Tokyo, deel 2

Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Akihabara
November 2nd 2012
Published: November 3rd 2012

Op 2 november ben ik naar Akihabara, een stuk van Tokyo dat bekend staat om manga en anime toestanden, de fish market, Odaiba en Roppongi Hills.

De avond ervoor had ik in het hostel een zeker Marc (nog een duitser) en Roberto 'everything here is sjiiiiit' de italiaan leren kennen. Zij vroegen ons wat we de dag erop gepland hadden en vroegen of ze mee mochten.

We zijn pas laat in de voormiddag naar 'the fish market' geweest wat eigenlijk te laat was. Je moet er, om de tonijn veiling mee te maken, aanwezig zijn om 5 uur in de ochtend maar dat was mij toch te vroeg. Na een half uurtje hadden we het daar wel gezien en zijn we naar Akihabara getrokken. Daar vind je niet alleen allerhande elektronica maar ook jonge vrouwen die verkleed lopen als manga figuren, het Japanse equivalent van het stripverhaal. Voor ons, europeanen lijken ze op jonge schoolmeisjes. Er maakte er 1tje reclame voor een restaurant waar we zijn heen gegaan en na een korte rit in een schamele lift kwamen we op een klein verdiep dat ingericht was als klaslokaaltje, inclusief de schoolbanken, speelgoed enz.... Het idee erachter is dat je betaald om binnen te mogen, je kan er iets drinken of eten en 1 van de aanwezige meisjes zal af en toe aan je tafel passeren om samen een spelletje te spelen. Nu ik het neerschrijf klinkt het 'interessanter' dan het eigenlijk was, ik vond er niet veel aan en had ginder waarschijnlijk mijn persoonlijke duurste 25cl pint ooit.

Nadien ze we opgebroken en gingen we terug afspreken aan Roppongi Hills. Ik ben dan samen met de duister Jens naar Odaiba getrokken om vandaar foto's te nemen van Tokyo. Odaiba is een groot kunstmatig eiland in de baai van Tokyo dat vol moderne gebouwen staat, je vindt er ook een replica van het vrijheidsbeeld, stroken strand en een schitterend uitzicht over Tokyo.

Nadien zijn we afgezakt naar Roppongi Hills waar we, voor de koude, gingen schuilden in een inkomhal in één van de gebouwen. Daar werden we aangesproken door een Noor 'Ola' die voor Google werkt. De 'Google guy' moet een van de raarste figuren zijn die ik tot nu toe ben tegengekomen hier, woorden schieten hier tekort.
Het plan was om ginder iets te drinken in een bar maar alles is ginder super duur dus hebben we het dan maar op een goedkopere manier opgelost door blikjes bier te kopen in een supermarkt en hebben we dan opgedronken in ons hostel.

Om af te sluiten nog even dit: Toen we op de metro map, die op zichzelf al redelijk gecompliceerd is, aan het kijken waren voor onze volgende bestemming werden we aangesproken door een 'local' die zijn hulp aanbood. Hij vertelde ons dat hij een veel simpelere map had van het metrosysteem (zie foto), je kan onze reactie wel inbeelden toen we zijn 'simpele' map zagen 😊

Tot: 0.13s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 62; dbt: 0.057s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb