Hanoi, hektisk og herlig

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
April 9th 2009
Published: April 9th 2009

GaderestaurantGaderestaurantGaderestaurant

Første aften i Hanoi på gaderestaurant i asfalthøjde.
Så blev der tid til at skrive på bloggen efter et par gode dage i Hanoi. Vi ankom hertil tirsdag kl. 21.30 lokal tid (15.30 i dk, spændte efter 24 timers rejse med fly og 2 stop-overs i hhv. London og Hong Kong.
Vi bor lige i hjertet af Hanoi, i det gamle kvarter. Der er konstant aktivitet, så man kan såmænd sagtens sidde og kigge på gadeliv i timevis. Vi har nu været her et par dage og kan nu begynde at ane konturerne i dagens rytme. Vi kan også begynde at se, der er forskel på mænd og kvinders aktivtitetsniveau; kvinder arbejder i gennemsnit seks timer mere og sover to timer mindre end mænd. Hmmm, og det til trods for en politisk målsætning om, at skabe lighed mellem mænd og kvinder. Til gengæld skulle kvinderne også være meget bevidste om, at være fremtiden i et land, som haren økonomisk vækst på 8 %.
Hanoi er en historisk spændende by, med spor fra de vidt forskellige og på mange måder modsætningsfyldte perioder. Vi var på en guidet tur, arrangeret af den konference, Bo er tilknyttet. Hvad vi så må vi vente med at skrive, da vi skal med nattoget til
Hang HomHang HomHang Hom

Aktivitet i "vores" gade Hang Hom i Hanois gamle bydel
Sapa, en by i det nordlige Vietnam, for at trekke de næste 4 dage. Det er temmeligt øde beliggende, og derfor kommer vi sikkert heller ikke på nettet igen før tirsdag eller onsdag. Mange hilsner fra Tore, Ulla og Bo.

Onkel Ho's MausoleumOnkel Ho's Mausoleum
Onkel Ho's Mausoleum

Det pompøse mausoleum hvor Ho Chi Minh's balsamerede lig ligger til offentlig skue.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb