Skilpaddeoya uten skilpadder...

Asia
February 21st 2007
Published: February 21st 2007

Dykking, sol og strand og saa langt ingen skilpadder!

Da kom vi endelig til Koh Tao, dykkernes favoritt. Dette har jeg gledet meg til lenge!

Paa baaten fra Koh Phangan ble vi lurt med paa en dykkeresort Ban's Resort. de lovte billig rom hvis vi tok et dykkekurs og da Line hadde planer om aa ta advanced hoppet vi like gjerne paa. Vi ble kjort til stedet med en haug av andre mennesker og kom frem svette og varme med tunge sekker. Selve bookingen tok kjempelang tid som endte med at de ikke hadde et noe ledig allikevel.

Vi maatte da traske videre for aa finne et rom for natten. Til slutt fant vi et OK rom og flaks var det for nesten alt var fullt! Vi traff ogsaa en bunch av Lines venner (mamma: bl.a. Christina kjempe hyggelig.) Paa kvelden gikk vi tilbake til Ban's for aa hoereom de hadde noe ledig for neste dag og det hadde de. Vi fikk et nydelig rom, kan vel kalle det litt luksus, for 1000 baht. Saa naa lever vi som dronninger 😊 Line er kjempe fornoyd!!!

I gaar startet Line paa Advanced kurset og hadde dyp og
Koh Phangan by nightKoh Phangan by nightKoh Phangan by night

saa kan man jo tenke seg hvordan det er paa fullmoon party..
mavigasjonsdykk. Jeg fikk vaere med paa dykkene og plasket etter, mens de andre gjorde ovelser. Var ikke akkurat saa fantastisk aa dykke her veldig grumsete vann, men allikevel kan ikke annet enn aa nyte tilverelsen naar man flyter rundt i et akvarie!! Line syns ogsaa det var topp, mye lettere aa dykke her nede.

OBS!(Mamma ikke les dette!!!)
Etter andre dykk begynte vi begge aa slite veldig med orene trykket bare okte paa og til slutt hadde jeg saa vondt at jeg gikk til en sykesoster. Hun sa det ikke saa helt bra ut, saa jeg fikk noen piller mot hevelsene og andre for aa roe trykket. Line fikk ogsaa noen. Vi laa rett ut paa rommet hele kvelden og begge sov helt til halv ni i dag... Vaaknet opp god som ny, men onsket likevel aa slappe av en dag, saa vi fikk utsatt resten av kurset til Line. Om noen dager skal vi dykke igjen, og da skal vi til et sted vi er garantert aa se hai - Whitetip reefsharks, JIPPI!!!

(Mamma: Naa kan du lese igjen)
I dag har vi ligget paa stranden og naa skal vi snart ut aa spise med venninnene til
Line med Botte-drinkLine med Botte-drinkLine med Botte-drink

Ja, det er saann de serverer drinkene her. (Koh Phangan)
Line pluss noen svensker de har mott.

Vi blir paa Koh Tao og i luksusrommet vaart frem til lordag, da det igjen er paa tid aa rore paa seg. Guttene drar fra Norge paa sondag og vi skal mote dem paa Phi Phi paa mandag. Saa da maa vi finne oss en baat til Surat Thani, ta buss til Krabi og ferge videre ut til Phi Phi.

Koser oss masse og er veldig glade for at det er tre og en halv uke igjen av turen, vil ikke jhem paa lenge ennaa!

Savner dere alle, pakk kofferten og kom hit! Anne Grethe: Du er jo ikke langt unna, haaper det ble noen ekstra dager paa dere 😊

Tuddelu til neste gang!

En liten thai gutt..En liten thai gutt..
En liten thai gutt..

som solgte blomsterkranser sent paa kvelden. Vi ga han litt notter...

23rd February 2007

- en misforstått mann..
Tror du hadde litt "trykk i ørene" allerede før du dro.. Uansett, kos dere videre! Her er det minus 6 og snø... Blæ!

Tot: 0.141s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0721s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb