Kathmandu Valley

Nepal's flag
Asia » Nepal » Kathmandu
November 4th 2010
Published: November 4th 2010

Vi har haft 5 dage nu og et par stykker inde vi tog til Annapurna i Kathmandu.

Inden vi tog til Annapurna har vi vaeret paa besoeg i Durbar square i Kathmandu

Efter vi vendte tilbage til Kathmandu, har vi:

02.11 vaeret i Patan, som ogsaa er en af kongebyerne med en Durbar Square (betyder kongens hovedkvarter)

03.11 vaeret i Bhaktapur, som betyder den hellige by. Denne by er den originale kongeby og der er en Durbar Square og to andre lidt mindre squares som er mange, mange aar gamle. For nogle hundrede aar siden var der en konge (Malla) som havde tre soender og derfor delte Kathmandudalen op i tre kongeriger Bakthapur, Patan og Kathmandu og saadan var det i mange aar, derfor er der tre Durbar Squares i Katmanduomraadet.

04.11 vaeret i Pashupatinath, som er Hinduernes Mekka og er et tempelkomplekt for Shiva, som er den hinduiskiske gud over dem alle. Dette sted er ogsaa det sted hvor man offentligt kremerer betydningsfulde doede mennesker og sender dem ud i floden. Der var fyldt med hellige maend baade aekte og uaekte.
Denne dag var vi ogsaa Boudnath, som er den stoerste stupa i verden og et fantastisk roligt og dejligt sted, hvor mennesker bare defilerer med uret rundt om stupaen hele dage.

Tot: 0.066s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb