138.den - Sabang


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Palawan » Sabang
January 22nd 2013
Published: April 28th 2013
Edit Blog Post

Rano budicek 3/05,po otrovreni oci som chcel este spat ale blbol mi budik,nedal sa vypnut,tak som siel na bus 4/00.

Pobalil som sa,nechal kluc vo dverach a vydal sa na stanicu. Bus tu uz bol ale bol este zamknuty.Okolo 3/55 z neho vysli vodici. Sadalo som si dopredu a oznamil sprievodcovi nech ma vylozi pri salucation. Zacaloval som 255p,volako sa mi to nezdalo.

Sedel som na 3 sedacke sam az po mestecko Tay Tay. Tu mensie zdrzania,mali sme defekt na zadnom vnutornom kolese. Po oprave sa neklimatizovany bus zaplnil. Sedeli sme na sedecka pre troch ,4 ludia,tak pekne natlaceny som bol.

Dalsia zstavka v Roxas,tu zas otravny zebraci. Fakt ich neznasam,jeden debil dosol za mnu 3x,mal so muz fakt nervi na nho.

Po opusteny mesta po 15km zas stojime,opat defekt.Tentoraz druhe zadne vnutorne koleso. nastastie v blizkosti bola opravovna defektrov,tich je tu po ceste kopa. O pracu zrejme nudzu nemaju. Zdrazanie cca 45.min. To nas uz dobehol klimatizovany bus co vyrazal z el nida 6/00. Vacsina turistov do nho naskakala. Ktovie kolko tam este trcal moj prvy bus.

Este v prvom buse jedna krava zrala polivku v kelinku,nedojedla ju a kelinek hodila na zem,jasne,ze vsetko vytieklo a mal som pekne slizovy maly batoh. Poucenie,nic si nedavat na zem.

V AC buse pustalifilmy,vsetko v hlavnej ulohe bruce lee. Cesta fajnova.

Na salvation som dorazil okolo 11/30. Tu hned ochotny tricyklista,ze ma odveze do sabangu za 700p,neksor spustil na 600p. Nasrat ti. jasne,ze tu nemohol chybat otravny zobrak,ale venoval sa len filipincanom a majitelovy obchodu.

Za 15.min,dosol bus/jeepny za 100p. Uplne natrieskany. Vyfasoval som super miesto s paradnym vyhladom,na streche. Cesta do sabangu trvala hodinu,cca 40km. Vodic isiel pomaly,tak pohoda na streche,iba raz som sa nestihol uhnut malej haluzke tak ma trochu oslahla. Hore so mnou sedeli este 4 filipincania.

Cestou sme vykladali/nakladali ludi/material. Pri jednom dome sme vykladali asi 10 vriec cementu a dalsi stavebny material.

Okolo 13/00 konecne Sabang. Cesta do saabngu bola super,fajnova priroda. Po zlezeni, sa na mna hned vrhol nadhanac,ponukal izbu za 400p. Mega cena za takyto zapadakov. Isol som omrknut podla wikitravel ubytko marys beach resort kde mali byt ubytka od 350p. Mali full,najlacnejsiae za 900p. kedze toto ubytko bolo uplne na konci sveta,zas ma cakala spiatocna cesta do mestecka,cestou som omrkol aj dalsie ubytka,najlacnejsie za 600p. Este som rozmyslal,ze sa pojdem z recesie opytat na ubytko v sheridan resorte (ubytko pre bohacov) ale nakoniec som si to rozmyslel.

V meste som skocil este do jedneho ubytka,ale nikto tam nebol. tak so msa vybral do toho co mi odporucal nadhanac za 400p Dabdab. Full. A do hajzlu,uz som sa pomalicky chcel vracat do toho za 600p,nastastie ma ohlasil jeden ir. Odporucil mi Sunbird cottages. Je to smerom dolava po pobrezi ak sa clovek postavi celom k moru,prakticky je to za znamim DabDab ubytkom. Izba uplne jednoducha a za tu cenu hruza. Len matrac na zemi,moskytiera,bez fanu a share kupelna. No kedze nic lacnejsie tu nebolo zobral som to. Ostavam tu teda len noc,v takychto podmienkach za takuto cenu veru nebudem dlhsie.Musim kontaktovat CS v puerto princesa ci moze dojst o den skor.

V meste som kukol plaz,nic moc,velke vlny,kupanie nemozne. Zasiel som na hrncove jedlo a pobral sa nazad do ubytka. Cestou som opat stetol ira,nakonec zistene,ze byva vedla mna.

Skocili sme na par piv.Chysta sa tiez do indie,v plane mal vybavit si viza tiez v malajzii,odporucam mu thajsko,v malajzii moc nepochodi. Len problem je,ze uz ma nakupene letenky,tak thajsko asi nestiha. Robi v Kanade drevorubaca. Velmi dobre platena robota ale aj velmi narocna. Po pive,mensia precadza mesteckom (jedna ulica),grilovane banany a ubytko.

Plan na zajtra je podzemna rieka,v ubytku necham batozinu a pojdem na lod. Ta stoji 700p ale da sa rozdelit medzi ostatne osadenstvo,sa k dakomu prikmotrim.

Sabang je otrasny,milion turistov a tragicke sluzby za premrstene ceny.

Na vecer sme spolu s irom behli este na par red horsov a na jedlo. V restike sedeli filipinky co robia v podzemnej rieke. Studentky tu praxuju v oblasti cestovneho ruchu. Robia tu len za ubytko. Vtipkovali,ze si tu hladaju bohatich bielych co ich odvezu z filipin. No ono to ani vtipkovanie nebolo skor hola pravda i ked to obracali na vtip. Zajtra skusia vybavit vstup do podzemnej rieky pre ira,bo on si nezabezpecil v puerto princesa vstupenku.

Okolo 20/30 sme dorazili na ubytko,pivo fakt silne 6,9,padol som na matrac a hned aj zachrapal.

naklady

bus el nido - sabang - 255p
bus salvation - sabang - 100b
ubytko sunbird cottages - 300p
gril.banany 2x - 16p
pivo san miguel 2x - 100p
ryza,maso,zavinky + coca cola - 85p (hrncove jedlo)
ryza,kura - 150p (normal restika)
pivo red horse 3x - 150p

fotky
http://min.us/mbm4uLmCdMMFfw


Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb