Vang Vieng 1 mei t/m 6 mei

Laos' flag
Asia » Laos » West » Vang Vieng
May 11th 2012
Published: May 13th 2012

Jaja mijn blog is bijna weer up to date!

Van Vientiane zijn we naar Vang Vieng gegaan. Wie Vang Vieng zegt, zegt ook tubing! Ook is het een echte party place.

Ondanks dat ik niks had verwacht van Vang Vieng was de natuur hier weer super, dus het is meer dan alleen een party place!
Omdat de brommers erg goed bevielen hebben we hier weer een "loop" gereden. Eerst stop was de blue lagoon! Yesss lekker springen uit een boom en lekker zwemmen! Bij de blue lagoon is ook een mooie grot dus die ook weer bekeken. Pittige grot om door heen te lopen dus Victoria is drie keer gevallen en die dag had ze ook al haar been verbrand tegen de uitlaat. Dus daarna ging zij weer richting het guesthouse en ik heb de loop alleen afgereden! Dat gaat een stuk sneller alleen😊! Was weer een mooie tocht!

Volgende dag was het zover tubing! We hadden de groep van de "the loop" (in Tha Thaek) weer ontmoet dus met ze alle gegaan.
Voor de mensen die niet bekend zijn met tubing, je gaat op een binnenband de rivier af en je wordt bij elke bar als een vis binnen gehaald. Dus van bar naar bar! Erg leuk om te doen! Onderweg veel gekken glijbanen en mogelijkheden om in de rivier te springen!

Volgende dag zouden we eigenlijk weer verder gaan maar toch besloten nog te blijven omdat de volgende dag Rocket Festival was! Rocket Festival is om het begin van het regenseizoen te vieren.

Rocket Festival heeft iedereen zijn eigen raket gemaakt. Er is een klasse verdeling, hangt af van de grote en het gewicht van de raket. Het doel is om zo hoog mogelijk te komen met de raket. Zulke gekkigheid zal je niet tegen komen in Nederland. Alle lokale mensen flink aan de zuip om vervolgens zelf gemaakte raketten af te vuren! Het is altijd de vraag wat ze doen! Ik heb er diverse zien ontploffen bij de start! Leuk om eens mee te maken! s' Avonds wezen stappen, wat hier ook een leuke beleving is want naast het menu met drinken heb je ook nog een happy menukaart......... en daar is alles op te vinden!

Toen de bus naar Luang Prabang! Waar ik nu ben, dus ik ben weer bij! Het was een investering in het internetcafe maar ja dan hebben jullie ook wat!!

Tot de volgende keer!

Groetjes Bart!

Tot: 0.077s; Tpl: 0.018s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb