96.den - np bako


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sarawak » Bako National Park
May 17th 2019
Published: May 21st 2019
Edit Blog Post

Noc dopohody az na to, ze som nemal ziadnu prikrivku a bolo mi zima.

Plachtu z batohu som bol lenivy vyberat.

Mobil nahovno, bo konektor na nabijanie je na tom stale horsie a horsie.

Furt musim hladat spravnu poziciu aby to nabijalo.

Ranajky vybavene opat formou bufetu.

Pri pokladni opat handrova hlava, ktovie ako sa citi ked musi pocas ramadanu predavat jedlo. Mozna ho aj na tajnasa je.

Po ranajkach smer lintrang loop trial.

No este kym som v nom pokracoval preskumal som trial c.1.

Tu pekna makacka ale v pohode zvladnute.

Stretavam par s guidom a jeden bez.

Rano ako som bol kuknut na plazi, a relaxoval na jednej vzdialenej skale zacali po mori pridit lodky s daytrip turistami.

Fakt kopa, uz som aj nadaval, ze na trialoch to bude plne. Nakonec sa to ale nepotvrdilo, bo daytriperi chodia len lahky usek okolo ubytka.

Na konci treku c.1 je altanok a fajn vyhlad na celu plaz kam sa vyloduje.

Este som skusil ist trochu neoznacenou trasou za altankom ale nikam to neviedlo.

Nazad dole, drevenny vyvyseny chodnik, opar par s guidom.

Odbocka k plazi dolima.

Opustam dzunglu a vynaram sa na luke. Obcas neake tie jasterice.

Je odliv tak sa da prechadzat po plazi, ta je posiata mandrovnikmi.

Pekne to vyzera, hlavne korene, ktore su zaborene do zemi, potom vo vzduchu a az potom ide kmen stromu.

Nazad na hlavnu trasu.

Ide sa dzunglov, vlhkost dost velka. Nohavice a tricko natotalku premocene.

Dalsia odbocka, tentoraz smer ullu asam.

Tu to oproti hlavnemu tahu vyzera viac divokejsie.

Stupanie, skaly, hniezda vciel

Nakonci vyhliadka na okolie. Tu sa vyzliekam, ostavaju len kratase.

Vyhlad pekny.

Po odpocinku nazad na hlavny tah.

No este pred tym na tomto triale kopa makakov po stromoch a co je nahorsie cez chodnik sa preplazil asi 1.5m dlhy cierny had. Hlavu som mu vsak nevidel uz bol v poraste ale telo dost mohutne.

Chvilu som len tak stal a potom skokom skokom s kokotom som sa rozbehol.

V hlave strach, ten vsak nastastie konci po 10min ked na hlavnom tahu stretavam mladu skupinku s guidom.

Cesta vedie okolo fajn skal. Dojem kazi len natiahnute potrubie popri trialu.

Prichadzam na dalsie rozcestie, big loop je uzavrety. Nebudem to riskovat a nejdem tade. Poucenie z minala zo sabahu, tam tez bol jeden zavrety, isol som tam a nakonec cesta bola prepadnuta a musel som sa vracat.

Jungla pomali ustupuje a nastupuje dzunglo les, dalsia odbocka k vrchu tambi.

Tam strata casu, zadny vyhlad a plosina polorozpadnuta.

Definitivne opustam les a uz som na fajn vyhladenych skalach.

Napajam sa na vcerajsii cestu, no po chvili to tocim k vodopadu tajor.

Opat pieskovy podklad, volne priestranstvo, klesanie po korenoch.

Obcas kaluze vody.

Pri vodopade stretavam ang rodinku z mojej izby.

Nezastavujem sa, vodopad nic moc a voda hneda.

Zostupujem k plazi tajor. Podla jedneho blogu mala byt genialna.

No nic take neni, zrejme za to moze priliv, bo ziadny piesok len skaly pri dzungly.

Skacem na jednu skalu v mori, krokodil ziadny tak relax.

Je zatiahnutie, neskor zacina kvapkat.

Balim to a ide sa nazad.

Po par minutach sa spusta prietrz mracien, skovat sa neni kde, nuz pochodujem. Ono je to zajedno, mokry som od potu tak dazd mi uz moc neublizi.

Dobieham ang. Idem furt za nimi. Dazd neprestava, podklad nahovno, same kaluze vody, najhorsie je to v pieskovom podlazi. Ale stary ang je asi zalesal vedie nas dobrou cestou.

Obieham ich, ziskavam dobry naskok.

V altanku skovanie sa pred dazdom, opat len do kratasov.

Po ustany dazdu rovnakou cestou ako vcera.

Po 7.45 hod hrubeho casu a 31km prichadzam na ubytko.

Sprcha, povesanie veci. Sanca, ze to vyschne je nulova kedze vlhkost velka a slnko uz nikde.

Jedlo v restike. Vecer uz ziadne opice co by kradli jedlo, rano tu behali jak drbnute. Staff ich odhanal, bud kamenmi alebo palicami.

Citanie knihy, pokus o pisanie denniku neuspesny, bo ziadna stava v mobile.

Dnes som dobre zaturistikoval ale moc to necitim, som natrenovany zo sopiek v indonezii. Prevysenie tu nebolo az take strasne, zvacsa rovinka ci mensie stupanie. Vlhkost len na zaciatku, potom sa prostredie zmenilo.

Zaujimave bolo turistokovat v dazdi, este, ze tu je teplo. Tak pohodicka.

Foto

Np bako

https://photos.app.goo.gl/VcyHCmzuafWrFo21A

Naklady :

Jedlo v np : 7rm
Voda 1.5l v np : 4rm
Jedlo v np : 12.5rm
Pivo 0.33l plech v np : 8rm


Advertisement



Tot: 0.372s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 46; dbt: 0.1585s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb