期末試験


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Osaka » Hirakata
May 24th 2008
Published: June 2nd 2008
Edit Blog Post

Japanska 4E.Japanska 4E.Japanska 4E.

Min speaking-klass sista lektionen.
Så just nu håller vi på med sluttentorna. Gjort Shinto-delen som kändes bra.

En bra sak är att så gott som alla kan anime här. Man kan starta konversationer med nästan vem som helst om t.ex vilken favoritkaraktär ur Evangelion, diskutera nya animes och liknande. Gillar det.
För övrigt har jag kommit att börja gilla anime mycket mer nu när jag varit här. Att jag hittat flera bra animer med djup i är väl en av anledningarna. En annan är att man kan lätt ta en paus ifrån plugget med gott samvete när man tittar på anime. Det är ju en perfekt hörövning 😉

Dock är manga är fortfarande lika tråkigt och jag förstår aldrig varifrån bilderna är ritade, haha.



När jag kom hit hade jag precis 20kg med mig på planet för det var max. För varje kilo över det kostar det 540kr. Problemet nu är ju att jag köpt en hel del böcker, tidningar, kläder och annat som väger en hel del. Måste börja titta på hur man skickar saker till Sverige och hur mycket det kommer kosta.


Och eftersom det är omöjligt att köpa en hakama här så... får man gå
Fyrverkri-krig.Fyrverkri-krig.Fyrverkri-krig.

4 spelare. En baseball-plan. Alla har varsinn pjäs som skjuter ut en fyrverkerieldboll varannan sekund. Den som blir träffad minst vinner. Med Mizaki och Yui.
till ett rental-ställe om man vill ha någon. Nåväl, problemet är ju att det kostade 30.000-40.000yen att hyra. Tänker inte lägga ut 1800-2500kr på något jag inte får behålla ens.


Uppdatering: Skrivit alla slutentorna nu.

Japanska Läs&Skriva: Inga problem.
Japanska Grammatik: Gick inte alls lika bra som jag ville men helt ok iaf.
Japanska Speaking: Bra bra.
Leadership: Svårt prov som alltid men gick nog bra. Bryr mig inte så mycket om den kursen då den var helt meningslös.
Shinto: Gick nog bra.


Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement

Jinja.Jinja.
Jinja.

Jinjan som jag går förbi varje dag på väg mot skolan.
Boarding-point.Boarding-point.
Boarding-point.

Tom hållplats i Kyoto.
Svenska.Svenska.
Svenska.

Mihos svenska-lärobok.
Fire!Fire!
Fire!

I vissa gathörn står det små hinkar med vatten. På dom står det "Mot eld". På något sätt kan jag inte låta bli att tänka på hur stor skillnad dom egentligen skulle göra mot en riktig eld...
Japansk mat.Japansk mat.
Japansk mat.

Bläckfisk-bebisar?
Wine.Wine.
Wine.

Red wine mixed with... ice?
BBQ.BBQ.
BBQ.

Tror att dom skulle sätta eld på något.
Sister och brother.Sister och brother.
Sister och brother.

Eftersom alla ändå tror att vi är syskon så bytte jag och Ashley jacka med varandra för att förvirra dom ännu mera.


2nd June 2008

I'm still fairly amazed that we really do look like blood relatives when we aren't related at all! We must play the kyoudai card several times once I get there. xD

Tot: 0.069s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.0342s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb