138.den - taichung


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taichung
June 15th 2018
Published: June 17th 2018
Edit Blog Post

Dnes idem na ranajky extra neskoro az o 9.00.

Totalne napchaty sa vraciam na izbu a cele doobedie driemem.

Okolo obeda sa mi oziva dalsia cs, som s nou v kontakte uz od pondelka a dnes ma konecne na mna cas.

Hostuje jednu babu zo spanielska, nakonec vysvitne, ze je bulharka a v barce len pracovala. Cul je na ceste uz 10.mesiac. Zacala v turecku a sla po hodvabnej ceste. Z exotiky navstivila tajikistan. Chcela dat aj pakistan ale tazko sa vybavovali viza.

Teraz je jej priorita ist ucit do ciny. Na taiwane 2.5mesiaca dobrovolnicila. Ako pridem mi to dost divne povedat 10mesiacov cestujem z toho tretinu prakticky pracovala.

Toto iste aj polka na borneu. Oh dlho cestujem ale polku casu makam v dobrovolnickych projektoch. Sak to neni prave cestovanie.

Ked som si cul spomenul na polku. Mozno som to uz spominal ale pre istotu, chang mai, pai a sever thajska je uz plny ozralich anglanov a inych existencii. A to som tam chcel vybehnut medzi kambodzou a barmou resp barmou a ????.

No ale nazad na taiwan.

Tak bulharka isla dnes na vylet do rainbow village. Top atrakcia na instagrame ale v skutocnosti je to uplne mini pomalovany plac plny turistov.

Tak teda mam prist k cs domov na obed.

Nasadam na priamu linku a opat platim cestovne, cesta nieco cez hodinu.

Cs ma caka na zastavke. V dome pri letisku mi dava obed, vegetariansky.

Prichadza bulharka. Cela znicena, isla do tej dediny na bicykli (20km) a cestou nazad sa stratila. Bludila asi hodinu. Nepochopim ako sa moze niekto stratit ked ma k dispozicii navigaciu.

No chapem to, niekto chcel ist podla navigacie zo serede do nr cez tt 😊

Cakanie na cs mamu. Bulharka si vybavovala korespondenciu cez mobil resp telefonovala, cs sa zasila na poschodi tak som len tak sedel a kukal do blba.

Cs je zacinajuca architekta, niekto jej dohadzuje robotu ale moc jej nema.

Prichadza cs mama, bereme auto a smer 99.peak.

Opat i toto auto ma automat. S manualom som sa u osobaku zatial nestretol.

Na taiwane je vodicak na automat lacnejsi ako na manual.

Cesta ubieha rychlo, premavka minimalna.

Schadzame z rychlostnej cesty na obycajnu.

Zastavujeme pri ryzovich poliach. Este take dva tyzdne a bude zatva.

Prichadzame k 99.peaks.

Klasicka turistika, betonka a schody.

Na razcesti vyberam podla usudku cestu vpravo, vlavo boli schody.

Zacina mierne stupanie, vlhkost velka, bulharka po par metroch uz nevladze. Cs vytahuje doplnok kazdeho azijskeho turistu, uterak.

Okolie fajn, stretavame aj par ludi.

Konecne na vrchole kde je pristresok.

Naskyta sa nam pekny pohlad na daleke kopce, rychlostnu cestu a policka.

Po oddychu, dost dlhom, kvoli bulharke zacina zostup druhou trasou.

Same skurvene schody, keby ideme touto trasou tak skapem asi, bulharka by to otocila po 10.min a cs v strede, ja ani bohovy. Tak mi aspon povedali babi.

Ako zostupujeme opat paradne vyhlady.

Nastup do auta, cs nejde navigacia ale asi s troma zavahaniami triafame do mesta, na bus stanicu pri maple parku.

Premavka v okoli mesta uz riadne husta ale na indoneziu sa to nechyta.

Tu si ide bulharka kupit listok na bus do taipei, kde ma dalsieho cs co ju bude hostit. Byt baba nemam asi ani ja problem najst cs.

Cestou sme mali este dve zastavky na fotenie zapadu slnka.

Hory boli neskutocne osvetlene ale kym sme zastali paradicka zmizla.

Nuz po rozlucke s cs smer bus.

Cs bola zo zaciatku dost zakriknuta, neskor to bolo lepsie ale nic moc.

Bulharka tez nic, furt kukala do mobilu ale zas ju trochu chapem, bo bola fakt zlikvidovana.

Mhd bus riadne napraskany.

Vyskakujem na zastavke zhongshan.

Kusok nazad a uz som na lokalnom nocnom trhu.

Vsetko by bolo ok, keby tu mali obrazky resp som videl co predavaju.

Dalsia nevyhoda je, ze je tento trh na hlavnej ceste, auta a skutre chodia hore dole, stanky pri vozovke tak si clovek musi davat pozor.

Nakonec kotvim v blizkej restike, po pozdrave nihao, na mna hned cinsky a podavaju mi objednavkovy list v cinstine. Tak to veru ne, ukazujem na prve jedlo co som videl na stole.

V restike sa vacsinou vyplna objednavkovy list, zaskrkne sa jedlo, pocet, napise cislo stolu a caka sa. Po jedle sa pri pultiku jedlo vyplati, niekde aj pred jedlom. Staci povedat cislo stolu a oni podla objednavkoveho listu cloveka skasiruju.

Po jedle este kupa piva a to vypite v lobby.

Lobby nic moc, len stol, dve kresla a gauc (drevenny)

Dalej su tu 2pc, free voda, sackove caje a kava.

Obcas presla pekna sikmacka ale vzdy s frajerom.

Naklady :

Bus : 9td (kredit)
Nudle + polievka : 80td (45+35)
Pivo bar 0.5l : 46td
2xJiji Art Backpackers Hostel, 4dorm, ranajky : 25.09€ (874.79td karta)

Advertisement



Tot: 0.086s; Tpl: 0.021s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 3; ; mem: 1.1mb