Treinen

Asia » Japan » Tokyo » Roppongi
November 7th 2013
Published: November 8th 2013

Boemeltje, sneltrein en erg snelle trein, vandaag hebben we ze allemaal gehad.

De wagons van het boemeltje lijkt het meeste op de oude Amsterdamse metrowagens. de trien was gevuld met scholieren in een uniform die het meest gelijkenis hebben met een marine-uniform.

De sneltrein is comfortabel. Helaas liep dit traject voor een groot deel door tunnels maar wat ik zag van het landschap was zeer spectaculair. Heel veel bomen in late herfsttinten tegen steile bergruggen, een oude vulkaan en een prachtige zee. Na de langste tunnel een blik op de verlaten rijstvelden.

En dan de Shinkansen: een luxe trein met veel beenruimte, zelfs voor deze lange Hollandse. Met 300 km door het landschap heen rijden. Vaak door een tunnel maar net zo vaak hoog over het landschap of flitsend door steden.

Na aankomst op station Tokyo nogmaals verbaasd: binnen 10 minuten is de trein schoongemaakt en vertrekt weer naar een nieuwe bestemming.

Tot: 0.036s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 23; dbt: 0.0188s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb