Dag 7. 6. sep. Aev det begynder at regne

Singapore's flag
Asia » Singapore » Little India
September 7th 2008
Published: September 7th 2008

Vi er kommet fint til Singapore efter en lang flyvetur med stop paa Sri Lanka.
Vores foerste indtryk af landet var helt anderledes end vores foerste indtryk af Dubai. Her var rent og paent, og alle folk var meget venlige. Selv paskontrollen smilede til os. I Dubai blev vi foert ind i lukkede rum for en ekstra "grundig" undersoegelse. Der laa faktisk brugte engangshandsker i rummene, men det slap vi heldigvis for. Vi tror de var der for at skraemme os..

Efter vi var kommet igennem kontrollen, som egentlig ikke var saa slem som vi havde troet (der stod "Warning - death penalty for drug trafficing" paa visumpapirene) ville vi tage en taxa til et hotel. Da vi havde sat os for at vente, dukkede en englaender op, som straks begyndte at fortaelle, hvor man skulle gaa i byen. Han foreslog noget der hed "four floors", men der skulle vi holde os fra 4. og 2. sal. Der kunne man ikke stole paa "pigernes" koen.
Vi sagde tak for raadet, og tog den naeste taxa til "Cosy Corner". Det var mega ringe, og ikke saerligt billigt. Vi smed vores ting, og gik en tur igennem en stor markedsplads. Her fandt vi ud af at alt for mange singamaend har ekstremt lange haar ud af oerene.

Om aftenen ville vi ud og opleve nattelivet i Singapore. Her moedte vi tre danske hippier, som vi drak en oel med ved "Boat Quay". De tog hjem, og vi gik videre. Der var rigtig mange steder, men ikke rigtig nogle for os. Stederne var meget smaa, og spillede for det meste singalesisk boy-bandpop. De steder vi fandt, var vi helt alene, og betalte overpris for alt.

Naeste dag besluttede vi os for at tage til "Little India". Her fandt vi et fremragende hostel kaldet "Fragrance". Da vi havde pakket ud, tog vi ud til Singapore Zoo, hvor Mathias kunne faa fuld udbytte af hans nye kamera. Det var en stor oplevelse at gaa rundt blandt alle disse dyr i saa naturlige omgivelser. Et absolut must hvis man er i Singapore. DOG syntes Rene og Peter at Orangutangerne var i lidt for frie omgivelser, da Rene pludselig udbroed, "Aev det begynder at regne", hvorefter vi kiggede op, og saa en orangutang sidde og pisse ned paa Peter og Rene. Herfra startede Rene's nedtur, som endnu ikke er slut. Han begyndte at faa ondt i maven, og han havde store problemer med at gennemfoere "nightsafari".
Hele natten i nat har han skidt og breakket sig paa gulvet.

Status

Peter Madsen - Fungerer som sygehjaelper
Rene Bo - Helt skidt koerende og paa immodium, som han braekker sig af
Mathias Guldberg - Saa god som ny - reborn

Tot: 0.059s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb