136.den - El Nido, tour B


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Palawan » El Nido
January 20th 2013
Published: April 24th 2013
Edit Blog Post

V pohode vstanie ,oholenie a smer tour B.

Na vodostanici nik nebol,tak som siel na vylet len s 1l vody. Klasika v pekarni ,nakup kopca kolacov. Francuzskam som odporucil fajnove kolaciky a potom nastal problem so zebrakom. 2x ma chytil za ruku a furt knucal za peniaze,tak som tu spinu odsotil a debil sa smal jak splaseny. Uplne nervi do mna. Takehoto otravneho zebraka som este nezazil.

V cestovke som bol opat skoro a zas cakanie na meskajucich ludi. Guide aj kormidelnik ten isty ako minule. Nakoniec sa nas nazbieralo az 9 ludi,ja, 3 rusi,3 taliani a 2 rakusania. Vsetko starsie rocniky.

Zobral som snorchel vybavu a o 9/30 sme vyrazili na rozburene pole. Riadne fukalo,z toho boli aj velke vlny.No velke,ked to porovnam s nasou mini lodkou tak boli velke.

Guide neoporucal v tomto pocasi snorchlovat,prve minus dnesneho vyletu.

Prva zastavka na borneovom ostrove (ja som ho tak nazval). Fajnovy ostrov so super pieskom a paradnou vodou,lenze sa nedalo snorchlovat,fakt velke vlny,tak len pokus najst kesku. Neuspesne,gps ma nelokalizovalo. Na tento ostrov by stalo ist aj s kajakmi,vraj sa to da zmaknut.Cena na den je 500p (isto sa da zjednat,toto som videl len na cenniku).

Opat dalsi ostrov,tento mal byt paradny na snorchlovanie ale neslo to.Bola tu aj mini jaskyna. Nic moc.Dnu sa dalo dostat cez mini otvor,starsi ludia mali problem sa cez neho dostat. Po prieskume mini jaskyne a zisteniu,ze snorchlovanie fakt neni mozne som len lezal pod palmou a cakal na obed.

Tentokrat nam obed servirovali na klasicky stol,sedeli sme na laviciach,taky mensi altanok. TIch tu bolo tusim este 4ks. Obed zas to iste ako minule,ryby,ryza...Navyse bol akurat ananas,ktory sa mi nakonec ani neusol. Po tom ako sme zacali jest dosol guide.Za stoliky sa plati miestnym ludom co to tu prevadzkaju 100p. Kurva,keby to povi skor,tak jem klasicky ako minule na piesku. Jedla sa mi tentokrat moc neuslo,nic navyse.Ale najedol som sa.

Po jedle opat presun rozburenym morom na vyhliadku na dalsom ostrove (nazvy se nepamatam).Po zakotveni sme slapali trochu do kopca. Z ostrova bol nadherny vyhlad. Pri tomto ostrove sa stretavali dva morske prudy. V strede bolo nimi vytvorena plytcina,ktorou sa dalo dostat na dlasi blizky ostrov. Vyzeralo to fajnovo.

Po mensom oddychu sup ho na lodku a smer na plaz s bielym pieskom. Cestu uz bola fakt o drzku,furt nas zalievali vlny. Guide sa uz modlil aby sme sa dako dostali do pristavu. Riadne premoceny sme sa vykotili na nadhernu bielu plaz. Trocha som si tu zaplaval a inak lezal na plazi.Skoda,ze tu strasne fukalo,inak by to bolo uplne genialne. Tu by som si vedel predstavit lenosit aj tyzden,uplny raj na zemi

Guide ma mozno namotaval ,mozno nie,vraj ma sestru v nemocnini v manile a potrebuje pre nu peniaze. No ktovie,som mu povedal,ze nevim anglicky (co je pravda) nech ma neotravuje a dal pokoj.

Posledna zastavka mala byt oproti el nidu na plazi. Tu uz bola pokojnejsia hladina,tak rusi a ja nateseni,ze predsa si zasnorchlujeme. No lenze rakusaci a taliani sa dali dokopy a zrusilo to,vraj zla voda a su uz uplne k.o. z tejto cesty.

Vylet by bol fajn keby bolo lepsie pocasie a bola lepsia posadka. Z filipincami bola vacsia sranda nez s tymito starsimi europanmi.

Po vylodeni v pristave som odovdzal snorchel supravu,zas to nemali poznacene a vybral sa na prieskum druheho brehu dedinky.

Z tour odporucam jednoznacne A ,B je prakticky len o plazach kde sa clovek zdrzi cca 15min,tak nic moc. Ostatne cestovky vyberali aj neaky eko poplatok 200p co je nariadeny vladou,ten plati sa mi zda tyzden resp 10.dni.Staci ho zaplatit raz. Moja cestovka toto nevyberala.Teda aspon odomna.

Druha strana mesta je trocha kludnejsia ale plaz nic moc,ziadny relax. Mozno dalej na sever sa plaz zlepsuje tam som uz neisol. Porobil som par fotiek a vybral sa nazad. Zastavil som sa na akcioveho red horsa,bola tu konecne free wifi co aj skutocne fungovala. Sedeli tu 3 anglani. Jeden z nich si robil z kazdeho srandu co siel okolo. Uplny pako.

Cestou do ubytka som skusil cheesburger s vajcom.V plane bolo aj docapovanie vody,sem ma doprovodili maly filipinci co sli zo skoly. Klasicke frazy ako sa mas ,ako sa volas,odkial si. Voda docapovan,chalan ma uz poznal,zrejme jediny bily co si tu capuje vodu do malych flasiek. Na trhu este kupeny melon,ktory som zjedol na plazi pod hviezdami.

Na izbe mam komara a videl som tu aj mravcov.Sprej na komarov nefunguje. Mam par stipancov

Zas totalna unava. Zajtra v plane len valanie sa na plazi.

naklady

kolace 14ks - 40p
poplatok za stol - 20p
pivo 0,33 red horse - 35p
zmrzlina - 80p
cheesburger s vajcom 2x - 100p
melon 1,9kg - 85p
voda z vodostanice 2x1l - 5p

fotky
http://min.us/mjeiywPKNNZak


Advertisement



Tot: 0.104s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0646s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb