133.den - El Nido


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Palawan » Puerto Princesa
January 17th 2013
Published: April 22nd 2013
Edit Blog Post

Budicek 3/30. Z domu sme vypadli o 4/00. Denis ma siel odprevadit na roh Espana blv a Arsenio H.Lacson avenu,odtial chodia jeepney do baclaranu. Cakali sme 20.min a nic neslo. Tak mi odporucil ist na iny jeepney s jednim prestupom.

Denis mozno dojde na SVK bo zistoval info,uvidime.

Zastavil mi klasicke moderne auto s klimou,preto zrejme bola aj cesta drahsia. Tu uz sedelo par filipinok. Vodic ma vysadil niekde v manile,zabudol som nazov. Tu ma uz odchytil chlapik co ma na starosti jeepney. Zastavil mi jeepney smer EDSA .Pri nastupovani som si daval pozor aby som si netreskol hlavu,posmykol som sa a odrel si pri tom nohu.

Cesta ubehla nocnou manilou rychlo,po vystupeni som sa pesi vybral na letisko,terminal 4,cca 20.minut.Po uliciach uz bolo otvorene milion stankov ale vsetko len oblecenia,jedlo nikde.A ak sa aj dake jedlo objavilo vobec ma to nelakalo. Tak som to odstavil v mekaci. Dal som si menu,ryza s kuratom a dzus. Hned akom som vysiel na ulicu hned sa pri mne objavilo zobrajuce detsko. Nasrat.

Pobral som sa teda este stale po tme na letisko. To som nasiel v pohode. debilny tricyklista sa ma pyta zhruba 200m pred terminalom ci ma ma odviest. Fakt iq hupaci konik.

Pred terminalom stoji sbs a sonduje kam idem,navadza ma k vstupu. Tu dalsi sbs (alebo policajt,nevim,vsetci maju uniformi),ten odomna vyzaduje letenku aby ma mohol pustit dnu. Tu vytlacenu nemam,ukazujem mu rezervaciu na mobile. Chvilu mi cumel do rozbiteho mobilu a potom ma pustil dnu.

Tak a prezil som rannu manilu,uf.V tmavej manile som mal strach len v jednej tmavej ulicke kde neboli ludia,inak pohoda. Vsade inde bola kopa ludi,vsetko vyzerali byt normalni ludia ziadny zlodeji,nasilnici.

Terminal 4 je uplne hrozny,nikde ziadne info tabuli,taka dedinska odbavovacia hala. Po vstupe do haly treba dat batoh pod rontgen a potom si uz len vystat radu k check inu. Lietaju odtialto tusim len 2 spolocnosti.

Kym mi vystavili letenku preslo zhruba 30.minut.Predomnou bolo asi 15 ludi a ako to uz byva opat jedna zabrzdena filipinska rodinka. Vsetci sa naraz nahrnuli k prepazke,nahadzali batohy na vaziaci pas a robili riadny bordel. Chuda pracovnicka bola z nich uplne mimo. Zablokovali premavku na dobrych 10.min. Konecne som sa dostal na radu ja,dal som pas a cakal co bude. Pytala odo mna rezervaciu,tak som jej ukazal rezervaciu v mobile,chvilu nechapala,potom kukla pas,volaco sa ma pytala ale nerozumel som jej tak som odpovedal na obe otazky NO.Vydava mi letenku,batoh ide na odbavnie a ja idem ku gate.

Pred vchodom opat bezpecak,kuka letenku,orazi je,prirucna batozina opat pod rontgen. A som pred gate,vodu som v batohu prepasoval,neberu to tu tak vazne ako v europe. V cakarni je milion ludi,nastastie je tu free wifi,sa aspon nenudim.

Zistene,ze by som odlet stihol v pohode aj keby zoberem LRT,tie startuju o 5/00,ale radsej som nechcel riskovat. Denis mi poradil aby som si spravil pri odlete z palawanu online checkin.Je to lepsie nez klasicky,clovek potom nemusi cakat v nekonciacej rade. Na letiskach su specialne rady kde odbavuju online ludi co maju batozinu do lietadla a nikdy pri nich neni tolko ludi ako pri obycajnom odbavovani.

Po 15.min ohlasuju daky let,vobec neni nic rozumet,tak sa stavam do radu,na obrazovkach su lety neni vypisane,kukam na chlapika a v rukach drzi inu destinaciu,tak zas sadam na sedacku a cakam na moj let.

Konecne moj let. Chlapik mi bere blocek (letenka,vyzera to ako blocek z pokladne),fotim A319 zest air a nastupujem. Problem s miestom. Nad jednim sedadlom su dve cisla,jasne,ze sedim zle,tak isto ako dalsich 9 ludi. Sa vsetci presuvame o radu dozadsie. Lietadlo je full,let bezproblemovy.

Odletovu taxu som neplatil,vraj sa pri kazdom lete ma platit,mozno zest air to uz ma v cene letenky.

Letisko v Puerta Princese je este mensie nez v Suratthani. Pri cakani na batozinu zistujem odvozd do el nida,vsetci za 700p,nasrat vam.Bus by mal stat 483p klima a neklima 380p aspon podla info z webu.Ten lacnejsi ide uz o 9/00,ten nemam sancu stihnut.

Pesi z letiska idem do tur.centra,pred letiskom a po ceste par otravnych tryciklistov ale vsetko v norme. V info centre,velmi pekna velka budova zrejme tu sidli cely vybor puerta princesa,ma odporucaju na dalsie info centrum co je v City coloseo,kde sa robia rezervacie na podzemnu rieku v sabangu. V tomto centre fasujem mapu,odchody busov aj s cenami,listok s ubytkami a idem pesibusom to colosea.

Coloseu je smerom na san Jose bus terminal odkial chodia busy do el nida. Miesto 10 min slapania,co mi povedali na info centre,slapem v horku s tazkym batohom 20.min. Vnutri kopa ludi ale ide to rychlo.

Pri stoliku je zas jedna brzda,dnes mam na nich dake stastie. Listky su vypredane na 3 dni dopredu,brzda sa nevedela rozhodnut co ma spravit.Konecne som na rade. Objednavam sa na 23.1.2013 na 9/30,dostavam listok. idem k dalsiemu stoliku,zhruba o pol metra dalej.tu platim vstup 250p,vstup je na meno.Treba sa potom preukazat pasom,resp inou identifikaciou.Dostavam potvrdenie o zaplateni,opat sa presuvam k dasliemu stoliku,zas zhruba 0,5m. Tu odovzdavam doklad o zaplateni,tetula si ma zapisuje a hotovo,vybavene. Som zveday ci to za tolku byrokraciu bude stat. Co som cital niektory ludia boli z toho nadseni iny sklamani.Uvidime.

Po vychode z budovy zistuje tricykel na bus stanicu,chuj chce 100p za 5km. Ukazujem mu ci mu sibe a odchadzam na hlavnu cestu,stopujem mini jeepney,fakt mini auticko. Platim 10p a uz sa vezem na bus stanicu. Vnutri sme 8 ludia,riadne natlaceny.

Na bus stanici uz vidim roro bus,zistujem odchod,chlapik hovori,ze odchod ma 10/00,kukam na hodiny je 10/45. Kupujem drahu vodu a cheesburger. O 11/00 vyrazame,bus mal meskanie len hodinu,stastie pre mna. bus je klimatizovany,takze drahsi. Na neklimatizovany som cakat nechcel, ktovie kedy by nakoniec vyrazil.

Bus je full,za mnu sedia estonci,idu mi prasknut bubienky z toho ich jazyka,nieco podobne ako madarcina,teda horsie by som povedal. Vedla mna sedi filipincan. Pracuje v jednom rezorte v el nidu. Odporuca mi lacne ubytko za 500p,ti sibe si myslim,take drahe to iste.

Cesta v pohode,obcas same zatacky,obcas polna cesta ale pohodicka,kazde 2 hodiny zastavka.Prva zastavka ale bola uz po hodine jazdy. Sofer isol na obed. Dalsie zastavka bol check point. Do busu nabehol chlapik a kontroloval ci nepasujeme mango,sa nesmie vozit do el nida,kvili krizenie abo co. Vraj tu pestuju zvlastne druhy. V jednom meste,zrejme Roxas po vystupeni z busu sa na nas hned pustili zobraci. Strasne otravny boli,otravovali komplet vsetkych aj vodicov.

Po ceste nastupuju a vystupuju ludia. Na jednej pauze si davam jedlo i ja. V buse nam pustili dva blbe filmy,rychlo a zbesilo a journey 2,radsej som ocuval kabatov.

O 17/00 dorazeme do el nida.V LP je blbo zaznacena bus stanica,roro bus zastavuje asi 15min pesi pred el nidom. Tak v dojme ,ze idem dobre som sa nakonec vybral zlym smerom. Aj mi bolo divne,ze ludia opacnym smerom ale nakoniec dobre so spravil.

Prve ubytko 800p,zacina zjednavania,ostavam tu 5 noci,cena sa znizila na 700p. Moc,idem prec,zastavuje ma majitelka a pyta sa kolko teda dam,400p. Dohodnute. Po talpnuti sa este dohaduje s dalsou zenskou,sa jej ta moja cena nezdala,zrejme spolumajitelka resp rodina.

Bungalov je prepoleny na dve casti,spojene su terasou,vedla mna byva majitelkyna dcera. V bungalove je fan,dvojpostel,sprcha,wc. Plaz je zhruba 50m za plotom. Vo vedlajsoum bungalove su tiez dve baby. Kazda ma svoj bungalov,oni platia po 700p. Tak som spokojny so super cenou. Ubytko sa nachadza pri plazi coron coron,Siemezu Cottages,prakticky hned prve od roro bus stanice.

Piesocna plaz sa mi moc nepaci ale je akurat odliv,uvidime za prilivu.Parkuje tu kopa lodiek.Lepsi prieskum spravim pozajtra. Zajtra v plane lodny vylet.

Po ubytovani som sa vybral do mesta,ktore je plne turistov. Tomu zodpovedaju aj ceny. Esteze tu je lacna pekaren.Kopa kolacikov,mnam. Jedlo z hrncov tu stoji 50p,hambace taktiez 50p. Hned som si aj jeden chcel dat,ale jeden chuj predomou bral 5ks,tolko sa mi cakat veru nechcelo.

Laundry 60-80p. V ubytku mi ponukaju za 80p,skusim dat na 50p.V ubytku robia aj jedlo,ktore vam donesu az do bungalovu ale je drahe.

Tour A som zjednal zo 700p na 600p, v cene je lodka,obed a snorchel suprava,bez plutvy. Inde vsade stoja tour rovnako,zjednavat nechcu nikde. Mal som stastie ,ze som natrafil chlapika z Alternativ INN ubytka,ten mi odporucil pozicovnu oproti ich ubytku a tam mi dali lepsiu cenu, len sa treba vzdy pytat chlapa,nie zeny. A v tejto spolocnosti nevyberaju poplatok za zivotne prostredie,tak dalsie usetrenie.

Cestou do ubytka som kupil kolaciky a na trhu kilo bananov. Vodu som planoval kupit pri ubytku ale nemali. Zajtra kupim litrovy Red Horse (silne pivo).

Vo vedlajsom bungalove je francuzka,riadna nasavacka,pod stolom kopa prazdnych flasiek, sklenny pohlad. Na vecer sa sem dovalila volaka partia a chlastali tu.

Po sprche konecne spanok. Som uplne K.o.Som spal asi len 5 hodin a na ceste som uz 14 hodin. Dobre ma to vyceraplo.

naklady

klim.auto espana blv - bauman - 25p
jeepney bauman - EDSA - 10p
mcdonald,ryza,kura,dzus - 84p
AC bus puerto princesa - el nido - 480p
vstup podzemna rieka sabang - 250p
mini jeepney coliseum - san jose terminal - 10p
ubytko 5x - 2000p
banany 1kg - 50p
kolaciky 17ks - 34p
tour A - 600p
voda 1l - 30p
burger - 25p
ryza,maso - 50p

fotky
http://min.us/mjeiywPKNNZak


Advertisement



Tot: 0.398s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 45; dbt: 0.1435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb