42.den - harau valley


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra
March 24th 2019
Published: March 28th 2019
Edit Blog Post

Noc v pohodicke, i ked obcas bolo pocut ludi nadomnou ako chodia po podlahe.

Na ranajky behnutie do mini restiky. Tu akurat koncila s jedlom biela rodina.

Na vyber som mal bud omeletu so sandvicom alebo klasika ryza, vajco. Berem druhu moznost.

Jeden z domacich mi radi aby som sa na tri vodopady vykaslal, bo dnes je nedela a budu tam kvanta ludi.

Do batozku nalozena voda, nasadene topanky a podme ho na prechadzku po velmi peknom udolicku.

Smerujem na sever po hlavnom (jedinom) tahu. Ako vravel domaci vsetci odbocuju vpravo k 3vodopadom. Ja pokracujem rovno.

Slnko pecie ale sklaliska vytvaraju pekny tien.

Premavka minimalna, idem po peknej asfaltke.

Cestou dalsie homestay.

Prichadzam k vodopadu Harau Valley Waterfall (google maps). Ten vysoky ale inak nic moc, videl som uz aj lepsie.

Pri vodopade kopa stankov s jedlom a suvenirmi.

Vidim tu schody co vedu niekam hore po skale.

Zacina stupanie. Schody i zabradlie v zalostnom stave. Ubohost turistickej atrakcie dotvaraju aj vsade pritomne odpadky. Domaci su proste hovada.

Konecne prichadzam na koniec cesticky. Tu altanok a bozkavajuci sa par.

Idem kusok obdalec, tu sa mi naskyta velmi pekny vyhlad na udolicko. Sice to neni na samom vrchu ale i tak pekny pohlad na udolie obkolesene vysokymi kolmimy skalistimy stenami.

Nazad po schodoch dole. Nezabudam to tu oznackovat nalepkou. Tych mam este strasne vela. Musim zintenzivnit lepenie, nech mam lahsi batoh.

Po asfaltke opat smer sever.

Ludia ma tu zdravia, trubia na mna.

Na lavej strane paradne ryzove policka. Fakt genialny pohlad. Na polickach pracujuci ludia. Na plachtach resp bet.plochach susenie ryze.

Asfaltka konci a nastupuje kamenista cesta ale pohodicka.

Prechadzam most a dostavam sa k bukik pela. No nevidim tu ziadnu cesticku, nuz pokracujem.

Ryzove polia vystriedali rybie farmy. Ludia tu chytaju ryby.

Na mapke vidim oznaceny vodopad (google mapy Sarasah Murai).

Ten i pocujem, odbacam na siroku vyslapanu cesticku vpravo za domom na vrsku.

Zvuk sa stupnuje. Prichadzam k altanku a mini stanku s jedlom, snackmi.

Vsetci vo vytrzeni, ze dosol bule.

Davam vysmazane placky.

Prichadzaju deti, politrovych flasiach od coly maju nachytane male ryby.

Po mini pokece (furt to iste) smer vodopad.

Prechod mini cistinkou a uz som v dzungli. Cesticka dobre vyslapana, cca 7min a som pri vodopade.

Ten neni moc obrovsky ale da sa ist do jazierka po pas.

Voda studena.

Je tu skupinka domacich turistov. Studenti co sem dosli na vikend.

Inak strasne vela ludi tu cestuje ked je vikend. Proste nasadnu na skuter a idu. Vacsina samozrejme mlady studenti (stredoskolaci) a rodinky (ti samozrejme na aute).

Zacina fotenie. Kazdy sa chce se mnu vyfotit.

So skupinkou inak kopa srandy.

Osviezenie noh v studenej vode prislo vhod.

Za cistinkou dalsi stredoskolaci na vylete, tito mali i gitaru.

Kamenista cesticka sa zuzila a zacina stupanie.

Dostavam sa na druhu stranu udolia.

Tato spociatku neni az taka fotogenicka ako predosla cast.

Klesanie a uz som v dedinke.

Pracujuci ludia na poliach, posedavajuci ludia, deti co len tak pobehovali a kopa lenivych psov.

Mensia zrada, myslel som, ze pojdem popri skale az k ubytku, no cesticka tu neni. Nuz nadhadzka asi 4km vs 1.5km co malo byt.

Pri jednom dome postaveny obrovsky stan, dnu slavnostne vyzdobene stoli, kopa ludi. Daka velka oslava.

Na hlavnej ma zrazu zacne obiehat vela motoriek. Naklad maju psov. Psi bud stoja v predu abo su na sedanke. Niektory maju pre psov aj klietky.

Nevim ci daka vystava alebo isli na psie zapasy.

Konecne zapadam na jedlo. Tu si opat myslia, ze rozumiem indonezsky.

Jedlo sa zasa rukami. Pred a po jedle sa prava ruka (lava sa nepouziva) oplachuje v mini miske co je nachystana na stole.

Slnko riadne pripeka, prechadzam okolo budky kde sa vybera vstup. Odo mna nic nechcu ale prechadzajuce auta/motorky platia (mimo ludi co tu ziju).

Konecne na ubytku. Davam kyblovu sprchu, bo klasicka sprcha nefunguje a zalahinam.

Pred zapadom slnka na snacky ako vcera. Cul som dal 3vysmazane banany a dve dalsie veci.

K chlapikovy chodia na nakupy tusim vsetci z okolia. Sami sa obsluzia a jemu daju len prachy.

Na ubytku relax, po 20km za cca 5.5hod som este stale vystaveny.

Smer vecera. Usadzaju ma holandankam.

Konverzacia ziadna, take odmerane sa mi zdali. Motal sa tu jeden z domacich s ktorym boli dnes na treku v dzungli (zadna velka tu neni).

Tak ako v padangu i tu sa mi domaci na ubytku nelubili. Furt sa to len prihovaralo, nedali cloveku pokoj. Keby aspon nieco k veci ale same kokotiny bez zmyslu.

Rozhodujem sa tu ostat dalsiu noc, no musim vymenit izbu za chatku, bo sem dojde velka grupa domacich.

Dnes zalahinam rekordne skoro uz o 20.30.

Veceru som ledvaj do seba natlacil, bola chyba ist na vysmazane banany.

Holandanky boli z jedla vo vytrzeni, no mne pripadalo priemerne, zelenina podpriemerna. Vecera vsak velika, no furt nevim kolko stoji.

Foto

Bukittinggi

https://photos.app.goo.gl/siT9DW1px99etWaT9

Harau valley

https://photos.app.goo.gl/45NP6i8rxdyYNGBu6

Naklady :

4xvysmazane snacky : 5k r
Ryza, ryba : 10k r
5xvysmazane snacky : 5k r


Advertisement



Tot: 0.545s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.3177s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb