Kota Kinabalu + Sandakan 12 t/m 20 juli 2012


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah » Kota Kinabalu
July 12th 2012
Published: August 16th 2012
Edit Blog Post

Vanaf Mulu gevlogen naar Kota Kinabalu (KK). Leuke stad aan het water waar je heerlijk verse vis kunt eten.

Het duiken in KK is goedkoop, dus had ik een goede deal van drie duiken op 1 dag. Het is wel te merken dat ze hier van snelheid houden. Een kleine speedboot met 300 pk motoren. Wat ging dat hard! Voordeel, we waren zo op de duikspot. Leuke duiken gehad, alle drie van bijna een uur. Tussen de duiken door gingen we naar een eiland dus dat was mooi meegenomen had ik die ook meteen gezien! Heerlijk om weer onder water te zijn!

Ik had ook een crossfit vereniging gevonden hier, gaaf de eerst keer crossfit! (voor de mensen die crossfit niet kennen even google)
Eerste training veel mensen verbaasd van de vereniging! Het meeste gewicht en de snelste tijd. Haha nee we zijn niet competitief! Hierbij merk ik dat ik erg fit ben! Dus denk dat die keel ook snel zal herstellen in Nederland!

Ook nog een bioscoop gevonden dus leuk Ice Age 4 en Abraham Lincoln gekeken. Voorals Ice Age 4 was weer lachen, zowel de film als de mensen hier. Want ze lachen hier super hard 😊!

Vlak bij KK heb je natuurlijk ook de berg Mt. Kinabalu. Ik had in mijn hoofd om die te beklimmen. Maar het bleek een vrij dure trip te zijn en helaas dat liet het budget niet meer toe. Ook had ik gelezen dat op een schaal van 1-10 van moeilijkheid de Mt. Kinabalu een 7 is en de Mulu pinnacles een 10! Dus ja dan is de keuze snel gemaakt.

Van KK naar Sandakan gegaan met de bus. Erg mooie uitzichten maar wel 7 uur misselijk in de bus gezeten. Aangekomen in Sandakan voelde ik mij niet echt lekker dus daar twee dagen bij een hotel aan het zwembad gelegen! Niet verkeerd! Lekker lezen, muziek luisteren, zonnen, zwemmen en fitnessen!

Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 60; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb