Vietnam

Asia » Vietnam » South Central Coast » Khanh Hoa » Nha Trang
May 7th 2010
Published: July 13th 2010

Hanoi

Da vi ankom til Hanoi Lufthavn var vi meget positive og spaendte paa at se og opleve det nye land vi var kommet til. Men vi var slet ikke forberedt paa det chok der moedte os saa snart vi steg ind i taxa'en mod vores valgte hotel. Chauffoeren var meget uvenlig, og da vi kom ind til byen hoppede der en lille fyr ind i bilen og sagde at vores hotel var fuldt booket, saa de ville gerne tage os til et andet lign hotel. Uden vi naaede at reagere holdt vi udenfor det nye hotel. Vi checkede ind og fik at vide det kostede 200 pr. nat. Da den vietnamesiske valuta Dong er meget lav, taenkte vi at det var fair nok. Men da vi tjekkede ud forlangte de 200 dollar pr. nat, og ikke 200... SNYDT...

Vi valgte at gaa lidt rundt i den gamle bydel i Hanoi, hvor vores hotel ogsaa laa og som siges at vaere enormt hyggelig. Men gaderne lugtede, folk sad og spiste paa hvert et fortov med deres beskidte fingre. Butikkerne var ikke mere end en halv menter brede og 2-3 meter lange, stadig var der flere ting i dem end en hver butik du finder i DK. - Biler, motorcykler, busser, cykler: koerer alle som det passer dem, og det ligner i hvert et kryds at de vil stoede sammen - naar man skal over vejen skal man bare lukke oejnene og haabe paa ikke at blive koert ned. Det er for skraemmende at have aabne oejne naar man krydser gaden. Der var ingen restauranter, og man kan ikke finde noget mad nogle steder, det er som om der ikke findes andet end det de koger paa fortovet. Toiletterne er bare lange raekker med huller i jorden, og saa er der ellers faelles tisning :/ - Alle mennesker var meget uvenlige, med mindre de havde udsigt til vores penge.

Vi var skraemt fra vid og sans, og vi kunne kun se hinanden i oejnene og oenske os saa hurtigt som muligt ud af de helvede vi var kommet til... Sa efter bare 2 naetter tog vi det foerste tog videre til Hue.

Hue

Allerede da vi kom til Hue, var hele atmosfaeren lidt mere rolig, dog stadig fyldt med mopets og larmende scootere. Vi tog ud og saa Citadel, som er ruiner af en odelagt by bombet af amerikanerne under krigen. Derefter fandt vi et lille marked, og gik en lang tur rundt om havnen. Byen var utrolig hyggelig.

Hoi An

Hoi An er byen af silke, kendt for alle de skraeddere der syer og specialdesigner toej og jakkesaet. Ligeledes kan man finde skomagere der designer og specialsyer sko til ens foedder. Vi benyttede os selvfoelgelig hurtigt af begge dele 😊 og fik specialsyet jakker, kjoler, bukser og en masse sko.
Vi boede paa et rigtig laekkert hotel, meget billigt, der serverede gratis morgenmad og havde en indendoers nedkoelet pool, hvilket er skoent naar temperaturen er varm og luften er tyk. Vi laa paa stranden 2 dage, fik set lidt af byen og spist noget af det bedste vietnamesiske mad nogensinde. Vi moedte en masse hyggelige mennesker, som vi en aften tog til beachparty med paa stranden.

Nha Trang

Her havde vi planlagt at moedes med 2 drenge som vi moedte paa KIWI-bussen i New Zealand. Det var rigtig fedt at moedes med folk som vi havde moedt tidligere på rejsen. Vi brugte 5 dage sammen, i denne skoenne by i Vietnam. Vi lejede bl.a. scootere en dag, for at finde nogle af Vietnams naturrige og kulturelle begivenheder, men lidt uden held. Vi tog også på snorkeltur, hvilket var utrolig smukt. Vandet var helt asurblaet og fiskene var næsten lige så smukke som i ved Australiens kyst. Vi lå meget på stranden, som var utrolig smuk og som vi boede lige ned til.

Tot: 0.136s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0558s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb