Open water divers

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Semporna
February 10th 2009
Published: February 10th 2009

Foerste dyk nogensinde!Foerste dyk nogensinde!Foerste dyk nogensinde!

Bestemt ikke daarlige omgivelser at starte sin dykkerkarriere i.
Hej

Saa har vi faaet vores dykkercertificat.
De sidste par dage har vaeret rigtig fede. Foerste dag havde vi en masse teori og nogle tests, det var ikke specielt spaendende, men nogle mener at det skal til.
den 8. skulle vi afsted til Sibuan til vores foerste dykkerlektioner. Foerst skulle vores instruktoer lige se om vi kunne svoemme ordentlig foerst, saa vi blev bedt om at svoemme 200 meter i vandet rundt om oen. Ikke noget problem, vi undrede os dog over, hvem der mon ville tilmelde sig et dykkerkursus uden at kunne svoemme.

Foerste dyk brugte vi paa at lave en masse basis oevelser, hvor man skulle tage mundstykket ud og saette det i igen.
Herefter tog vi en lille tur rundt i vandet og naede da egentlig at komme ret dybt ned, hvor der ogsaa var nogle fede ting at se.
Paa vores 3. dyk brugte vi mindre tid paa oevelser og kunne derfor bruge lang tid med at dykke rundt. Her saa vi havskildpadder, som er et af de store traekplastre. De er jaevnt store, hvilket egentlig overrasker lidt, men de var bestemt det hele vaerd.
Da vi kom tilbage til Semporna hvor vi har base, var vi ogsaa godt brugte, saa vi maatte styrke os med cola og pool foer vi gik i seng.

Dagen efter var vi igen paa farten, denne gang til Mabul.
Her var der lidt staerkere stroem, hvilket egentlig var meget sjovt. Her var der ogsaa en masse fedt at se, der var blandt andet en meget farlig Devil Scorpion Fish, uhh. Dykkene ved Mabul var egentlig vores sidste i 'dykkercerticikatuddannelsen' men de var bestemt ogsaa fede.
Saa som titlen indikerer er vi nu Open Water Divers.

I dag holder vi en day off. I morgen skal vi ud og dykke igen og herefter gaar turen langere nord paa Borneo. Vi haaber at komme til Sipidan, som er juvelen i Tun Sakaran Marine Park, som vi dykker i. Den er beroemt da den har en vertikal koralvaeg, som gaar helt ned til 600 meter under vandet.
Problemet er dog at det er begraenset hvor mange der maa opholde sig der pga. miljoet, saa vi maa maaske have det til gode.

Det var alt fra Semporna - Borneo - Malaysia

Jonas og Felix

SempornaSemporna
Semporna

Byen i sig selv er ikke alt for spaendende, men det goer ikke det store naar man dykker her.
Dykkerdrengene i WetsuitsDykkerdrengene i Wetsuits
Dykkerdrengene i Wetsuits

Solbraendte og klar til endnu et dyk.
Dag 2 ved MabulDag 2 ved Mabul
Dag 2 ved Mabul

Dykningen her foregik et stykke fra kysten udenfor denne beboelige oe..

Tot: 0.08s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0481s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb