Susamyr

Asia » Kyrgyzstan » Suusamyr Valley
July 24th 2014
Published: August 1st 2014

Sraz jsme měli v 10:00 na náměstí Ala Too, ze kterého jsme se vydali na dlouho cestu směrem na jih. Asi po dvou hodinách jsme dojeli k bráně, která vypadala, jako hraniční kontrola. Jednalo se o kontrolu, která má zabránit vstupu nevyhovujícím vozidlům. Pomalu se dostáváme do hor, které jsou čím dál tím krásnější. Vystoupali jsme průsmykem až do 4000 m. n. m., odkud byl krásný výhled na údolí Susamyr, ve kterém máme strávit noc v jurtách. Vesnička je v nadmořské výšce 2500 m .n. m. S dětmi jsme zde hrál fotbal, což nebylo tak jednoduché i kvůli nadmořské výšce. Dýchlo se mi špatně a i ostatním co nejsou z Kyrgyzstánu se dělo to samé. Děti na nás čekali celý den, a tak šli brzo spát. My měli naplánovanou ještě večeři, za kterou nikdo nic neplatil. Lidé vás prostě pozvou na přespání a na jídlo aniž by za to cokoli chtěli. Hosté jsou usazeni vždy v čele stolu a abychom je neurazili, museli jsme vypít kumus (je to kvašený nápoj z koňského mléka). Jediné co jsme jim dali na oplátku byla kulturní výměna a učení dětí následující den. Všude kolem jsou koně, ovce, krávy a nádherná příroda. V této výšce už začíná být v noci zima. Večer jsme se šli podívat na hvězdy a bylo to něco nepředstavitelného, tolik hvězd na nebi jsem v životě neviděl prostě nádhera.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0446s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb