230.den - presun malenge


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
September 15th 2018
Published: September 21st 2018
Edit Blog Post

Spanok uplne nahovno.

O 4.30 ma zobudilo hulakanie z mesity, jedna skoncila dalsia sa pridala.

Ranajky tez slabota.

Len toasty a nie moc cerstve ovocie. Bolo studene takze zrejme zo vcera.

Pri ranajkach ale aspon pokec s lokalom co ide na kadidiry chytat ryby.

Je vasnivy rybar, mi ukazoval rozne ulovky. Potom volal s rodinou tak som im musel zamavat.

Nepotesil ma, vraj ak som si nezajednal miesto v speedboat, na mieste neni sanca. Udajne to slo spravit cez fb.

Opustam najdrahsie a zatial suverejne najhorsie ubytko na sulawesi a smer blizky pristav.

Do pristavu ma doprevadza halda deti v uniformach. Rozdal som prinajmensom 6 fotiek.

Niektory vedeli ang obstojne.

Babam som povedal kamucante, tak hned i love you 😊

Vsetko to boli pocitam zo zakladnej skoly ziaci.

V pristave vladne culi ruch. Nakladaju sa lode, ludia pobehuju.

Hned ma odchytava vyberci vstupu do np togiany.

Kam idem, neviem.

Vchadzam do bielej budovy hned napravo.

Tu sa predavaju listky na rychlo lod (nakonci) a na normalnu lod.

Rychlolod vypredana a kedze chlapika z dive centra tu nevidim idem kupit listok na lod.

Ale som totalny chuj, bo nejdem do ofic predajne ale k starej pice oproti budove kde som bol vcera.

Nuz ta mi odporuca lod co ide o 9.00 na ostrov papan. Vraj ma vyhodia pri ubytku malenge indah, prichod po 14.00

To som mal vytipovane a odporucali mi ho aj cesi.

Tak to kupujem u nej. Davam jej 100k r, podla cenniku co mi tez dali cesi public lod na malenge stoji 100k r, odchod 10.00 a cesta 7hod.

No ono na cenniku su dve rozne ceny, zrejme jedna pre bule, druha pre lokalov. Budem si to muset prelozit.

Stara vybieha von a ide do ofic predajne.

Dava mi listek a na nej cena 80k, 20 si zebrala za proviziu.

Hned ma odchytava vyberci vstupu, vypisujem lajstro a platim velke prachy za nic.

Stara hra este teatralne divadlo kde ma na rozlucku objima.

Pri rampe mi kontroluju listok, posielaju ma na zltu lod, stara povedala modra.

Idem k modrej, ukazujem listok, mam ist na zltu.

Tak nazad k starej ale ta tam neni.

Nalodujem sa na zltu.

Ha, vsetci maju na listkoch cisla lezadiel len ja nie.

Nuz tak som bez miesta. Moznost ostat seded dole na uzkej lavicke abo ist hore a sedet na streche na slnku.

Prva moznost je moja.

Vnutri lode ziadne sedacky ale matrace. Ako keby to bola poschodova postel len fakt obrovska cez celu lod.

Do podpalubia sa naklada matros, rozne krabice, cement atd.

Batoh nechavam len tak a idem nazad k starej.

Ta tam uz je, vraj ok zlta, modra je to jedno obe idu rovnaky smer.

Lod sa postupne zaplna.

Presne o 9.00 vyrazame.

Pred tym vsak do podpalubia nabieha vojak so samopalom a foti naklad.

Jebnuty lude furt choda hore dole v uzkej ulicke. Tak sa musim stale stavat.

Drbnute deti zeru ovoci a supi hadzu na zem, igelity do mora.

Jasne, ze mi oblali batoh.

Kukam na modru lod a tam asi 6 turistov, na mojej ziadny.

Pulau papan na listku, cena z 60k, prepisana na 80k, tak ma dobre odrbala. ale moja sprostost.

Hehe ale nemam sajnu kde sa tento ostrov nahadza. Na mape mam len restiku s tymto nazvom, je to blizko malenge.

Plavba ubieha rychlo. Ludia zvacsa lezia na matracoch a pospavaju.

Ja sem tam vybehnem na palubu, na strechu.

Tu dalsi pospavajuci ludia, maju nad sebu natahnutu plachtu, tak pekne v chladecku. Keby vim, ze natahnu plachtu ostanem pred plavbou hore.

Vezieme aj dva skutre.

Modra lod nas hned obieha. Stara mala pravdu, ze je rychlesia.

Zastavujeme na ostrove Kabalutan(?). Vykladka par ludi a neakeho materialu.

Ludia si tu davaju kornutkovu zmrzlinu za 2k. Mne stacil ladovy napoj este v pristave za 5k.

No a co sa stane ked ma male detsko v ruke kornutok? Padne mu dole. Nastasti to bolo tesne vedla mojho batohu.

Jedna stara podala prachy predavacke ale zmrzky sa uz nedockala, lod sa pohla.

Na streche sa se mnu davaju do reci male deti. Pytaju sa ma na oblubenu farbu, zviera, jedlo. Asi 6 rocne boli. Este ma pobadzaju nech ich fotim. Pozuju na skutroch.

V podpalubi tez neaka ta zakladna komunikacia ale ang nevedel skoro nik.

Ponukali ma aj jedlom.

Dorazame do finalnej destinacie.

Tak ako na prvej zastavke i tu su domy postavene na koloch nad vodou a pospajane molami.

Ostrov papan neni az taky ostrov ako by clovek cakal.

Je to mala skala a okolo su pristavane chatrce na koloch.

Zneseny nazov tohto obyvatelstva je sea gipsy. Po nasom ciganska banda.

Po vystupeni som cakal dakych nadhanacov ale nic. Ako keby som bol jeden z domacich. Co mi vobec nevadi.

Splham sa na skalu kde stavaju neaku budovu.

Ulicky uzke, no ulicky molo a popri nom chatrce na koloch.

Obyvatelia nie moc priatelsky, na pozdrav nereaguju, ziadne usmevy. Skor nasranost v ich ociach co tu robim.

Po dost dlhom drevennom moste pokracujem na ostrov malenge.

Popri moste stavaju chatky rezortu ale byvat by som tu nebyval.

V ciganskej osade je aj jeden nobl vyzerajuci hotelik.

Ono okolie je fajn. Drevenny mostik, dole plavaju farebne ryby v priezracnom mori ale ked clovek zdvihne hlavu vidi chatrce a neprijmnych ludi, v noci karaoke na plne gule (zistene neskor).

Nuz na pevnine sa ludia trochu zlepsili ale stale su neni az taky priatelsky ako na sulawesi.

Po fajn vybetonovanom chodniku si to smerujem po nabrezi do ubytka malenge indah. Cca 5km

Po par metroch stretavam fra par. Ti boli aj v tentene ale bez zaujmu o komunikaciu (proste fra). Zistujem kde byvaju, v blizkom lesteri cottage. To som mal vytipovane ale odradil ma vyhlad na cigansku dedinu.

Cena vsak priazniva 200k s jedlom.

Nuz tak reku idem tam a potom zas nie.

Pokracujem po chodniku, prava strana more, lava domceky.

Prichadzam na konec chodniku, podla mapy sa da ist dalej, no cestu nevidim. Vraciam sa.

Tetula z blizkeho domu mi vravi, ze mam pokracovat no do dzungle sa mi nechce.

Ha ale keby vim aka ma caka cesta do lestari veru pokracujem dalej.

Nuz pri drevenom moste co ide do osady, treba ist rovno do kopca, tam vyslapana cesticka.

Stupanie a uzka cesticka medzi stromami. Klesanie k plazi, opat stupanie, dalsia mini plaz a cintorin.

Konecne moj ciel.

Za 200 je full (ma 3chatky), je len za 250. Do malege village ma odvezu stvrtok gratis, s potapanim to nebude lahke, bo nemaju telefon a to by tam musel vyslat lodku a potom ma tam dopravit (one way 150-250k), proste komplikovane. Zjednavat pri 5nociach moc nechcel.

Tak ostavam dve noci, vraj ak dlhsie da mi cenu 225k.

Osadenstvo asi 8ks fra.

Vcera som spravil velku chybu. Topanky som nechal pred dverami ubytka a v noci mi jednu vlozku ostala asi macka. Neuveritelne to pachne.

Cul som to skusil namydlit a oplachnut vodou, no stale je trocha citit mocka.

Nazad k ubytku.

Bungalov je drevenny, dnu dvojpostel kde je sietka proti hmyzu (dost potrhana) a jedna jednopostel. Sprcha slaba, splachovanie kyblom.

Prud ide len par hodin v noci. Wifi ziadna, ono ziadny signal tu neni.

Rezort odbkolesuje more z dvoch stran.

Z jednej je vyhlad na cigansku osadu a drevenny most, do mora sa ide pozvolne po bielom piesku (obcas v mori trava)

Z druhej je mensie molo, kde chodia lodicky. Do vody sa skace.

Voda na oboch stranach priezracna.

Vsetky bungalovi otocene k ciganskej osade.

Su tu natiahnute hammacky ako pri plazi tak samozrejme pri bungalove.

Pri plazi drevenne lehatka v tieny.

Prakticky hned zahajeny relax.

Na veceru ma boli zavolat poskoci.

Tu vsetci len francuzsky, totalna moja ignoracia.

Jedlo fajn kusek ryby, ryza, salat.

Po jedle vyvalenie sa na jedno z lehatok pri mori a sledovanie hviezd.

Dnes som sa nechal riadne odrbat a mal som si to lepsi naplanovat a ist na una una a nie sem.

Naklady :

Lod ampana - pulau papan (9.00hod) : 100k r (normal 60k, bez miesta)
Vstup np togian : 150k r
Ladovy napoj : 5k r
2xlestari cottage, bamboo chatka, studena sprcha, kyblovy zachod, fan, plna penzia : 500k r


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 28; dbt: 0.0337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb