Kailash & Manasarovar tura (2)

Nepal's flag
Asia » Nepal
November 5th 2010
Published: November 5th 2010

Szoval Simikotban osszegyult a csapat, melynek vendegserege kettonkbol plusz az ausztraliai olasz Marianobol allt, a legenyseg vezetoje vagyis a guide Janga, aki Simikotbol szarmazo harmincas srac, Deepak, a szakacs, valamint 3 konyhai seged+porter/teherhordo, 2 yakmen, tovabba 2 yak es egy szamar. Reggeli utan nekiindultunk a 6 napos trekkingnek Humla hegyein keresztul Tibet fele, a Humla Karnali folyo volgye menten. Csodalatosan zold hegyvideken bandukoltunk eleinte lefele, majd fel-le-fel-fel-kicsitle-megintfel-megfeljebb 😊

Utkozben megismerkedtunk az aranyos helyi kolykok kedvenc koszonesi fromulajaval a "Hello pen"-nel, mely a "Sweets" es a "Chocolate" jobaratja. Mivel sok turazo ugy gondolta/-ja, hogy mindig jo otlet adni, es rendszeresen tollat, csokit es edesseget osztogatnak, a helyi gyerekek kulcsingere egy turista lattan, hogy ugy koszon, hogy egybol lejmol. Olvastunk errol a tura elott, es sokat gondolkodtunk, hogy hogy kezeljuk ezt a szitut, mig vegul arra jutottunk, hogy nem osztogatunk. Rossz erzes volt folyton visszautasitani oket, de meg kell, hogy tanuljak, hogy keregetesbol nem lehet megelni. Volt kivetel, amikor csokit adtunk a torpeknek, de az kedves ismerkedessel kezdodott, majd lefotoztuk oket (ami kozben imadnak pozolni, majd a digitalis masinaknak koszonhetoen mar nezhetik is magukat a kijelzon), majd edesen beszelgettek velunk angolul, pedig valoszinu egyikojuk sem volt meg tiz eves sem.

Elso nap Dharapuri falu vendeghazaig mentunk. A szemelyzet persze elobb odaert, mint mi, a vendeghazban megfoztek az ebedet, s majdhogynem teritett asztallal vartak, kemping butorok a folyoparti napsutesben, mellette a satraink. Veroccsal kaptunk egy kulon satrat, Mariano egyet, a szemelyzet pedig altalaban az etkezo satorban hunyt, az allatok pedig az eszmeletlenul kaprazatos csillagos eg alatt. A csillagos egboltot kivancsian vartuk, mert sehol nem talaltunk infot rola, hogy mire szamithatunk a Himalaja kornyeken, ahol egyreszt kozelebb is van az eg 😊 masreszt pedig szandekosan abban az idoszakban utaztunk ide, amikor a legtisztabb az egbolt. Csodalatosan rengeteg csillag sziporkazott folottunk ejszakankent, foleg Tibetben, ahol altalaban 4500 meter folott voltunk.

Masodik nap Kermi faluig mentunk, ahol a falu elott par szaz meterre levo kis vendeghaz szeretetet elvezhettuk. A vendeghazban itt is inkabb csak fozocskezni volt hely, de mellette a fuves platzon gyonyoru kilatassal viritottak a satraink, elejuk pedig kitettek a sracok nekunk a kemping szekeket, hogy pihenes kozben legeltethessuk szemeinket a tobbszaz meterrel alattunk fekvo folyo volgyen es a kornyezo hegyeken. Ebed utan ejtoztunk egyet, majd nagyot bolintottunk Janga programtervere, mely a kb egy oranyi jarasra levo "hot springs" meglatogatasat celozta. Gondoltuk, hogy jo otlet lehet egyreszt harom napi szutykot lemosni magunkrol, masreszt ketnapi trekking izomhatasain lazitani, azt viszont nem gondoltuk, hogy ugy fogunk forro vizben lubickolni, hogy kozben bomba kilatasunk van a kornyekre. Ugyanis a forro forrasok fent vannak a hegyoldalban, ahol mellesleg mindenfele ketmeteres cannabis terem vadon. Nagyot pancsoltunk odafent, majd vezetonkrol peldat veve nehany levedlett also ruhat egyuttal melegvizes mosasban is reszesitettunk.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb