ale radi
vam o nich potom porozpravame 😊

Co ma tiez prilis netesi je, ze komarov tu sice nie je tak vela, ale
dostipany som tak, ze viac to snad ani nejde. Je to tu jednoducho skor
o kvalite nez kvantite a tie pupaky svrbia fakt moc uz niekolko dni,
takze mozete byt radi ze mate zimu a v zime komare nie su, heh.. A ja
zasa dufam, ze tie komre neprenasaju malariu 😊

Plazi je tu dost, ved len ta nasa ma asi 15km. Na severovychode sme
dokonca objavili uspokojive koralove zhluky aj s nejakou morskou
faunou a o dva dni neskor sme sa tam vratili pofotit tuto koralovu
zatoku. Nanestastie ale bola docela mutna voda podla mna, tak uvidime
ako nase tazko vykompozovane zabery vyjdu. Kedze bol ale odliv prave,
tak voda bola hlboka len nieco malo nad meter a nepekne som sa pri
plavani oskrel o jeden z koralov (asi ten najostrejsi v celom ocene
😊) To by mi ale nestacilo tak som nedopatrenim stupil na morskeho
jezka. Nastastie len velmi jemne lebo tu su obdareny aspon 20cm
pichliacmi. Dokonca aj chodit dokazu ako som sa dozvedel po tom co som
na nich zacal hadzat vacsi koral, ktory som odlomil (nanichodnik som,
ja viem 😊). Utocil som vsak na nespravneho jezka ako som zistil
neskor, ale to nevadi, ved ten sa o tom dozvie 😊 Ako odplatu sa
pokusim zohnat si na veceru zopar kusov z jeho pocetnej komunity,
heh..

A ked som uz pri tom, mal by som si dat aj nejakeho reprezentata z
rise pavukov, nakolko som minule so zalepenymi ocami este s rannou
erekciou na ceste k hajzlovej mise objavil na stene jedneho ako dlan
velkeho a dlhonohoheho hazlika spokojne odpocivajuceho. Trvalo mi par
dlhych minut kym som sa kvalitne vyhecoval a odhodlal na radikalny
krok - ukladnej chladnokrvej vrazde. Yo mi nezucastnene z postele
skryty za sietou poradil nech pouzijem sandalu, no kedze mame len
desiny nohy co sa mi zdalo byt kratke vzhladom na rozmery pavuka,
schytil som akusi kratku palmovu metlu co lezi pri nasom vchode a
vyprasil ho s nou. Vraj som pri tom vydaval nejake nepricetne zvuky
ako z filmu apocalypto ale hlavne ze ten parchant uz nie je v nasej
izbe. Snad tam nemal pribuznych, bo som pocul ze dobry pavuk nikdy nie
je sam. Pockaj, nieco mi prave lezie po chrbte.. uaaahhhhh, ty wole..
nastastie to bol len svab. Tak pozri sa aj ty radsej pod postel 😊

Tak ale konecne sme sa dostali do tej domacej chalkarne kde pripravuju
psov a macky. Zacali sme tou mackou, ktoru sme zapijali ryzovym vinom
ale ja by som uprednostnil pivo kedze to ich vino ma aspon 30%. Navyse
je extremne lacne tak sme prenho skocili znova a nechali si ho
zabalit.. rovno 3x. Macka bola podavana s mne doteraz neznamym druhom
ovocia chutiacim ako limetka a velkym mnozstvom sezamovych semienok.
Oblohu tvorili dajake listy, pravedopodobne watercress a dostali sme
aj nejake predjedlo na ochutnanie, akusi velku tenku placku chutou
pripominajucu nasladle chipsy. Po vycerpavajucom dni plnom plavania a
opalovania sa pri scootrovani po ostrove nas to vsak nedokazalo
nasytit, tak sme si dali aj spolahlivo odskusaneho psa. Ten vsak nebol
podavany tak ako sme boli zvyknuty z Kambodze a jeho maso bolo
mastnejsie, takze sme sa potesili velkemu mnozstvu roznych druhov
zeleniny ktore ho doprevadzali. Takmer ziadnu som nepoznal a vobec
ziadna mi nechutila. Podobne to bolo aj s omackou, v ktorej sa
mixovali 3 chute vytunovane do maximalnej hranice: horkost, slanost a
stiplavost. Zasa nic pre mna. Druha omacka bola ovela chutnejsia.
Tvarom, farbou a konzistenciou pripominala vsak kravske hovno, ale to
predsa nie je ziaden problem, hlavne ze bola dobra.
Tlacil som do seba hltavo tie originalne placky s hovnovou omackou a
zapijal to ryzovym vinom. Vecera bola teda skor ozerska nez obzerska,
a v tomto duchu pokracoval cely vecer. Ale macku by som si dal kludne
kedykolvek znova, no musime sa zdokonalit v nasej vietnamcine a
vypytat si k nej aj ryzu, nech sa konecne aj najeme 😊
Pocas celeho stolovania sme pravdepodobne z vizualnych dovodov
pritahvali pozornost okolitych prisediacich - vsetko domacimi a kedze
Yo je velmi spolocensky, tito dosli za nami a ukazovali nam sposob
akym sa tito stvornohy mazlickovia konzumuju a zasa sa dozvedeli nieco
nove o spravani, komunikacii, a zvykoch ludi v tejto roztomilej
krajine. Pri veceri sme spravili tri niekolkominutove videa takze snad
to cele uvidite coskoro zdokumentovane.

Inak tu robia zaujimavu kavu ladovu, niekedy v lete ti ju s potesenim
spravim bo je ladovo osviezujuca, horka no zaroven aj sladka, proste
taka dobre.. mozno aj tebe bude chutit.. Napriek tomu ze ja som vobec
neni kavickar, tu si davam niekedy dokonca aj 2 denne, ale len kvoli
chuti a tiez lebo tu nemaju moj oblubeny zeleny caj, i ked tu maju
taky specialny vietnamsky, co je celkom chutna zmena no nemam pocit ze
by bol zeleny, a nocne najebavky na plazi s Yo su velmi vycerpavajuce,
heh..
Co je ale zaujimavejsie nez tato kava je nejaky sladky napoj
pripraveny z lisovaneho stromu. Funguje to tak, ze zienka toci kolesom
na takom velkom lise na chodniku pri ceste (kde su vlastne aj tak
fsetky chalkarne v celej azii). Pri tomto kruteni donho vklada velke
kusy dreva vyzerajuceho skoro ako kusy bambusu, no je to isto nieco
ine. Tato drevina obsahuje prekvapive mnozstvo tekutiny a to sa pri
tom niekolkonasobnom lisovani zbiera a potom podava s ladom. Chut je
vynimocne dobra, zaroven je to velmi cerstve a stopercentne.. uz sme
aj uvazovali ze ako by to chutilo s vodkou. Predpokladam ze uplne
skvelo 😊

Taktiez sme nedavno objavili novu plaz severozapadne od nasho mesta,
ku ktorej uz tradicne vedie cesta-necesta, co je tu taka uchylka
sprosta ze sa tu na stavanie komunikacii proste zvysoka kasle. Hlavne
ze deti do skoly chodiace ale vyzeraju ako pionieri s cervenou stuzkou
okolo krku a bielych koseliach.. velmi komunisticke, no stale krajsie
nez v UK (ako vsetko tuna). Ale k tej plazi.. je sice pieskova, no
obkolesana mnozstvom velkych casom a vodou nahlodanych skal, ktore sa
vo vode zmenili na male koralmi obrastene, velmi pichlave a zaroven
tazko zbadatelne kamene kvoli ktorym sme sa odhodlali ist do vody len
so sandalami. To sice do velkej miery znemoznovalo kvalitne plavanie,
ale to bolo obmedzene aj vdaka vazne velkym a silnym vlnam. Na ostrov
ku ktoremu sme chceli doplavat to vsak nebolo vobec kratko a cesta
naspat trvala este dlhsie. Kedze voda bola plytka tak to s nami
hadzalo o kadejaky koral a hocijaky kamen ci skalu, ale ved uz dlho
som nemal krvavu celu ruku takze niekedy to muselo prist. Kedze sme
tam vsak objavili doteraz najkrajsie koraly a rybky okolo nich
plavajucich, tak sa tam musime vratit aj s podvodnym fotakom a spravit
nejake kompozicne zaujimave snimky. Snad sa vydaria. A snad to
prezijem. A coskoro sa chystame na taku lahsiu oddychovku na kajak,
tak dufam ze Yo uz nebude (jak posledne tri) dni boliet hlava, aby som
tam zasa nemakal len ja ako nejaky galejnik, heh..

Tak uz sa lucim bo slnko vola, voda laka.. a dalej to poznas tiez

Advertisement



Tot: 0.298s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.0751s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb