241.den - tomohon ( sopky)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Tomohon
September 26th 2018
Published: September 28th 2018
Edit Blog Post

Noc sa nakonec dala i ked bola zima, domaci buntosili uz od 4.00 a vedlajsich hosti domaca budila o 6.00, takze zobudila definitivne aj mna.

Na ranajky skutocne len dva kusky cookies.

Smerom ku kaviarnicke kde som bol vcera.

Zavreta ale to nevadi, ja potrebujem len net.

Baba z manada sa neozviva, tak jednu noc budem v hoteli.

Cs z kl sa ani jedna neozvala. Jedna si zrusila ucet, piggy akurat, ze hostit ma nemoze (byva na intraku). Na stretko nereagovala. Nuz v tejto osobe som sa hlboko zmylil.

Opat sa ozvala moslimka z jogji a japonka co som stretol v utoro.

Ale len ako sa mam, no i tak je dobre vediet, ze niekto na mna mysli.

Mam na mysli, niekoho koho som stretol na ceste.

Inak cesta full aut (je okolo 7.00), dopravu musia riadit policajti.

Takto rano tu moc kocov tahanich konmi vidiet neni.

Vcera poobede a na vecer ich tu jazdilo kopa a dost ludi to vyuzivalo ako dopravny prostriedok. Do koca vojdu traja maly ludia.

Idem prakticky furt po hlavnej.

Pri skolach kopy deti v uniformach.

Niektore uz mali nastup, stali v rade a pocuvali prihovor ucitelov.

Siel som aj okolo kasarni. Tu tiez ranny nastup. Na moje prekvapenie vojaci nestali v pozore ale sedeli v polkruhu.

V dalsej skolke uz prebiehala ranna rozcvicka. Deti pochodovali na mieste.

Dnes je jasna obloha, vcera bolo zatiahnute a v noci prsalo.

Fakt som to posral s tymto ubytkom, nastup na turu hore k sopke lokon je odtialto asi 5km.

Odpajam sa z hlavnej a furt po asfaltke smer sopka.

Obydlia okolo jednoduche, mina ma kopa nakladnych aut.

Neskor zistene, ze pri nastupe uz na klasicku prirodnu trasu je kamenolom a pred nim betonarka.

Pre istotu sa pytam chalana na zaciatok trasy, bo podla mapy mali byt dve, no jedna uz zlikvidovana tazbou.

Druha v pohode stupanie do lesa.

Cesticka dobre preslapana a miestami aj ocistena.

Dostavam sa k vyschnutemu korytu (rieka,lava).

Stacam to logicky dolava kedze treba stupat aby sa clovek dostal hore.

Jemny strk doplneny o skaly. Neskor len velke kamenne pole.

Po bokoch les.

Prva prekazka ale do lesa vedie cesticka, ktora pomaha obist splhanie po skale.

Nazad v koryte.

Stretavam chlapika s guidom (ten tu neni potrebny).

Stale hore ale je to pohodove stupanie v koryte.

Otacam sa a mam cely tomohon ako na dlani.

Furt si idem korytom, kuknem lepsi a dalsia skupinka (matka s dcerou a guide) su mimo koryta.

Kontrola mapy, ups trosku som zabludil ale neni to nic strasne.

Vybieham z koryta, strk a kamene.

Na topanke sa mi odlepil predok podrazky. Ono sa to stalo uz davnejsie ale az teraz som tomu zacal venovat pozornost, bo sa mi to odlepilo viacej.

Dostavam sa k velkemu krateru. Na par miestach unika sira.

Povodne som chcel vyliezt az na vrchol ale ked som kukol na tu cestu rozmyslel som si to.

Ono je to dost strme, vrchol pokryty zelenimy nizkorastucimi rastlinami.

Podla mapy by obdalec mala byt este vyhliadka na more.

Idem cez kamenne pole, najskor nabieham na zlu cesticku, potom vidim kamenneho muzika.

To je ta spravna trasa, vyslapanou cestickou medzi dost vysokym porastom (1.5m niekde aj 2m) sa dostavam k vyhladu.

Uplna parada, more a v nom ostrov bunaken.

Pri kratery oddych.

Spiatocna cesta sla rychlo.

Opat jeden clovek s guidom, neskor dve skupinky na vlastnu past.

Na hladkych kamenoch som mal aj dva smyky ale ustal som to.

V dedinke davam bakso s ladovym cajom. Na moje prekvapko mali aj freewifi, uplne jednoduchy podnik.

Majitel sledoval v tv akcie cr7.

Slnko riadne pecie, na odporucanie belg z bunakenu idem do rezortu gardenia.

Tu stylova restika, okolo velmi pekne upravena zahrada resp taky parcik.

Mini jazierka, plno roznych kvetin, lavicky, altanky.

Na jednu lavicku sa vyvalujem a zacina relax.

Po oddychu mierny sok. Restika je plna cinanov. Dosli 3minibusy.

Najvyssi cas sa pratat.

Odbacam doprava, mensie stupanie.

Okolo kopa policok, tu nasadena mrkva, kapusta, ryza…

Zastavka v Kláštor Vihara Buddhayana. Pri vstupe 10k r orange. No nik nic nevyberal.

Uprostred mensia pagoda, fontana s drakom, dalsia s korytnackou. Ani jedna nefungovala.

Pri chodniku kopa zlatych soch roznych postaviciek.

Kedze to bolo free bolo to fajn ale inak nic extra.

Nazad na hlavnu cestu. Zastavka v nobl podniku na ladovu drt s orieskami.

Opat free wifi.

Opi mi poslal neake tipy na ubytko pri letisku.

V makasare zrejme behneme spolu do kina. Film johhny english 2. Vstup do kina plati ona.

Singapur baba zas tipy na malajziu ale asi ostanem vsetky 4noci v kl

Skoda, ze ma nemoze hostit, to by som siel do singapuru.

Inac je to fakt alkacka. Sa chvalila, ze zajtra ide chlastat nonstop s dakym anglanom. Ten je pilot a vzdy 2x do roka sa v singapure da na totalku.

Jeden domaci mi siel ponukat parfemy, tak no english a dal pokoj.

Po relaxe a schladeni sa smer sopka mahawu.

Do kopca okolo terminalu, za nim fungel nova asfaltka.

Furt stupanie, okolo mna kopa aut a motoriek.

Na druhej odpocke vlavo odbacam na vedlajsiu cestu.

Okolo same policka, zvacsa kapusta.

Super vyhlad na sopku lokon.

Opat krute stupanie.

Obchadzam daku sukromnu party.

Tesne pred sopkou rozdavam neake tie fotky.

Vyhlady super.

Pri vstupe je zavora s domcekom.

Nikde nik tak pokracujem.

Caka ma stupanie po schodoch.

Krater velky ale nedymi.

Je tu vybudovana vyhliadka. Miestny predavac v indianskom obleceni.

Obchadzam krater. Avsak vacsina trasy je vo vysokej trave, takze zadny vyhlad az na par miest.

Relax na dalsom rozpadajucom sa betonovom altanku. Z neho fajn vyhlad na okolie.

Kolecko okolo kratera spravene. Lokon bol lepsi ale odtialto su lepsie vyhlady do okolia.

Nazad mi to slo rychlo, bo furt dole kopcom.

Tentoraz nejdem po bocnej ale po hlavnej ceste.

Premavka dost velka, som rozmyslal aj nad stopom ale upustil som od toho.

Za prve, vodicom svietilo slnko do oci a za druhe prakticky furt dole kopec, takze zastavenie vozidla nahovno.

No nakonec mi zastavilo jedno auto same od seba.

Dnu biely par a za volantom domaci. Vyskakujem na korbu, kde podla trusu vozi sofer zver.

Vyhadzuje nas pri hoteli leos.

Chalan ma tusim pozdravil cau ale nevenoval som tomu pozornost a pokracoval do ubytka.

Inak z hotelovej terasy je fajn vyhlad na zapad slnka. Keby som este s niekym ostanem tu.

Cestou neaky ten mister.

Na mini trhu s jedlom kupene lisovane vysmazane banany.

Obdalec rozne obchodiky.

Pred jednym ujko co opravuje topanky.

Tak reku kolko by chcel za zalepenie spicu. Ukazuje, ze cigaretka to spravi.

No ja nefajcim, tak mu davam 5k, ono zrejme za to by som mal tubu lepidla ale nech.

Objavena dalsia laundry, tu 13k za kilo expres a bez problemov vyzdvihnutie zajtra o 9.00.

Od ubytka cca 10.min.

Tu hodena rychla sprcha, prakticky vsetko oblecenie nahadzane do igelitky a nazad laundry.

Cakal som 3kg, no je toho az 3.5kg.

Bakso den pokracuje, na veceru tez jedno na rovnakom mieste ako vcera.

V inej kaviarni ako vcera si davam ladovy citronovy caj. Fakt skvely, len wifi nebolo az take rychle ako som ocakaval.

V supermarkete kupene pivo. To do seba hodene pred izbou a totalne k.o. spanok.

Dnes 38.5km za 9.5hod cisteho casu. Toto je asi moj rekord ale zvacsa sa slo po asfaltke.

Naklady :

Bakso + ladovy caj : 17k r (12+5)
Es kecang : 14k r
Oprava topanky : 5k r
Vysmazane banany (cca 10kuskov) : 4k r
Bakso : 10k r
Ladovy citronovy caj : 15k r
Nakup : 35.5k r (voda 1.5l 3k, pivo ankor 0.6l 32.5k)


Advertisement



Tot: 0.043s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0244s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb