Jizni Laos a Severni Kambodza

February 22nd 2009
Published: February 22nd 2009

Don DenDon DenDon Den

... opravdu klid a pohoda a relativne malo turistu ...

... aneb: "sebrala bych jim v prvni rade ty hamaky, aby se nemohly valet a museli neco delat!" To jsem pry uplne hotova procedila mezi zuby po priblizne 10ti hodinach v neklimatizovanem buse nekde uprostred severni Kambodze. Cil nasi cesty v te chvili byl vzdaleny jeste asi 4 hodiny a ja uz 2 hodiny mlcela a tupe zirala do vyprahle krajiny ...

... ale poporadku. Z Vientiane jsme vyrazily lehatkovym busem smer jih podel thajsko-laoskych hranic. Cestou na busove nadrazi na okraji teto laosske metropole, ktere nerekneme ted uz jinak nez dira po granatu se tuk-tuk, ktery nas misto deseti vezl snad petadvacet samozrejme zavaril. Bus jsme stihaly jentaktak, kazdopadne to dobre dopadlo a my ulehly do busovych postylek mezi mistni svarne mladence, ktere dosahuji maximalne me velikosti, ale pokrikuji snad jeste 10x hlasiteji nez ja, rozena nadrazacka. Byly jsme z toho uplne vykulene a tak jsme si prihnuly ze slivovice a zacaly vse pekne po nasem komentovat ... aspon jsme si ulevily a pak i trochu usnuly! Kolem pul druhe rano jsem se probudila na nejakem busovem nadrazi, ktere bylo soucasne i mistnim trzistem. Z venku smrdely ryby a ohen, vsude byl hrozny hluk a prach ... no, skvely
Zacatek 38.rokuZacatek 38.rokuZacatek 38.roku

Jestlipak si rodice mysleli, ze az mi bude prave 37 budu kdesi v pr...? Hmmm, asi nemysleli!
zacatek meho 38.roku zivota ... ;o)!

Si Pan Don
Nicmene jsme nad ranem dojely do Pakse, kde jsme presedly do minivanu a pak jeste jednou presedly do rybarske lodky a kolem poledne uz lezely v hamakach na ostrove Don Det, ktery je soucasti souostrovi zvaneho Si Pan Don (4 tisice ostrovu) a lezi na dohled od laosko-kambodzskych hranic! Ubytovani je zde levne (1.5dolaru za bungalov) a popojde-li clovek trochu dale od "mestecka" docka se i pocitu, ze je v pozemskem raji. Mistni obyvatele, kteri nejsou jeste prilis zkazeni turisty a ziji puvodnim stylem zivota (samozrejme mobily maji. Zajimalo by me, kde je nabijeji, kdyz tu neni elektrika!) jsou jeste usmevavi. Koupou se v Mekongu, chytaji ryby v Mekongu, jezdi hlavne lodi po Mekongu ... proste je tato reka pro ne vse! Celkem jsme zde stravily 3 dny. Pujcily si kolo, objely ostrov i ostrov vedlejsi. Videly jsme vodopady, jedinou 10ti metrovou zeleznici v Laosu, potkaly 3 holky z Usti nad Labem (mamku a jeji dve dcery) a daly si s nimi veceri, moc hezky vecer. Do bungalovu vedle nas se pak dalsi den pristehovala Renata ze Slovenska, ktera zije v Londyne a momentalne cestuje opacnym smerem nez my, tedy
Dve kamoskyDve kamoskyDve kamosky

... no comment ...
z Thajska pres Kambodzu do Laosu a zpet do Thajska. Stravily jsme spolecne dalsi 2 dny bloumanim po ostrove a valenim se v hamakach. Celkem jsme se pekne pobavily i nasmaly a hlavne si odpocaly. Jediny, kdo nam to kazil, byl Mr.Phao, majitel bungaloiku, ktereho Renata nazvala Oldou Setrnym, sidil kde mohl a hrozne se divil, ze u neho nejime. Po nasem odjezdu se do Renaty pustil, ze radeji bungalov opustila ... Hlavni atrakci teto oblasti je vyskyt sladkovodnich delfinu, kteri dosahuji delky az 2.8metru. Musi se za nimi na lodkach pri zapadu slunce a to je pak pry obcas videt nekolik hrbetnich ploutvi. Nejely jsme, jen jsme si to od holek z Usti nechaly barvite vylicit ;o)!

Presun do Phnom Penhu
Koupily jsme jizdenku za 24 dolcu a vyrazily jedno rano dal na jih, do Kambodze. Nejdriv rybarskou lodkou, pak dodavkou na hranice, kde mel cekat VIP bus! Vedely jsme, ze na hranicich vybiraji Laosane i Kambodzane od kazdeho jeden dolar, ktery jde do jejich kapsy. Rekly jsme si, ze jen tak snadno se nedame a pohadame se s nimi! Pred nami se uz hadal Francouz, kricel na ne Nemec. Kdyz jsme pak prisly na radu my, jen jsem dostala razitko, rekla jsem mu, ze mu dam dolar, kdyz mi da ucet. Vysmal se mi a tim me v tom ctyriceti stupnovem horku tak naprdl, ze jsem na nej zacala kricet : "stupid Lao policmen" a ze budou navzdy chudy, kdyz tady maji takovou korupci ... problem byl, ze Misa jeste to razitko nemela :o(! Hold jsem fakt kamoska, no :o(! Samozrejme tenhle zkorumpovanej sycak nehnul ani brvou, razitko Misi za dalsi dolac dal ... takovejch zapadnich krav denne projde, co si na nej takhle otevrou hubu, koho by to rozhazelo, kdyz co je doma se pocita! To same se samozrejme odehralo na hranicich kambodzskych!
VIP bus byl ten nejhorsi bus co jsem kdy videla! Rozhrkana herka bez klimatizace a temer otviracich oken. Samozrejme konstruovana pro zdejsi skrety a to v nem jeste pasovali z hranic do vnitrozemi nekolik kubiku teakoveho dreva. Ja byla v poho, jsem take skret, ale co hormony vyhnana tela Australanu, Britu a Americanu??? Nezajem, narvali nas tam o pet vic a vyrazili jsme na petisetkilometrovou cestu do hlavniho mesta. To jsou presne ty okamziky, kdy si nadavam do vsech domacich zvirat co sem do tehle pr.... sveta vubec lezu. Slunce pripalovalo, spalena krajina
Prejezd na ostrov Prejezd na ostrov Prejezd na ostrov

Na ostrovy Si Pan Don se clovek dostane jedine lodmo!
od ohnu i slunce ubihala, kravy a buvoly lezly do cesty. Obcas jsme nekde zastavili. Clovek privykne vsemu, pac otupi ... padla tedy ona veta psana na zacatku. Je tu totiz strasny neporadek a prach, ale fakt ukrutny, zlati muslimove! Vsude obrovske mnozstvi odpadku a oni se nad tim vsim blahoslavene vali a houpou v hamakach. To je neco, co me dovede vytocit uplne do obratek ... tak a ted jsem se vytocila i pri tom psani!
Misto avizovanych 20:00 jsme do Capitol of Kingdom of Cambodia dorazily kolem 22:30 a byly za to neskonale stastne! Nasly jsme pak po delsi dobe hotel v centru mesta, daly si pivo a radeji rychle usnuly! K tomu vsemu nam hralo z mistni TV s 60 kanaly MTV!

RybariRybari
Rybari

Neskutecne narocna prace. Neustale hazeni site s oluvky a uspesnost temer miziva.
KolmoKolmo
Kolmo

Objely jsme co se dalo kolmo. Ja pichla, pac vsude jsou hrozne kamenite cesty. Misije tady na jedinem moste v sirokem okoli, plati se za nej ... no, samozrejme!
Lao RailwaysLao Railways
Lao Railways

momentalne ma 10 metru. Francouzi ji postavili pro prekonani vodopadu na Si Pan Donu, tad jen pripomina zaslou slavu ...
VodopadyVodopady
Vodopady

... jedine na Mekongu
Zivot je fakt drina!Zivot je fakt drina!
Zivot je fakt drina!

Fascinuje me obrovske mnozstvi lidi na jednu praci. 3 baby u kasy, 5 chlapu u cerpadla nafty, 25 lidi u odjezdu 1 busu ...

Tot: 0.092s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 32; dbt: 0.0454s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb