Shoppailumaniaa

Asia
August 1st 2008
Published: August 1st 2008

J:n viimeksi kirjoittaessa olin tosiaan syvalla unten mailla Singaporen kentalla. Ihmeen hyvin saa lentokentalla nukuttua!

En olis uskonut, etta voin jaada koukkuun sukeltamiseen, mutta niin on nyt tainnut kayda. Harmittaa aivan sairaasti, etta sain Singaporen ilmastoinneista nuhan ja oikea korva on ollut lukossa kohta viikon, ja siksi J:lla on nyt tilillaan 5 sukellusta enemman kuin mulla!! Ma oon niin kade. Viimeisena paivana saarella yritin veden alle ihan vakisin ja 10 minuuttia kesti paasta 6 metriin, koska paineentasaus oikeassa korvassa ei sujunut. Olin jo menossa ylos paattiin hakemaan varusteet paalle, mutta noustessa pintaan korvaan sattui sairaasti ja homma piti jattaa siihen. J:n sukeltaessa ma snorklailin veneen vieressa ja olihan sekin hienoa, mutta talla kertaa pystyin vain miettimaan sita, etten ole pinnan alla. Alunperin en ollut edes varma, pystynko tekemaan koko kurssia ja jos pystyn, tykkaanko sukeltamisesta siltikaan niin paljon, mutta kolmantena kurssipaivana en olis mitaan muuta halunnut kuin korvan auki ja pinnan alle. Hienointa sukeltamisessa on tunne, ei niinkaan se mita nakee. Snorklatessakin jo nakee tosi paljon, mutta sukeltaessa on osa vedenalaista maailmaa. Meidan opettajalle Cedulle pitaa kylla antaa ihan taydet pisteet siita, etta edes sai mut kurssin alussa veden alle kaikki ne ihme vempeleet selassa ja viela tekemaankin siella jotain, kuten ottamaan regulaattorin pois suusta ja viela lopulta maskinkin. Ei olis moni opettaja siihen kyennyt, mutta nyt ma olen sukeltaja!!

Saavuttiin eilen iltapaivalla tanne Hong Kongiin eika olla muuta tehty kuin shoppailtu. Taalla on hirveet alet ja aika hyvin on jo paasty visaa vinguttamaan. Ollaan hostellissa hyvalla paikalla shoppailuihin nahden ja muutenkin se on ihan ok, mutta alaovessa lukee, etta tassa talossa harjoitettava hostellibisnes on laiton ja sen asiakkailta voidaan evata paasy taloon ja heidat voidaan asettaa syytteeseen... Käytiin me kuitenkin dim sum -lounaalla paikallisen toimiston väen opastuksella. Pöytä tilattiin täyteen erilaisia nyyttejä ja vielä jälkkäriksi makeita versioita sekä mangohyytelöt. Pöydässä oli kolmea erilaista teetä ja vahvinta laimennettiin miedommalla. Kuulemma mitä vahvempaa, sitä enemmän se vie ruoan rasvaa mennessään. J:lle myös opastettiin, ettei pöytään tilatuista kananjaloista kuulu syödä kynsiä, ei edes mitään luita eikä rustoja...

Ylihuomenna on lento Helsinkiin ja tuntuu ihan kauhelta, jos sita miettii, joten yritan olla miettimatta. Etukateen ajateltiin, etta jossain vaiheessa kypsyttais reissaamiseen ja tavaroiden raahaamiseen tai toisen naamaan tai johonkin, mutta ei kylla olla kypsytty mihinkaan ja reissua vois hyvin viela jatkaa pari kuukautta. Varsinkin kun taalla Honkkarissa on hyva pesula. Suurin osa vaatteista on likaisia, vaikka niita on pesetetty eri paikoissa, mutta ne pestaan kasin ja kuivataan missa sattuu.

Nyt pitaa lahtea Espritin outletiin 😊 Seuraavaksi varmaan nakemisiin!

18th August 2008

Naamoja kaivataan taalla.
Tapaamisiin!!

Tot: 0.472s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.1065s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb