Vietnam 19. december

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City
December 19th 2007
Published: December 19th 2007

Vi skulle på besøg hos Jesper’s bekendte Niels der bl.a. er direktør for en frugtfabrik lige uden for Saigon. Han havde sørget for en bus hentede og vi kørte gennem Saigon’s formiddagstrafik til en industrizone. Fabrikken blev bygget for fire år siden og har ca. 100 ansatte. De gør det mest i koncentrater til saft og frugt som tilsættes yoghurter i landende omkring og de arabiske lande. Vi fik masser af smagsprøver på frugter sammen med et powerpoint-show (sidst holdt for Bendt Bendtsen).

Niels er en rigtig entreprenør og rejser mere end 240 dage om året - ”sådan har jeg altid gjort, så familien er vant til det”. Vi fik en rundvisning i smarte (!) kitler. Til sidst var der prøvesmagning af nogle af deres produkter i test-afdelingen. Det var spændende. Vi fik smagt fuglerede-drik (ikke godt, men så har vi prøvet det!). Til sidst fik vi is lavet af Dorian-frugten. Dorian er så dårligt lugtende at du i nogle lande i Asien får bøde for at medbringe den i offentlig transport. Og den smager som ventet - meget dårligt (som Julie sagde er det som at spise penicilin-is og jeg vil sige iblandet benzin). Vi kunne faktisk ikke få mere end en halv ske ned selvom vi gerne vilde. Det mærkelige er at frugten i Asien kaldes ”King of Fruits” og er dyr! Men som Niels sagde, så er der noget medicin i Vietnam som har jordbær smag - og der betyder at nogen ikke an døje jordbær (men jordbær dufter i det mindste godt).

Efter 3-4 timer blev vi kørt tilbage til byen og Mette, de fire storeog jeg sprang af bussen og shoppede lidt, mens Jesper tog de to små med i en park og spillede bold. I aften skal vi i China-town.

I morgen tager vi en tre-dages tur i Mekong-deltaet og jeg ved ikke om vi kan uploade.

Tot: 0.067s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 50; dbt: 0.0448s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb