Hostelverhaal in Kuala Lumpur

Published: June 27th 2012

Vanuit het busstation is er gemakkelijke trein en monorail verbinding naar de stad toe. Kaartjes zijn zeer goedkoop, verbinding is vlot. We hadden voor 2 nachten geboekt in Bukit Bintang. Een bekende wijk in Kuala Lumpur. Bekend vanwege de goedkope hostels, uitgaansleven én shoppingmalls (maar dat zijn we pas te weten gekomen toen we er rondliepen). Hier heb je zelf een shoppingmall van boven tot onder vol met gsm's en computers en fototoestellen! Alhoewel de prijzen vaak hetzelfde zijn zoals in België zijn de gadgets heel wat goedkoper. Ook kan je hier dure toestellen laten vervangen of herstellen tegen een laag prijsje. Zo herrinerden we ons een Nederlander in Indonesië (Jogja) die in Thailand zijn smarthpone liet herstellen – scherm was gebroken alsook zijn camera-. Een smarthpone van maar liefst €500! Voor €70 was alles hersteld! In Europa zou men zeggen 'koopt u een nieuwe'!
Zo kocht ik er ook een smarthpone (de goedkoopste). Een handige gsm want mijn oude Nokia had het begeven. Het lijkt een beetje op een mini laptop.

In Bukit Bintang aangekomen gingen we eerst op zoek naar onze hostel. We vonden het een super website, helaas stonden er nog geen reviews op maar volgens de hostel kwam het omdat het spiksplinternieuw was! Amai, en wat voor een hostel dat het was...hmhm
Het gebouw was ooit een winkel geweest en alle kamers stonden rij per rij naast elkaar! Het interieur was verschrikkelijk, zo heeft de kringloopwinkel nog meer smaak dat deze hostel hoor! Ook de airco viel bijna uit de muur en 's nachts was er een lawaai dat we nog nooit hadden meegemaakt....
één van onze buren kwam onnozel van de 'vuiligheid' in zijn kamer, dus ze verplaatsen die man, een uur later (rond 1 uur 's nachts) hoorden we hem brullen dat hij het zat was en zijn geld terug wou. Uiteindelijk pakte hij zijn valiezen en verliet de hostel. Ook in onze kamer was het vuil (haar op de vloer en in ons bed van andere mensen). Rond 3 uur in de nacht was er een enorm lawaai op de gang...ik uit het bed bleek een soort airco te zijn die de gang moest doen afkoelen. Na enig gemopper hebben ze het dan toch afgezet.
Rond 5 uur 's morgens kwam de kuisvrouw klagen dat ze nog altijd haar geld niet gekregen had en dat ze niet meer ging komen werken totdat ze haar centen kreeg (wij waren dus opnieuw wakker) en om 7 uur kwam de toerist die het hotel eerder had verlaten die nacht terug om zijn centen op te eisen! Was me dat een nacht hoor!
Dus het was 'normaal' dat we de eerste dag in Kuala Lumpur niet zoveel gedaan hadden en vooral wat rondgelummeld hebben in Bukit Bintang en de straten errond.
Ook de 2e nacht verliep niet van het leien dakje. We konden elk gesprek meevolgen want de receptie was slechts 5 kamers van het onze verwijderd. Er waren geen andere verdiepingen dus iedereen hoorde wat er gezegd werd. De volgende morgen stonden we op met een enorme jeuk in ons lijf! Bedbugs! Onze kuiten lagen open van de beten! Ai! We besloten om hier geen dag langer meer te blijven en onze rugzak te nemen naar een andere en veel betere hostel!

Een aanrader voor wie naar Kuala Lumpur gaat: The Nest @ Angsoka (Jalan Angsoka , Bukit Bintang, KL) dé moeite hoor! Goedkoop én met ontbijt én free wifi!
Iets dat ge moogt overslaan: Funky House in Bukit Bintang. Gratis haar in uw bed, gratis bedbugs en veel nachtlawaai!

Tot: 0.072s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb