226.den - presun tentena


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi
September 11th 2018
Published: September 21st 2018
Edit Blog Post

Indomart pri ubytku otvarali az o 7.00

Hodene do seba ranajky, nakup trocha jedla a 7.25 som na hlavnej pri mojej predajni listkov.

Caka tu len jedna baba.

8.00 prichadzaju dalsi dvaja ludia.

Este par ludi co posiela rozne balicky busom. Od malych obalok az po vrecia plnych ryze (?)

8.30 prichadza bus. Mini bus, este ze mam cislo 27. Je to v zadnej patke s nohami do ulicky. Cisla 28 a 29 neodporucam pokial clovek neni trpazlik.

Ostatne sedacky pre ludi s vyskou nad 170cm dost problem. Miesta na nohy malicko.

Postupne sa naklada rozny tovar. Nesmie chybat skuter, ktory je upevneny vzadu len lanami. Ha a jasne aj kohuti a sliepky. Nastastie tie tez umiestnene vonku.

9.05 a vyrazame, sme cakali dve pice co meskali.

Podla predajcu zo vcera sme mali odchadzat o 8.00.

Bus plny ale moja patka prazdna.

Po opusteny dediny, hned zastavka v prvom dome a dalsie nakladanie tovaru.

Vrecia sa hadzu aj do ulicky. To je fajn aspon si mozem vylozit nohy.

Povrch vozovky spociatku ok az do mestecka palopo.

Do tohto mestecka odporucam daytrip na motorke.

Paradne serpentiny, povrch kvalitny, neskutocne vyhlady na zelene kopce.

V kopcoch mame obedovu prestavku, ja som na keksoch. Keby vim, ze dalsia jedacia zastavka bude az za 7hod najem sa.

Chlapci z busu (zvacsa vodic a dvaja poskoci) prebalovali batozinu.

Jeden mech s ryzou(?) rozviazali, hned vsetky predavacky jedla sa zhrkli okolo, keby v tom mechu nebol dalsi mech, tipujem, ze by si nieco z obsahu odobrali.

Nuz za mesteckom palopo sa povrch vozovky meni.

Stupanie, obcas asfalt, obcas strkova cesta. Ta niekde uplne uzka.

Ak nas niekto chcel obehnut v zakrute zatrubil, my sme mu odpovedali t.j. cesta je volna.

Na pumpe capujeme palivo nielen do nadrze ale i do sudov.

Osadenstvo inak bez komunikacie so mnou.

Jedna sikovna baba ale dost mlada.

Obcas zastavka na vylozenie nalozenie materialu. Je to rychlejsie a asi aj lacnejsie ako posta.

Si nevim predstavit, ze by niekto posilal postou kohuta 😊

V kopcoch buduju novu cestu, tak rozne zdrzania ked sli oproti sebe auta.

Po prekonani dalsich kopcov, vecera.

Tu ma odbrali. Dal som si rybu, len kurvy mi donisli hlavu (malo masa).

Bolo to tak sikovne zamaskovane v omacke, ze som na to dosol az po zaboreny prstov do pokrmu. Jedlo sa rukami.

Nevim ci ma i pri platbe neosmekli. Som sa zabudol pri kupe spytat na cenu.

Na tomto odpocivadle som pochopil tie sudy s palivom.

Stali tu aj ine dva busy, palivo bolo pre nich. Bo po najblizsiu pumpu by im to asi nevidalo.

Uz po tme este jedna zastavka na doplnenie paliva zo sudu.

V kopcoch na vozovke ziadne zabrany ci reflexne znacky. Proste len hola priroda. Tu ked clovek zaspi resp strati koncentraciu pri najlepsom skonci v skale resp sa zruti do rokliny.

Videli sme jednu havarku ale nic vazne zrejme.

Na terminal (rozumej len zastavenie pri ceste) prichadzame o 21.00.

Takze 12hod cesty. Spociatku to bolo ok, bo paradne vyhlady (vyska asi okolo 1100m) no neskor uz otrava. Aj muzika onicom v buse.

Tu hned ojek za 20k, vravim 10 on 15.

Tak nic, idem za roh. Tam sa v obchode pytam na ojek.

Chlapik mi hned jeden zastavuje. Cena 15 ale dava na 10 (podla wikitravel).

Smer hotel victory.

Sofer mi ponuka ubytko za 100k v losmen dolidi ale to odmietam. Je to dalej od mesta ale hlavne potrebujem ang hovoriaci personal.

No a hotel victory ma skvele referencie.

Mam stastie maju volno, zo 150 davam na 125.

Vyplacam ojek, ten este cakal, ze ak bude full zobere ma inde. Fajn chlapik.

Recepcna mlada baba, platba neskor. O cene ale mam pomlcat.

Dvojpostel, turecky zachod a extra studena voda v sprche. Sprcha zadny luxus, klasicky indonezsky styl ked je umiestnena pri hajzli.

Fan tiez ziadny ale neni zapotreby.

Vybieham do warungov pri rieke.

O 21.30 uz vsetci balia.

Padam na rybu, asi ma odrbali zas na cene. Ryba nic moc, bola to len podkovicka.

Kupujem vodu, sprcha len nohy a okamzity spanok.

Naklady :

Nakup : 22k r
Hlava ryby, polivja, ryza, obloha : 35k r
Ojek asi 4km : 10k r
Ryza, ryba, veget : 30k r
Voda 1.5l : 7k r


Advertisement



Tot: 1.052s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 45; dbt: 0.733s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb