Reis & Aankomst


Advertisement
South Korea's flag
Asia » South Korea » Seoul
July 10th 2011
Published: July 10th 2011
Edit Blog Post

Ha thuisfront!

Blij jullie te kunnen melden dat we veilig aangekomen zijn op de campus van Konkuk University, Seoul. Na flink wat koffer-stress (van 22,5 kilo naar 20 betekent ongeveer alles eruit halen) en wat stress onderweg (bij de overstap op Frankfurt heb ik het hele vliegveld gezien), zat ik om 19.30 in het vliegtuig naar Incheon.
De eerste keer zo ver vliegen, maar het is me alles mee gevallen. Je krijgt eten aan boord (wat op de eerste vlucht, met KLM, nog een grappig moment opleverde; ik had het snackje afgeslagen en zat klaar met m'n portemonnee voor de koffie, die de stewardess fijntjes negeerde... en toen pas had ik door dat het gratis was) en met slapen en films kijken kom je de tijd wel door.

Bij aankomst was het eerste dat ik rook zo'n typische Aziatische geur... ben er nog niet helemaal achter wat het is, maar alle Koreanen ruiken ernaar (en ik verwacht dat wij over een week ook zo ruiken). Daarnaast viel het weer op; of eigenlijk geen weer. Het is grijs, mistig (of is het smog?) en vochtig. En warm... heel warm. Ongeveer 28 graden, en luchtvochtigheid rond de 75%.
Bij de rit naar de stad was de natuur mooi, het weer nog steeds grijs, en de stad groot en lelijk. Tenminste, de woontorens zijn lelijk, en de bedrijfstorens zijn mooi. Maar het bleef grijs en beige.

's Avonds laat Seoul echter een heel ander gezicht zien- als alle gebouwen verlicht zijn, en de reclameborden flitsen, komen de Koreanen tot leven en gaan winkelen, koffiedrinken en eten (niet per sé in die volgorde). Echt super om te zien! De foto's zijn wat donker, vanavond poging 2 en dan zal ik ze posten 😉

Vannacht als een blok geslapen. Voor vandaag hadden we een dagje relaxen gepland, maar Matthijs (ja die, Mandy) kwam met het idee om naar een museum te gaan. Dat komt ook wel goed uit voor een ander doel (hé mam 😉) dus we hebben om 12 uur (is hier over 5 minuten) afgesproken om te gaan ontbijten/ lunchen en daarheen te gaan.

Heel veel liefs allemaal, en mijn volgende post (als het lukt vanavond nog) zal met foto's zijn!
Groetjes Nadeche





Advertisement



Tot: 0.053s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 44; dbt: 0.0332s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb