42.den - Saigon - Cu Chi tunely,mesto


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City » Cu Chi
October 18th 2012
Published: March 22nd 2013
Edit Blog Post

6/00 vstavam,teda budi ma ten debil,normalne ma zacal chytat okolo pasu.buzerant zasrany.Uzaj vstavam,balim sa as a idem prec.CS co vietname uplna katastrofa,v thajsku serem tiez na to.

Idem hladat hotel,je ale moc skoro,cekujem ceny,hostel v dorem za 7USD asi tam pojdem,bo izby su od 10USD hore.Zistujem aj Cu Chi tunely,v prvej za 6USD,v dalsej za 105kD,odchod za 45 min.Berem to.Aspon mi prejde cas.batoh nechavam v cestovke.idem na rychle ranajky.

Po jedle cakam na bus v cestovke.V cestovke fasujem 0.3l vodu,v buse dalsiu 0.3l vodu.Zbytocne som si kupoval 2x1.5l,cul to musim vlacit.Sprievodca je priemerny,na MJ z My Son nema.Cesta k tunelom trva 2 hodiny,mame este pispauzu.Zasa su rozdielne ceny vstupneho,cudzinci za 90kd,japonci,francuzi,australcania za menej a domaci za minimum.Fakt ma toto vytaca.Kupujeme si listky v kase.Pri vstupe este dostavam nalepku na rameno.

A sme tam.Prva zastavka mal byt film ale vsetko je plne. Ideme rychlim tempom na dalsie stanovisko. Ukazka typov pasti,bunkrov,tank,vojaci,strelab a tunely a samozrejme nakoniec film. Tak ako som to rychlo napisal taka bola rychla aj prehliadka.Do legendarneho vstupu do tunelu som nesiel,bolo to dost uzke,nechcel som riskovat este poriadne nezahojene koleno. Teda uz len chrasti ale dost velke.Ale do samotnych tunelov som isiel,sak co by to bolo aby som sa v nich nepresiel. Na vysku mali cca 1m,vnutri bolo hrozne vlhko a teplo a samozrejme cely bus,spravil som 2/3,potom som to vzdal. Vysiel som totalne mokry.par metrov po vzduchu a sup do dalsieho tunela,ten mal len 20m a vysku 1.5m ale aj z toho som vysiel premoceny.Tunely stali za to,len skoda,ze sa islo tak rychlo.

Cesta nazad bezproblemova.Po vysadeni par ludi pri war muzeu sme prisli do centra. Pustil som sa hladat ubytko. Nasiel som singel za 8USD,zobral som to,sice bez klimy ale je tam ventilator a lapac hmyzu,take male zvieratko co lezie po stene,jak jasterica. Vraj to je neskodne,uvidime.

Po zlozeny batohu,som sa vidal do mesta.HCMC muzemu zatvarali za 30 minut tak som ho kukol len zvonku,notra dame som kukol aj zvnutra,nic moc. Vonku ho maloval jeden chlapik. Stadion som nasiel ale nebol to futbalovu,dnu cvicilo vela ludi,resp hrali tam loptove hry,tam ma ale security nepustili. Mal tu byt aj neaky chram,ten som nemohol najst. Uz som sa na to vyprdol a zrazu som ho zbadal zastrceny medzi budovami. Uz ma to tak nefascinuje. Pobral som sa dalej. Cestou som si dal trstinovy napoj,neskor jedlo,ktore som zapil pivom. Cesta k pristavu bola miestami adrenalinova,velmi vela motorkarov,ktory chodili aj po chodniku aj po ceste.Hotove mravenisko.

Pristav bol najskor obohnany plotom,potom sa uz ale dalo dostat k vode. Kotvilo tu vela restauracii-lodi,ktore boli krasne nasvietene. Pred lodami stali stewartky v uniformach a volali ludi dnu,na lavickach sedeli zamilovane pary,opodial uz boli rybariPeknu prechadzku som isiel zakoncit ulovenim kesky. Je umiestnena v el.skrinke na verejnom priestranstve,takze sa mi nepodarila odlovit.

Este som hladal supermarket,ktory som uz ani nedufal,ze najdem,nakoniec som nasiel a kupil zasoby. Pak som siel do fastfoodu na hambac,hranolky a pepsi.Volalo sa to loteria,uplny humus,zlaty mcdonald

naklady

ubytko - 8 USD
cu chi tunely 1/2 dna - 105kD
vstup cu chi tunely - 90kD
ranajky,cestoviny,maso - 20kD
nakup - 33.5kD
obed - 15kD
napoj z cukr.trstiny - 5kD
jedlo,slize,maso,zelenina - 16kd
pivo - 10kD
2x zeleninove rolky - 10kD
loteria vecera,cheesburger,hranolky,pepsi - 56kd
nakup - 102kD
voda 1.5 - 7.4kD
coca cola plech 0.3 - 7.5kd
redbull - 8.8kD
konzerva - 20.3 kD
trubicky - 7.9kD
susienky - 12.2kD
pivo 0.3l - 8.4kD
sus.banany - 12kd
sus.jahody - 9.9kd

fotky

http://min.us/mqigvV5SNkWPF

Advertisement



Tot: 0.571s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.3288s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb