10.den - Kobe, futbal


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Hyogo » Kobe
May 21st 2016
Published: June 12th 2016
Edit Blog Post

Po ranajkach ma CS odprevadza na stanicu Minamikata (hankyu line), rozlucka a smer kobe.

Jeden prestup na stanici juso na expres vlak a uz sa veziem na stanicu kobe Sannomiya. Vlak v pohode, hankya line je lacnejsia ako jr line (cca o euro).

Co mi CS vravela tak nahubky zvacsia nosia mlade baby vraj kvoli slnku, no nevim ja som myslel, ze kvoli ovzdusiu.

Cca za pol hodinku vystupujem uz v kobe sannomiya. Po mensom rozkukany,hladam skrinky na batozinu. Nakoniec vdaka stanicnej navigacii ich nachadzam pri vychodnej brane.

Batoh som v pohode narval do najmensej skrinky za 300y, su tu aj vacsie skrinky za 500y. Poslusne si fotim umiestnenie skrinky nech to po futbale zbytocne nehladam.

System skriniek je jednoduchy, vlozi sa batoh, hodia sa peniaze (kovove), zavre sa a zamkne. Klucik sa uskova na bezpecne miesto do vacku 😊

Po zbaveny sa batohu, smer bus stanica a zaistenie spoju do shirahamy. Vlak sa mi neoplati, zbytocne drahy a ziadny pass sa mi tiez neoplati, bo ho nevyuzijem.

Vdaka znaceniu sa na mini bus stanicu dostavam v pohode. Staviam sa do radu, vytahujem papierik s mojou destinaciou, o par minut som pri pultiku (len jeden clovek). Skoro ma predbehla jedna dochodkyna, normalne surovo sa predomna tlacila ale nepodarilo sa jej to.

Chlapik tuka do pc, zla sprava, bus z kobe do shirahamy nejde a kurva prvy zadrhel na mojej mini ceste. No nic, teda beriem bus z osaky. Bolo na vyber osaka stanica (umeda) alebo namba stanica. Po mensom vahani beriem prvu . Ide mi to o 8/50 t.j. z kobe budem muset vystartova skorej ako som povodne chcel. Este ,ze to je len neaka pol hodinka cesty vlakom.

Po kupe listku som si to pesibusom namieril k stadionu. Este ale zastavka v turistickom centre nech mi daju neake rady kde sa da dobre relaxovat v okoli stadiona, bo stretko s fanusikovskou skupinou La Famiglia di Kobe mam az okolo 14/00.

V info centre kopa studentov, oslovujem hned prveho, ten v miernom soku ,ze musi pouzit ang ale pohodicka. Bohuzial ziadne dobre rady mi nedal, bo prakticku kobe ani nepozna, furt odbiehal k veducim a nosil mi len mapy. Cudzinca zavetrili aj ostatny studenty, tak sa okolo mna zhrkli. Aby som ich zamestnal dal som si poradi ako sa dostanem z kobe do osaky, jednoznacne mi odporucili rychlejsiu i ked drahsiu variantu JR line. Jeden student bol dokonca z koreii (samozrejme z juznej ak by niekto mal neake pochybnosti). Vyzeral ako by tu bol za trest 😊

Inak z futbalu mam obavy, recepcny v koyasan vravel,ze nemam cakat ziadnu atmosferu, len par zatlieskani a parkrat zamavanie vlajkami. Co som vcera s CS pozeral baseball, tak to mi tez moc radosti nepridalo. Fans tam fakt len sedeli a mavali zastavkami, potom zrazu vypustili balony a to bolo vsetko.

Ako som vcera ukazoval CS spartakovsky sal, tak bola v soku, v japonsku sa zvacsia nosia uteraky 😊

No teda zhavim gps, ani do nho ale nekukam, idem furt rovno krytou nakupnou zonou (podobne ako v osake, kyotu). Vonku riadne pecie, nastastie som vacsinu cestu v chladku.

Zastavka vo fastfoode na jedlo, davam si misku s ryzou a masom,zas to co jedla vacsina osadenstva. V restike prakticky full. Jedlo som platil opat v automate a pri pulte dal len listok, podla coho mi doniesli pozyven. Ako kuchari tu isli nonstop, furt prichadzali a odchadzali ludia. Vrazedne tempo v kuchyni teda.

Po jedle len tak kuknem do gpska a kurva pomylil som si stanicu, myslel, som ,ze som vystupil na stanici kobe ale ja som vypadol na stanici Sannomiya , t.j. pesi cesta na stadion sa mi predlzi o cca 5km.

Aj som chvilu rozmyslal nad metrom ale nakoniec od toho upustam, chcem si kuknut mesto. Po prijdeny k stadionu ale vyhodnotenie tohto rozhodnutia ako chyba, bo po ceste nic zaujimave nebolo.

Akurat sklady, viacurovnova cesta a to je asi vsetko.

Pri zastavke wadamisaki sadam do parku. No parku skor mini detske ihrisko.

Ako si tak sedim, botasky vyzute, ponozky zvlecene zacujem piskot. A kurva urcite idu fans. No ziadny fans, policajti doprevadzali neaky sprievod deti, rodicia niesli neaku tu posvatnu vec.

Pomaly presun k stadionu noevir kde sa hrali aj ms vo futbale.

He po ceste vidim konecne neakeho smiesneho japonca, mal na sebe capicu pivoveho pohara a lakal okoloiducich do senku. Moc nadseny z toho veru nebol.

Do vykopu zapasu Vissel Kobe vs Yokohama F. Marinos zostavali este dve hodiny. Pred stadionom uz kopa domacich fans, vsetci na sebe dresy, posedavali na stolickach a popijali pivko. Medzi nimi zamiesany aj hostia. Nikde ziadne problemy. Dokonca tu bol aj sprievodny program, neaky sikmooky picus so sikmoockou klabosili na podiu do mikrofonu, domaci sa tomu moc tesili.

Kopa stankov so suvenirmi, jedlom a chlastom. Nesmelo chybat malovanie na tvar, dokonca masaze.

Ako sa tu tak pohybujem a idem k miestu stretnutiu, niekto na mna krici. A moj kontakt.

Na prekvapenie to neni japonec ale beloch.

Hned mu odovzdavam cervenocirny sal, osvetu treba sirit, len skoda,ze este neboli k dispozicii nalepky.

Australcan so slovinskymi korenmi co tu robi ucitela. Bohuzial po slovinsky nevie ani pipnut, dokonca nepozna ani slovne spojenie pusim ti kurac 😊

Predstavuje ma svojim kumpanom, zatial su tu dvaja japonci, ang nic moc. Davaju mi kostovat rozne snacky. Zaujala ma chobotnicka zo sacku, to musim kupit aj domov.

S australcanom ideme do blizkeho obchodiku, kupujem si len jedno pivo. Vonku je strasne teplo a nechcem aby mi alkohol buchol do hlavy resp aby som nechytil slinu, kedze po futbale ma ma prichilit dalsi couchsurfer, opat ako aj v osake ziadne referencie, tak nechcem spravit zly dojem.

No ale pri piknikovom stoliku mi japonci davaju dalsie a dalsie pivo ale odolavam a moc to necitim. Zas male plechovkove pivo a este k tomu slabe japonske nema na mna taky ucinok ako nase.

Prichadza anglican aj s japonskou zenou, v japonsku zije uz 25.rokov. Vravi,ze v anglicku je nemyslitelne pit alkohol pred stadionom (to vime,sak u nas je s tym tez problem).

Atomosfera ma byt super, bohuzial zadne pyro. Je to tu zakazane, tak ako u nas ale zas u nas to ludia nerespektuju, tu veru hej. Poserutky japonske.

Ak by nahodou zacalo prsat ,ziaden problem, strecha stadiona sa zatiahne.

Ako sa tak rozhliadam, ludi viac a viac, vsetci v rukach plechovky. Policajti nikde ziadny. Hostia popijaju hned vedla.

Podla domacich ziadne nepokoje na stadione, v uliciach nebyvaju. Problemy robi iba jeden klub Gamba Osaka, zrejme nieco ako u nas obrezanci.

Odbieham na zachod do utrob stadiona. Sok, normalne je tu free mini muzeum, spolocenska miestnost pre fans, s velkou tv, gauc,stolicky, kniznica.

Pred stadion su v podlahe zabudovane mena roznych sportovcov aj s podpismi.

Zatial som teda prijemne prekvapeny.

Pol hodku pred vykopom ideme na stadion.

Australcan ignoruje security kontrolu a v pohode si to kraca na stadion. Sbs (rozumej tinedzeri v oranzovych vestach)po nom pokrikovali ale uplna ignoracia, tak ho nasledujem.

Listok mi nikto nekontroluje, len mi beru ruku pod uv lampu a kukaju ci tam mam volake razitko, to som nepochopil.

Na tribune sok, domaci ale aj hostia povzbudzuju o sto sest. Uplne nechapem. Vsade vlajky, vsetci v dresoch, v rukach sale, uteraky.

Len pre poriadok som na tribune ,ktora je prakticky cela jeden velky kotel.

Po lavej a pravej strane su normalny fans co len sedia a obcas zatlieskaju, oproti nam hostia.

Maly skolaci sedia pri autovej ciare, maju tu free vstup ale zas miesto nic moc, na slnku, kusok od autovej ciari co ja viem, tiez ich mohli dat radsej na tribunu.

Dalsie velke plus musim dat japoncom za sedacky (i ked sa cely cas stalo), na kazdom operadle bolo drzadlo na flasu (rozumej plechovka s pivom co si sem ludia prepasovali).

Kotel slape naplno este ani hraci su neni na ihrisku. Hostia sa nedavaju zahanbit. Podla mojho hostitela dost hosti ostava v kobe na noc.

Zapas zacina, vsetci na tribune sa tiskneme do stredu kotla, spieva sa hymna (chuj nezapol som video na fotaku), po hymne vsetci za ramena a skakanie.

Po tomto skvelom zaciatku opat vsetci na svoje miesta ale ziadny odpocinok, furt sa tlieska, spieva. Na vsetko dohliada 6 megafonboyov a dokonca aj jedna baba s megafonom.

Fans su velmi disciplinovany, ked kapovia ukazu stop okamzite prestavaju spievat, cakaju na dalsie instrukcie, ziadne samovolne chorale.

Hosti tipujem okolo 800ks. Ti slapapli prakticky cely zapas, domaci mali neake tie 5.min vypadky ale i tak uplne mega zazitok a pozitivne prekvapenie z fanusikovskej sceny v japonsku.

Cez polcas idem na zachod. Dalsie velke prekvapko. Na zemi nakreslena ciara, lavou stranou sa vchadza, pravou vychadza, ide to tu ako pasova vyroba, vsetko kontroluje jeden usporiadatel, aby sa nebodaj niekto nepredbehol.

Je tu i jeden bufet, pod tribunou dost odstaveny kocikov.

Na tribune sa nemoze fajcit, tak ludia fajcia pod tribunov

Futbal trochu lepsi ako nasa liga ale nic extra. Hostia nakoniec vyhravaju 1-0. Domaci su uplne skluceny, smutne sedia na stolickach.

Rozlucka s grupov, skoda,ze musim ist na stretko s CS, isto by sa isla zapijat prehra.

Smerujem teda na metro.

Na stadione bolo okolo 15 000 ludi. Vonku teda naval ludi. Vsetci zrejme idu tam kam ja.

Organizuje to tu policia (?), po skupinkach pusta ludi smerom k metru. Natiahnu lano a sup ludia zastaveny,spustia lano a skupinka ide. Este nieco kricia do megafonu. Vsetko prebieha ale v pohodicke.

V metre ale i tak tlacenica.

Vystupujem na konecnej Sannomiya-Hanadokei-Mae . Rychlo utekam pre batoh cez celu stanicu, trochu zmatenia ale skrinku nachadzam. Potom zas nazad k vychodu z metra. Pisem sms-ku CS nech vie,ze ho tu cakam, bo sme si nedohodli presne miesto.

Ten po par minutach prichadza.

27 rocny doktor, ktory pracuje v nemocnici v kobe. Resp sa este len zauca, postupne rotuje po vsetkych oddeleniach az nakoniec skonci na tom svojom.

Mame sa stretnut s jeho kamosom co si chce trochu precvicit ang.

Cakame ho vonku pred stanicou, skusam si tipovat vek japoniek, dost mi to ide.

Prichadza jeho kamos, vola sa smiesne,Baba. Je akurat po sichte tak je dost k.o. Taktiez je doktor.

Ideme sa najest do dakej restiky, v prvej je cakacka na stol 30.min. No je sobota,vonku kopa ludi. Obchadzame dalsie restiky, ludia vonku poslusne cakaju v rade kym na nich pride rada. Toto si u nas predstavit veru neviem.

Baba nas vdaka navigacii berie do neakej restiky, tu je cakacka len 5.min.

Davam si to iste co moj hostitel, rybu.

Tak prinasaju mi teda rybu a zacina moj boj s palickami. Ryzu, maso,zeleninu dokazem s palickami jest uz bez problemov ale ryby som este nikdy takto nejedol. S namahou sa mi ju podari zdolat. Fakt bola dobrucka.

Po veceri presun do obchodaku (cca 5 poschodi potravin), na jednom poschodi kupujeme ranajky a neake snacky, na dalsom pivo a konecne aj sake.

Nasadame na nadzemku a smer jednoizbovy byt. Trocha mensi ako v osake, bez tv v kupelni.

Cesta nadzemkou uplna parada. Isli sme nad morom s neskutocnym vyhladom na nocne osvetlene kobe. Hlavne paradne ruske koleso, to bolo super nasvietene.

Davame piva, konecne normalnejsie ,znacka premium malts. Jeme tycinky co vyzeraju ako prskavky.

Baba zaspava, tak to teda balime s tym,ze sake nacneme zajtra. Som na nho teda moc zvedavy.

Baba odchadza do svojho ubytka, cely cinziak je prakticky ubytko pre zamestnancov nemocnice.

Opat spim na futone, taktiez moj hostitel spi na futone. Postel tu nema.

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164y)

vlak Minamikat - kobe Sannomiya - 320y (icoca karta)
dobytie icoca karty - 1 000y
jr bus osaka - shirahama - 2 980y
uschovna batoziny - 300y
jedlo - 390y
nakup - 227y (voda2l 98y, coca cola 0,5l 129y)
vstupenka na futbal - 2 700y
metro wadamisaki - Sannomiya-Hanadokei-Mae - 230y (icoca karta)
velke plechovkove pivo sapporo - 292y
nadzemka Sannomiya - Iryo Center - 250y (icoca karta)
jedlo ryba - 1 000y

foto
kobe

Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0293s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb