121.den - np kinabalu


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Mount Kinabalu
May 29th 2018
Published: May 31st 2018
Edit Blog Post

Budim sa uz okolo 6.00, vonku pekny slnecny den.

Ostavam tu teda este jednu noc.

Spanok bol v pohode,nebola zima i ked boli pootvorene skla na okne.

Okno tu neni cele sklenene ale su tu take sklenenne pasy, ktore sa nastavuju podla toho ako chce clovek vetrat.

Babi este spali.

Na recepcii mi ponukaju ranajky to odmietam a smer vstup do np kinabalu.

Chcel som kupit aj vodu ale tu ju maju za 3, oproti cez cestu za 1.5rm, ha len obchodik bol rano este zavrety, tak vyrazam s cca pol litrom vody.

Tetulu v np zdravim salamat pagi a hovorim satu. Ona na to limables, tak ja tiga. Najskor sa storcuje ale nakonec mi dava lokalnu cenu 3 a nie turisticku 15.

Len mi vravi aby som s tym listko nesiel do druhej casti parku poring.

To som mal povodne vplane, su tam hot springs ale nahovno doprava tak som to zavrhol.

Vidim v udolicku restiku, bufetove ranajky, tak za kolko 50 ale rozumel som 15, este, ze som vytahol penaze a chcel zaplatit vopred inak by som sa dobre odrbkal.

Platilo sa az po jedle.

Moj ciel je trial s nazvom liwagu, ktory ma ma vyhodit pri startovacom bode , timpohon gate, na vrchol kinabalu.

Vsetko ide ako po masle, fajn prirodna cesticka, kopa stromov, trosku blata, znacenie ok, prechod rieky po mostiku, stebot vtakov a bum.

Na chodniku vidim oprety batoh, kapsicku, cloveka nikde. Fakt divne.

A ochvilu dalsie prekvapko.

Moja cesta je zavreta. Este chvilu rozmyslam, ze to risknem.

Ale nakonec zavazil mozno zdravi rozum, je obdobie dazdov, mozno je cesta neprechodna, chyba most alebo hocico ine.

Za pochodu vymyslam plan B a neskor aj C a D.

Pojdem po cesticke s nazvom mempening.

Cesticka pekne vychodena, opat fajn vegetacia. Stupanie/klesanie mierne, ziadna vlhkost ako v taman (znamena park) negara.

Prichadzam na odbocku k bukit (znamena vrchol) tupai.

Je to par metrov, tam altanok a nulovy vyhlad, vsade okolo stromy.

Nazad na moju cesticku. Obcas mostik resp drevenne zabradlie (tenka doska, ktora nema sancu cloveka udrzat)

Stretavam prveho cloveka.

Biely milovnik vtakov v gumakoch. Len tak stoji a kuka do korun stromov.

Vynaram sa na afaltku po ktorej zvazaju ludi k startovaciemu bodu na vrchol stvortiscovky.

Kurva keby to nebolo take drahe idem hned. Cena je tusim okolo 250€ za vystup s prespanim atd.

Kukam do mapy. Ciel blizka vyhliadka kiau gap.

Vyhlad na udolie super ale na horu uz nie, oblacnost pribuda.

Z hory sa vali aj vodopad.

Pokracujem po asfaltke hore, stupanie v pohode.

Bukit ular, to je moja dalsia trasa ale opat je zavreta.

Tak to ma uz nasira a obieham zatarasu.

Cesticka v pohode, iba jeden tazsi usek ked som musel preskakovat jeden velky klzky strom.

Odbocka na vrchol, slapem do prudkeho kopca, cesta klzka a dost zarastena, vzdavam to.

Nazad na trase, ha uz zistujem preco toto tu bolo uzavrete, odtrhnuty svah, dalo by sa ist dalej ale je to velky risk, ktory nepodstupim a to som cca len 100m od ciela.

Keby bolo sucho idem do toho, takto mi ostavaju oci pre plac a volim navrat na asfaltku.

Tu prichadza rozhodnutie, ze hore nema zmysel ist, dost oblacno a zacina klesanie po asfaltke.

Napajam sa na cesticku oznacenu ako kiau view.

Po par metroch sa aj dostavam na vyhliadku, za slnecneho pocasia to moze byt super ale cul nevidim nic.

Pokracujem po trochu divokejsom chodniku, tento trial je best.

Na rozcestniku dolava, pandanus trail, ten ma vyhadzuje na asfaltke kusok od botanickej zahrady.

Tu odlovujem kesku, hned nad nu tabula s varovanim na vyskyt hadou.

Nazad na asfaltku a kusok hore kde sa sa napajam na trial silau silau.

Idem len jeho skratenu verziu okolo botanickej zahrady.

Toto je asi najturistickejsi trial. Ludia so sprievodcom, chodnicek uplne upraveny.

Po skoro 4.5hod a nachodenych okolo 15.5km parkujem na izbe.

V obchode oproti kupujem vodu. Pivo stoji rovnako ako v restike.

Obedik a pivko k tomu, nasleduje horuca sprcha a mensi spanok.

Neskor v restike popijanie piva, jedlo, kupa leteniek na sulawesi, mini pokec s ruskou co mam na izbe. Ta tu ostava este jednu noc. Potom ide do sepiloku na orangutany. To ja vynechavam, je to len zoo a po sklamani z boholu a komoda mi to za to fakt nestoji.

Kupa leteniek bola fakt zaujimava, v pohode som to uz kupil cez appku (air asia), dokonca aj citilink sa mi podarilo zaplatit cez ich stranku s revolut kartou. No ale rychlost netu tragicka, som cakal kedy mi to platbu stornuje ale nakonec sa podarilo.

Na ucte mi pipli po dlhej case konecne plusove hodnoty. Booking mi poslal za jeden referal 12€ a mesto sered 175€ preplatok na byte, ktory som okupoval minuly rok.

Cez svoj referal som si cez booking zajednal ubytko na 4 noci v taipei, ak to vide zaplatim cca 6€.

Dnes na izbe extra zima a samozrejme nesmie chybat poobednajsi silny dazd.

Naklady :

Vstup np kinabalu : 3rm (domaci, inak sa plati 15rm)
Voda 1.5l : 1.5rm
Fried noodels with chicken, male pivo : 13rm (8+5)
Voda 1.5l, corneto : 4.5rm ( 1.5+3)
Male pivo, beef bufger , ryza, beef : 27rm(10+5+12)
Let air asia kl - makasar : 47.43€ (platba revolut kartou 218rm, vratane poplatku za kartu)
Let air asia makassar - kl : 47.21€ (platba revolut kartou 216.86rm, vratane poplatku za kartu)
Let citilink madano - makassar : 35.95€ (platba revolut kartou 582k r)


Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0334s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb