163.den - dulan


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taitung
July 10th 2018
Published: July 11th 2018
Edit Blog Post

Na ranajky skocene do ranajkoveho bufetu.

Tentoraz hambac s ladovym zelenym cajom. Caj mi tu zacal velmi chutit, dobre to osviezi.

V 711 kupa proviantu na dnesnu turu na dulenshan trial. Podla recepcneho spiatocka ma trvat 5-6 hod. Na info tabuli napisane 4-5, no ja som to nakonec s par prestavkami dal za 3hod.

Startujem tatosa a hor sa na zaciatok trialu.

Vonku pekne slnecno, jasno.

Valim si to po hlavnej obcas aj 120km/hod vac to neukazuje ale to som isol vzdy len chvilku. Siroka rovinata cesta laka na rychlu jazdu.

Podla mapy odbocujem k vyhliadke 都蘭山登山步道入口停車場

Caka ma strme stupanie po ok uzkej ceste.

Obcas zakruta, doplnena o zrkadlo aby clovek videl ci nejde nieco oproti.

Okolo same policka, zahrady.

Pod vyhliadkou odstavene 3motorky. Jeden clovek v altanku z ktoreho je paradny (a prakticky jediny dobry vyhlad na celom treku) na ocean a dedinky.

Chvalabohu normalna prirodna trasa. Caka ma podla info panelu 3.8km jednym smerom (endomondo mi nameralo spiatocne 9km).

Mensie stupanie na zaciatok.

Po stranach su rozne napisi v cinstine na malych plastovych tabulkach.

Par malych kvetin je zabalenych do priedusnych sackov. Pri niektorych je aj daky kod. Tak nevim ci to ludia beru ako vzorky abo co.

Stretavam druheho cloveka (jeden bol v altanku).

Stupanie je strmsie. Obcas prirodne schody resp v kameni vytesane stupaky pre nohy.

Pri fakt strmom stupani su aj pomocne lana. Asi na 4 miestach aj normalny schodovy rebrik.

Vyhlady prakticky ziadne az na 3 body.

Kopa roznych motylov, jeden bol velky ako moje dve dlane.

Nesmu chybat obri pavuci.

Na triale kazdych 250m znakovy kolik s udajom k cielu.

Na par odpocivadlach info tabule o zverine, vegetacii, historii.

Stretavam posledneho cloveka, biely starsi turista.

Dostavam s k dakemu posvatnemu miestu. Na kameni dake pismo a pod nim obete, zvacsa prazdne flase.

Zacina klesanie, stupanie a som v ciely. Triangulacny bod 1190m nm

Pekny plac, vyhlad nula bodov, avsak dlho sa tu neohrievam, kopa much, musiek, vciel (?).

Sem mi to trvalo 1.45hod aj so zastavkami.

Nazad cesta ubehla v pohode.

V altanku susim mokre veci, som len v trenkach. Lahinam na lavicku a relaxujem.

Ako som siel dole stretol som dvoch bielych turistov co sli pesi k altanku. Toto fakt neodporucam, ide sa do strmeho kopca, k tomu neuveritelne teplo a hlavne betonova cesta.

Na ubytku si davam prat, pradlo vyvesene neskor na terase a cakanie kym mi nieco uschne, na sebe len trenky.

Majitel telefonuje do mojej pozicovne, predlzujem si ti pobyt, tak nech vedia ze stroj donesem o den neskor.

Stretavam tu nz babu z hualienu co uci v cine (nie jazyk ale nieco specificke).

Na nasu radu do yuli a aj sem dostopovala, cakacka do 5.min. Sice je to baba ale dost pri sebe, no ale zas blond tak to isto ulahcilo.

Yuli vraj fajn, stihla vsak len vodopad. Ten maly ale dobre kupanie pod nim.

Chcela ist na green island ale lode su zrusene, tajfun prichadza.

Aj lety z taipei su porusene (aspon teda airasia, to mi vyskocilo na fb).

Nz ucila aj v japonsku, krajina sa jej lubila ale bolo to tam moc vsetko organizovane, preto preferuje cinu kde je chaos. Taiwan ok ale zit by tu nechcela, bo vsetko klape ako ma.

No nevim ja by som radsej na zivot preferoval taku krajinu ako daku chaosnu.

Rozmyslam co dalej.

Dotankovavam skuter, konecne dalsia prevadzka po carefoure kde sa da platit kartou.

A smer Luyeh Highland. Tu sa kona velky vzdusnobalonovy festival.

Je jasne, ze to dnes uz nestihnem, je nieco po 17.40, cesta tam podla google maps hodina, no nevadi.

Zajtra ma prsat, festival nebude a tym padom ani moja planovana jazda na skutri po okoli.

Nuz valim si to po hlavnej, pred mostom do taitungu to stacam vlavo.

Mimochodom dnes uz vsetky vyhliadky, parkoviska pri mori uzavrete. Je tam natiahnuta paska a obcas to chodi kontrolovat pobrezna straz.

Po ceste c.197 si to valim do vrchu, kusok je to hlavny tah, no neskor uz vedlajsia cesta.

A fakt super, stupanie, ostre zakruty, paradna jazda v kopcovitom terene.

Len ma chvilu obmedzovali dve dodavky co viezli turistov do Star tribe tea house, odkial je fajn vyhlad na taitung a okolite hory so zapadom slnka.

Ja na zapad necakam a valim si to dalej, rychlost zvacsa okolo 40km/hod.

Obcas je usek cesty velmi zly, prepadnute krajnice, na jednom useku prepadnuty cely stred (asi o 30cm).

Predbieha ma sportiak, drzim s nim krok asi 3min a potom ho stracam.

Prekracujem most a uz som v cielovom mestecku.

Na festival nema zmysel ist, balony uz davno pristali a hlavne uz zacina padat noc.

Nazad idem po rovinke smer taitung. Hlavny tah,cesta c.9, plny aut z festivalu.

Ale kedze motorky tu maju vlastny pruh valim to okolo 80km/hod.

Jeden kokot mi behol v zakrute do pruhu ale v pohode situacia zvladnuta.

V taitungu opat nakup v carfoure. Vodu za 8td nemali ale mali zlacnene jedlo na 53td, maso, ryza, hriby a dve oblohy. To si neskor ohrievam v mikrovlnke na ubytku. Trenujem uz na japonsko, kde bude asi prevladat takato strava.

Tentoraz idem fakt uz po tme po hlavnom tahu.

Davam dialkove svetla, tie pekne osvecuju reflexne znacky.

Inac keby mi volaco vybehne nemam najmensiu sancu to ubrzdit.

Na ubytku jedlo a relax v hamake.

Baba co spi podomnou je tu uz 5mesiacov, z toho tri na tomto mieste. To by som tu asi nezvladol.

Naklady :

Ranajky : 60td (kuraci hambac s vajcom, maly caj)
Nakup : 50td (2xbuchty)
Pranie : 50td
Pork pickled mustard : 60td
Milk shake : 50td
Benzin : 2.42€ (86td karta)
Nakup : 3.8€ (135td karta)
Liho house, 6.dorm, ac, share sprcha : 350td


Advertisement



Tot: 0.046s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 29; dbt: 0.022s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb