dag 14-15:Kyoto

Japan's flag
Asia » Japan » Kyoto » Kyoto
April 18th 2011
Published: April 18th 2011

Kyoto centraal stationKyoto centraal stationKyoto centraal station

Zoveel mensen en herrie!
Vandaag houden we het kort.

De afgelopen dagen waren redelijk druk. Gisteren zijn we van Matsuyama naar Kyoto gereisd en kwamen om een uur of een aan. Het was even een 'cultuurshock' omdat het in Kyoto een stuk drukker is dan in de gebieden waar we tot nu toe geweest zijn. Ook moesten we vanaf hier iets beter op onze bezittingen letten omdat er meer buitenlanders (toeristen en backpackers) en dus meer criminaliteit is. Naderhand bleek het aantal toeristen erg mee te vallen - waarschijnlijk zijn de meesten uit angst voor de kerncentrale en de aardbeving thuis gebleven. Mooi zo! Meer ruimte voor ons 😊

Na in het hotel te zijn ingecheckt (weer een mooie, ruime kamer en een heerlijk zacht dekbed) hebben we een deel van de stad verkend - meer om ons te kunnen oriƫnteren. We zijn onder anderen door een heel druk marktstraatje gegaan waar allerhande geuren waren - van verse vis tot zoetigheid. Ook zijn we door de laagste verdieping van een warenhuis gegaan - deze doen meestal dienst als een mini (vers)markt, waar allerhande etenswaar verkocht wordt.

We zijn 's avonds op tijd gaan slapen omdat de volgende dag een druk wandelprogramma was.

De volgende dag zijn we door het zuiden van Kyoto gaan wandelen - hier zijn we door diverse verborgen steegjes gegaan en hebben ook diverse tempels bezocht. We hebben Zen-tuinen bekeken en een heleboel gezien; teveel om op te noemen.

We hebben ook veel met Patrick gepraat - hij is echt een geweldige man! Je kan veel van hem leren maar hij is ook erg grappig en direct.

Er zijn hier heel veel mensen maar ook allemaal even vriendelijk.

Voor vandaag was er 's middags regen verwacht en het werd ook steeds donkerder - toch was de temperatuur aangenaam. Aan het einde van onze wandeling, op weg terug naar het hotel, begon het te plenzen. De Japanners staken massaal hun pluutjes op, bijna de ogen uitstekend van de langere mensen onder ons, haha!

Wij zijn snel naar een grappig sushi-barretje gegaan, waar je ook eigen bestellingen kan doen, die dan op een treintje gebracht werden.

Nu regent het behoorlijk, maar wij verwachten dat het morgen wel weer droog zal zijn.

Morgen zal weer een drukke dag worden!

Co.

Een tempel in KyotoEen tempel in Kyoto
Een tempel in Kyoto

De Sakura zijn aan het uitbloeien maar nog steeds mooi
Ook de Japanners....Ook de Japanners....
Ook de Japanners....

Willen graag Sakura op de foto. (Rot op! Ik was een foto aan het maken, haha)
DraakDraak
Draak

Bij een tempel is altijd een waterbron om je te zuiveren - het water komt altijd uit een draak

Tot: 0.084s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0582s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb