Macau, Day 1

Macau's flag
Asia » Macau » Macau
August 17th 2011
Published: August 17th 2011

Macau! Endelig kom dagen. Dagen DH har ventet på siden februar iår på å få oppleve. Dagen han tok sats og hoppet utfor verdens høyeste bungy-jump, 233 meter!

Vanskelig å rettferdiggjøre høyden på bildene som er tatt. Spesielt når fotografen (Seb) har en høydeskrekk på alt over 2 meter. Så anbefaler linken til videoen som nå ligger ute på youtube:

Bortsett fra bungy-jump (!), så har vi idag forflyttet oss fra Hong-Kong til Macau med ferje. Seb slapp inn i landet uten å bli sjekket av lege denne gangen. YEY! (Selv om forkjølelsen er verre).

Vi ble imponert av hotellet ved adkomst, og ikke uten grunn. Men idet vi var ferdige med å sjekke inn at vi virkelig fikk sett hva The Venetian egentlig er, 51 tusen kvadratmeter med casino! Resten av hotellet er 100 ganger så stort, fylt med mennesker, resturanter, butikker, Gondolturer og ikke minst gambling. Her kan man gå fra A til Å i rett linje uten å komme til enden, og så er det flere etasjer og veier å gå. Enormt. Verdens #6 største bygning i areal og VERDENS største casino (Noe DH er veldig fornøyd med)

Så litt om selve Macau.

Macau ER verdens gam(b)ling hovedstad. Her omsettes det for tall som får Las Vegas til å virke som en dårlig ettermiddag på Bjerke Travbane. Det består av to øyer. Der begge er dekt med Casinoer/resorts og hoteller. Kjente merker som Wynn, Sands, Galaxy, MGM, The Venetian er representert. Vi bor ved The Venetian som er det største, og har det nest største som nabo Galaxy.

Ferjen over ga oss først følelsen av at vi skulle til strømstad på harry shopping idet den var fylt med små barn og gamlinger (60+). Men inntrykket forsvant fort idet vi kom til Macau. Her er det rike, fattige, uheldige, heldige, svarte, hvite, gule og alt imellom av mennesker. Det er så store flater med både mennesker og ting å boltre seg på at vi føler vi er i himmelen.

Er fortsatt helt i ekstase på vegne av DH som gjennomførte sitt drømmehopp samt alle andre inntrykk fra byen at det blir mer utfyllende info etterhvert på bloggen. Men syns DH fortjener all kred for dagens hopp at skal legge til bilder. (Vet det er flere der som vil se de).

Så hvordan avslutte en dag fylt med nerver, glede, god mat, jetlag og noen kroner borte på gambling?

På STRIPPEKLUBB selvfølgelig. (Miriam og Margrethe trenger ikke huske å ha lest siste setning)

Takk igjen til alle som gir tilbakemeldinger på bloggen.

Hilsen MåltrostGuttaPåTur

DHDH
DH

Daniel som venter

17th August 2011

KONGE
SÅ SJUKT FETT GJORT D-MANN !
17th August 2011

Daniel, du er gal!

Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0475s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb