Jada, jada, jada.


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » South » Pakxe
April 15th 2007
Published: April 15th 2007
Edit Blog Post

Calm down, Lindis.
Calm down.

Dear english speaking people.
I will write you a letter. Join facebook!
Sallie: Hello! I'm looking forward to cathing up with you on email. THe language written on these pages are cryptic. Call it norwegian if you want to.

Jeg orker ikke begynne paa alle de utrolig morsomme historiene jeg skrev om i gaar.
Fresh start.

Foerst av alt, kan jeg jo si at jeg er kommet til Laos.
Ankom i gaar. Trodde det skulle bli forferdelig pes. Men til all lettelse og lgede, smilte folket. Jeg fikk dermed ingen svetteringer under armene.
Svetteringer fikk jeg dog i haaret.
Sola steikte fra rett over huet. Skyggen av meg selv var under min kropp. Saa jeg fikk ikke laget skyggehund med hendene. Buhu.

I Thailand og Laos er det for tiden nyttaarsfeiring. Og de gjoer det med vann. De samler seg i gjenger, og danser og hiver svaere boetter med vann paa forbipasserende.
Sa jeg boetter?
Hva med enorme bazooka-hageslanger? Store som anakondaer som nettopp har slukt en elgekalv.

Ha! SKulle gjerne likt aa se en anakonda sluke en elg. Med revir og hele pakka. Au.

Thailand.
Bangkok er en by. Stoey. Braak. The city that never sleeps.

Thailand.
Forestill deg alle playmosettene i butikken. Du kjoeper en pakke med indianerplaymo. Og i den finnes telt. Indianerfjaer. Treboette. Pil. Bue. To hester. En hund. Kano. Indianerkledde playmoer. Ild. Spyd. Fredspipe. You name it.

Kioskplaymo. Den lille bua. Soeppelkasser. Reklameskilt. Bruskasser. Brus. Kasseapparat. Kioskkledd playmodukke. Kurver. You name it.

Hvert hus er en playmopakke. Du har huset. Menneskene. Tinga. My god! Alle tingene.
Hunden som loeper rundt. Alt sammen i en soet, liten pakke.
Og saa alle de smaa moedrene som baerer rundt paa sine smaa bylter.
Sukk.

Jeg reiser altsaa gjennom playmoens verden.
A dream come true.
Naar jeg kommer hjem, skal jeg sannelig kjoepe masse playmo.

Nuff said.
Kort og konsist: Gaarsdagen var en aldri saa liten opptur.
Foerste dagen paa en tredagers fest her i Laos.
Ble kjent med en del folk, og vi endte opp med aa gaa i parade sammen med Laosfolket. Musikk og trommer. Marsj inn i tempelet. Seremoni. TV. Vi kom paa tv!
Paa kvelden danset jeg sammen med lokale ungdommer. Kjoerte med dem rundt i lastebil. Dynket folk med vann. Hurra og hoia.
Fantastisk.

I dag drar en del av de jeg er blitt kjent med. De sprer seg baade i oest og vest, kan du si.
Men jeg?
Jeg blir en dag til for aa feire.
Dessuten har jeg fatt meg en date.
Haha.

Toesa Lindis er i gang igjen.
Men troesten er: Han er ikke 50 aar.
Han er ikke half italian, half black.


Oeeh.
Nevnte jeg at han er 17 aar?
Mohohaha




Advertisement



16th April 2007

hei lindis! høres ut som du har det bra. takk for morsomme meldinger og fine bilder. arnstein
16th April 2007

Takk og lov!!!! Han er ikke 50! 17?!? Håper du tuller, men ikke godt å vite ;) Vel vel, uansett bedre. Høres fantastisk moro ut å kaste vann på folk! Ta en bøtte for meg også! Klem

Tot: 0.174s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb