142.den - Donsol, Daraga


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Legaspi
January 26th 2013
Published: May 8th 2013
Edit Blog Post

Budicek pdola planu.Kupenie kolacikov na ranajky a odchytenie tryciklu na ulici. Bohuzial o 6/10 len jeden na ulici,tak dvojnasobna cena k tur.centru za 40p,peso sa mi slapat nechcelo.

Centrum este zavrete,tak som z terasy pozoroval more.Slniecko postupne vychadzalo,vyzeralo to na pekny den.

Pri tur.centre prenajimaju plutvy a komplet snorchel supravu za 400p. Tu nepoziciavat,treba ist kusok ku terase a tam po lavej strane je dalsi prenajimatel,ten to dava za 300p, po zjedanani za 200p. Nakonec som zobral len okuliare a snorchel za 100p.

Pri cakani som tu stretol kanadana co chcel na letisku so mnou share taxi a neskor aj kanadanov zo sabangu.

V centre som vyplnil registraciu,bolo tam treba vypisat aj meno cloveka,ktoreho maju kontaktovat keby sa daco stalo. Registracia/vstup na more stoji 330p a plati 5 dni. Za pomoci pracovnicok centra sme vytvorili 5 clennu skupinu na lodku,zaplatil som 700p,keby nas bolo sest platil by som menej. Po tomto vsetkom sme cakali vonku na guideho. Este treba po registracii ist pozriet 8 minutove video o tom ako sa spravat na lodi,to som nekukol.

Ako sme vonku cakali dosla pracovnicka centra a oznamila nam,ze nam nasla dalsieho cloveka do lode.Vratila nam peniaze. Mne ostala vysiet 15p mam sa pre ne zastavit po plavbe.

6 clenna posadka sa teda nalodila a vyrazila o 7/30,zakotvili sme o 11/10.

Na lodi sa nachadzali 4 lodnici,z toho 3 boli hladaci zralokov a jeden kormidelnik + 6 ludi posadky,polka,sved,norka,holandan a kenan. Kenon nebol cernoch ako by kazdy cakal,bol to beloch,splodili ho v keni sved a finka. Celu cestu rozpraval kde bol,daval dobre tipy ale vacsinu som toho zabudol. Ma toho dost pochodeneho.

Na mori bolo 14 lodi,ktore sa plavili v rojnici a cihali na zralokov. No bez vysledku. Jeden naznak zralokov bol,posadka jednej lodky uz bola vo vode ale ked sme sa tam priplavili,ostatne lode tiez,tak nikde nic nebolo,plany poplach. Ako sa blizil koniec lovu,tak sa kazilo aj pocasie ale sopka v legazpi bola este krasne vidiet. Fakt super pohlad.

Po 3,5 hodinach nase hladanie skoncilo,videl som sopku z mora,par skakajucixh ryb,jedneho morskeho slimaka a to bolo vsetko.

Vybral som sa na ubytko pesi ale po par metroch ked som sa odputal od parkoviska tryciklostov som sa rozhodol ist na trycikli. Jeden mi zastavil a za 20p ma odviezol na trh kde som si dal obed. V obchode som este kupil nanuk a vodu,zbalil sa na ubytku a vybral sa smer daraga.

Mal som stastie jeepney siel za 15 min.,pockal som ho na zastavke na hlavnej ceste ,tu uz stal dohadzovac/pracovnik jeepney,ktroy mi ho zastavil. Na zastavke cakalo aj par filipincov.

Cesta v pohode,pri konci sa vozidlo uz riadne zaplnilo. Vysadol som na konecnej pri benzinovej pumpe a vybral sa hladat ubytko.

Dost problem,nikde nic.Tak som siel hladat ubytko podla daubnerovych stranok. Cestou som nasiel jednu ubytovnu,cena 300p ale dalo sa ubytovat az od 19/00,tak nic teda pobral som sa dalej. Vyslapal som k miestnemu kostolu Porteria,kde sa akurat chystala svadba,kukol vyhlad a pobral sa druhou stranou dole kopcom. Dost problem najst tento kostol,ludi co som sa pytal nikto o nom nepocul,hlavne,ze je to mega kostol na kopci.

V jeho okoli malo byt aj ubytko Arvil pension,pytal som sa ludi ale opat nikto nevedel.Dostal som sa dolu kopcom od kostolika az na hlavnu cestu co vedie ku cagsawa ruinam,tu sa pytam rozvazaca pizze ci mi vie odporucit ubytko resp.ci neviem kde je to co hladam.Nevedel ale mam sa ist skusit opytat do ubytka co je za mojim chrbtom. Otocim sa a debil som stal pred ubytkom co som hladal.

Ubytko tu je za 250,350,450p.Jasne,ze som zobral to najlacnejsia,fan,dvojpostel a zachod na izbe.

Po mensom oddychu som sa vidal ku cagsawa ruinam. Recepcny ma poslal opacnym smerom. Zrazu som na ceste zbadal jeepney,ktore malo cestu okolo. Zastavil som ho.Natupil,odviezol ma asi 20 metrov za moje ubytko a kazal mi presadnut do druheho jeepney,bo on tu konci.Parada teda,odovoz skoro z centra mesta zadara.Druhy jeepney ma vyhodil pri ruinach resp.pri bet.ceste co k nim vedie.

Za 10.minut som bol pesibusom od hlavnej cesty pri okienku,tu som zaplatil 10p a cakal ma sok. Milion turistov a same stanky. Sopka vidiet uz nebola,bolo pod mrakom. Ruiny su male,cakal som nieco lepsie. Spravil som tu aj mini prieskum okolia,presiel som blizku rieku a pochodoval krajinou. Ta bola pokryta roznymi balvanmi a kopou prachu,sem tam sa tu pasol byvol. Fajn prechadzka,len skoda pocasia,sopky vidiet nebolo. nakoniec som sa ocitol na trati kade jazdia 4-kolky,tie sa daju pozicat pri vstupe. Trat vyzera zaujimavo ale clovek po skonceni jazdy musi byt totaltne od prachu.

Po opusteni ruin a stopnuti jeepney som sa vratil nazad do mesta. Zastavil som sa na foot long,ktory som zapil mliekovym napojom. Objavil som tu aj lacny net za 15p ale hlavne lacne tlacenie,1p za stranku. Po hodine netu som sa vratil nazad na izbu,zobral kabel od mobilu a vratil sa nazad do netky kde som si povytlacal mapky do indie. Baba mala co robit,potom som este ostal 2 hodiny na nete.Okolo mna kopa hlucnych filipinskych deti co tu hrala hry.

Z netky som behol kupit vodu a jedlo.Mal som v plane sa totalne prejst dnes,bo vonku pri dakej skole bola rozlozena kopa stankou s dobre vyzerajucim jedlo. No najskor som ale skocil do mcdonaldu na big tasty,s porovnanim s nasim to bolo dake mensie vydania.Odtial som mal uz v plane ist na stanky ,lenze sa strasne moc rozprsalo a pri stankoch sa nedalo kde skovat,kupil som teda aspon oriesky a ponahlal sa na izbu. Tu som zacal susit veci a spanok.

Spravil som aj online checkin,prideli mi v lietadle cislo sedacky 0. To som zvedavy kde budem teda sediet.

naklady

corneto - 22p
voda 1l - 15p
kolace 6ks - 18p
tricykel donsol - tur.centrum - 40p
poplatok za zralokov - 300p
snorchel - 100p
lod 6 ludi - 585p
tricykel tur.centrum - donsol - 20p
jeepney dosnol - daraga - 60p
vstup cagsawa ruiny - 10p
jeepney daraga - cagsawa - 8p
jeepney cagsawa - daraga - 8p
ryza,maso - 40p
ubytko arvil pension - 250p
foot long with chees - 32p
mliecny napoj - 5p
mcdonald tasty menu - 188p
ananas - 10p
net 3 hodiny - 45p
tlac 50 stranok - 50p
voda 2x 1l - 30,5p
oriesky 3x - 30p
? - 30p

fotky
http://min.us/mOo30hFLqxerU
http://min.us/mbfzFWLNHxEXa2


Advertisement



Tot: 0.099s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0608s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb