178.den - utoru (lake rause)


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Hokkaido
July 25th 2018
Published: July 31st 2018
Edit Blog Post

Ranajky kupene este vcera v 711. Sendvic a trojuholnik ryze plneny tuniakom zabaleny do zeleneho papiera, ktory sa je tiez.

Na ryze navod ako sa ma balenie spravne otvorit, navod bol taktiez na sendivici. Prvy navod este chapem, bo otvaranie pre novacika je tazke ale druhy fakt nechapem. Tam sa len roztrhne obal a hotovo. Kdezto pri ryzi, treba najskor otvorit sacok vertikalne a nasledne pravu stranu a nakonec lavu.

V lobby este rozlucka s belgickym parom. Ti idu na jednodnovy prechod blizkeho pohoria (zaciatok na rausu dake). Spat budu vonku v stane. Ako dost odvazny ,na to kolko je tu v tejto oblasti medvedov.

Po jedle presun na mini bus stanicu.

Bus do shiretoko pass mi ide 9.20.

Na stanici sa este opat stretavam s bel.parom, im to ide 9.10 (smer 5like). Inak toto je prvy bus, skorsie nejde nic. Z mojho smeru ide posledny bus okolo 14.00. Fakt, clovek sa tu bez svojho vozidla nepohne.

Belgicanom a neskor aj mne sa na stanici prihovara starsi panko a dava nam instriukcie ako si kupit listky. Na bus stanici sa kupuju v pokladni, nie v buse.

Sedim si na lavicke, sikmacka, jeden pohlad, druhy, treti a ona povi hi.

Ups normalne sok, sikmacky sa vacsinu hanbia.

Korejka co pracuje v hosteli v tokiu. Hned ma pozyva nech idem spat tam. No debil som si nezobral kontakt.

Do rozhovoru sa neskor pridava fajn japonka zo sappora.

Ta robi asistentku pre firmu co exportuje syr, prvy krat stanovala v kempe.

Bohuzial moj bus prichadza a lucim sa s touto fajn babou. Sadam do busu, rozmyslam, idem nazad za nou, dava mi fb. Jupiii.

Starsi panko ma rovnaku trasu ako ja.

Ideme kvalitnou asfaltkou, vonku svieti slnko, obloha belasa (toto slovo neznasam), okolie zelene, same stromy, luky s neuveritelne hory.

Vyskakujeme na shiretoko pass. Vauuu genialny vyhlad na okolie.

Vyhladom sa kocha aj dost autickarov a motorkarov. Na odpocivadle nesmiu chybat free ciste zachody.

Spolu s ujkom ideme k rausu lake po asfaltke. Ide sa mierne dole kopcom. Vyhlady fantasticke, premavka mala.

Chuj som si nezobral klobuk, tak mi riadne pecie na hlavu.

Ujko ma rolnicky tak ako vacsina turistov. Tie su urcene pre medvedov. Teoreticky by mal medved pocut ich zvuk a nemal by byt prekvapeny clovekom ale ci to ozaj funguje neviem.

Na zastavke pri rausu lake sa lucime. Ujko ide nazad busom.

Ja klesam do divociny a vyslapanym chodnikom sa vydavam k dnesnemu mojmu cielu.

Cesta dost nahovno, same blato a dost hlbke miestami ale vzdy sa to da trochu obist.

Prve desistkyminut mam furt paniku z medvedov. Pre istotu spievam, tlieskam.

Dostavam sa k prvemu mini jazeru. Vauuuu uplne genialne. V pozadi vysoky vrch, uplna divocina ako z tv.

Pokracujem dalej, tu uz vybudovane miestamy drevenne chodniky. Dalsie jazero a opat uplna bomba.

Konecne stretavam prvych ludi, strach z medveda opada.

Postupne predbieham starsiu pani. Ma gumaky, trosku jej zavidim, bo na urcitych miestach by sa fakt hodili. Tie sa daju prenajat v info centre za 500j. Jej syn ma v utoro guesthouse.

Znicohi nic, v lese stan. Zrejme sluzi ako daka zachrana ak sa rychlo pokazi pocasie.

Obieham rodinku s dvoma malymi detmi.

A nakonec dvoch skautov.

Z nich sa neskor vykluju rangeri. Kontroluju tento trial. Ak je nieco zarastene, odstrania porast, zoberu odpadky (za celu dobu som nasiel 0ks odpadu).

Som v cieli.

Mensia plosina, fajn jazero, v pozadi hory. Dokonca koncom jula je tu aj trochu snehu.

Rangeri ma informuju, ze hory byvaju zasnezene od oktobra az do juna.
Po odpocinku cesta nazad. Tentoraz uz bez spevu a tlieskania.

Povodne som chcel ist cca do 12km vzdialeneho onsenu rausu ale ked som videl tu cestu rozmyslel som si to.

Islo by sa len po asfaltke, klesanie ale hlavne, nazad by som nemal sancu chytit bus.

Bus mi ide za 40.min.

Bus co ide opacnym smerom vyhadzuje na zastavke cinana co studuje uz druhy rok v osake.

Chce ist k jazeru, no za 40min nema sancu to otocit. Odporucam mu prve mini jazero, to by dal ale ked vidi to blato na zaciatku otaca sa.

Vyzna sa vo futbale, pozna hamsika aj skrtela. Negativum je jeho naramok na ruke. Merda inter. Chlapec si to hned u mna pokaslal.

Podla neho je japonsko fajn krajina ale len na cestovanie, nie na zivot.

A davam mu zapravdu. Tu by som si zivot nevedel predstavit, moc sterilna krajina so sterilnymi ludmi, ktory svoju pravu tvar ukazuju hlavne ked su pod vplivom alkoholu. Inak su vsetci prehnane slusny, bojazlivy.

Na bus idu prakticky vsetci co som stretol. Poctivo sa odpisuju z navstevnej knihy, kde sa vyplna meno, telefon, pocet ludi a sposob ako sa sem dostali.

Na bus nejdu len rangeri, ti idu do shiretoko pass pesi.

Prichadza bus. Pri soferovy je automat, beriem si z neho listok, na nom cislo 2.

Odteraz sledujem moje cestovne na tabuli nad soferom. Moja je kolonka cislo dva. Po kazdej zastavke sa v mojej kolonke zmeni suma.

Vyskakujem pri infocentre pri vcerajsom vodopade.

Soferovy davam listok a presnu sumu. Ten to spocital hodil do masiny a vybavene.

V info centre zistujem ci sa da spravit daky daytrip hiking. V plane bol vrchol io. Da sa spravit ale clovek potrebuje auto aby sa dostal k zaciatku trialu.

Pokracujem fajn lesikom a neskor lukou az k vodopadu. Je to tu super.

Vcera som toho moc nevidel.

Vodopad co pada do mora slaby ale utesy fajn. Isto sa tu oplati zastavit.

Nazad idem skratkou na hlavnu cestu.

Skratkou chcela ist aj jedna package japonka, som ju musel nasmerovat na spravnu cestu k info centru.

Opat 711 a jedlo.

To zjedene pri info centre v dedinke.

Je tu free wifi. Tukam do fb meno baby z rana. Bohuzial s rovnakym menom asi dalsich 50bab, tak nist teda. Par som napisal ale necakam, ze to bude ta prava.

Posilneny alkoholom sa rozhodujem ist do kepmu kde baba spala.

Na recepcii stary ujko len japonsky, tak sa mi nedari ziskat na nu kontakt.

Po onsene sa nahlim na kopec s vyhliadkou pri pristave ale zapad slnka zmeskavam.

No i tak fajn vyhlad.

Nad horami uz svieti spln mesiaca.

Nakup piva a jedla.

V lobby par japoncov.

S ucitelom sa dohovaram, ze ma zajtra odveze na 5lakes.

Vraj ma male auto ale ked mi ho ukazal pohodova mini dodavka. Aj on spava zvacsa v aute na svojej puti.

S dalsim japoncom komunikujem len pomocou mobilu. Ten je uz dobre v nalade. Je to daky manazer, cestuje na uplne super harely davidson.

Jeden japonec nam dava tipy o hokkaide ale hovori len japonsky.

Prichadza velmi vesna japonka ale bavi sa len s ujkom z hokkaida.

Translatora mi tu robi ina japonka, ta pracovala dva roky v kolumbii.

Okolo 2.00 sa parta trha a smer spanok.

Naklady :

Nakup : 6.13€ (796j karta)
Nakup : 13.58€ (1764j karta)


Advertisement



Tot: 0.047s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0287s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb