223.den - rantepaeo (pohreb)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Tana Toraja
September 8th 2018
Published: September 9th 2018
Edit Blog Post

Nieco po druhej hodine rannej sa budim.

To uz sme v samych serpentinach, cesta je dost uzka.

Pred nami a mozno aj za nami minimalne 5 busov co maju rovnaky ciel.

Z makasaru ide kvantum spolocnosti, kazda ma svoj terminal ale zrejme vsetky zastavuju aj na daya terminale. Odchody z makasaru maju skoro rovnake v rozmedzi od 20.00 do 22.00.

Na sedadle v buse som mal k dispozicii aj deku, tu samozrejme vyuzivam, bo chuj som isol len v tielku.

Kapsicku s fotakom a dokladmi pod deku. Ono ideme v noci a clovek nikdy nevi co za ludi tu cestuje.

Mame jednu pispauzu. Skoro az po 7hodinach.

V buse este dalsi 4turisti.

Ako sa blizime k mestecku rantepao, ludia postupne vystupuju.

Bus zastavuju zatlieskanim, to robim i ja.

Okolo 7.00 po 10hod jazdy, vystupujem do dost dobrej zimy, uzaj nasadzujem dlhy rukav. Kurnik v europe zamzrnem. No spolieham sa na seredanov, ze mi dovezu do zahrebu teple oblecenie.

Nuz povodne som chcel ist do parku pri hlavnej ceste. Predsa len je skoro na ubytko.

Nuz park existuje len na mojej mape. Je tu skolka. A nie hociaka ale vojenska. Vsetci deti v maskacoch.

Serem na to a zacina prieskum ubytiek.

Prvy hotel pison, singel, studena voda zo 170 na 150, hned oproti pias popis, tu 170 bez zjednavania. Obsluha sa tvarila pri vypytani zlavy jak co chces ty debil sak to je lacne. Inak lobby vyzeralo velmi dobre, izby som nekukal nikde.

Medzi obama ubytkami kostol, tu chystali daku slavnost.

Pokracujem v dalsom prieskume v centre (na mape znacka ubytiek, moje dalsie vytipovane az na konci mestecka)

Lapatgan park, tu je nakope asi 6 ubytiek. Niektore full, ine drahe (250 a vyssie)

Wisma maria 1 mi dava double z 200 na 150, singel je za 140 ale full. Ono je vikend a kopa makasarcanov sem dosla na vylet.

Este dalsie dve nepodstatne ubytka nad 300k.

Na konci mestecka sa predieram bocnymi ulickami kde je miestny trh, klasika ako vsade. Obcas lude na mna kukali jak na zjavenie, nesmelo chybat oslovenie mister (velmi oblubene v indonezii).

Prichadzam k mojim tipom wisma monton, riana homestay. Prve full a druhe sa mi moc zvenka nepozdavalo tak som ani nesol dnu. Este tu bola dalsia wisma ale tez full.

Tak idem do wisma maria 1 ale na hlavnej vidim wisma sarla. Tu hned podla cennika 80k, kukam izbu, mala kutica bez fanu, kupelka share, len kyblovacka a studena (vlazna, tu studena neni) voda. Ok berem to na 3noci. Ani som nezjednaval, ono sa ani nedalo, ang skoro nula bodov. Jo a v cene su aj ranajky.

Po vybaleni nazad k parku lapangan.

Tam som mal u poulicneho predajcu ranajky. Cul som si dal jednu z foriem es volaco. Zadne odrby.

Okolo parku (no je to ihrisko, zadny park) kopa stankov s jedlom (otvorene okolo obeda asi len 10percent).

Su tu dve pozicovne skutrov, v jednom mali vycapene 100k ale boli tu traja turisti, vedla mi davali na pol dna za 80, 24hod 120 (co nevyuzijem)

Prekracujem rieku, samozrejme v nej dost bordelu.

Moj ciel je bukit singki, je na nom kostol/rozhladna ???

Idem popri fajn ryzovych polickach, v pozadi pekne kopce.

Sem tam uviazany byk(?) o kol.

Ako si tak idem popri rieke, zrazu stekot, skucanie. Domaci odchytili psa, dali mu zo styri rany palicou do hlavy, nalozili do vreca a dnesna vecera je vyriesena.

Dostavam sa k vstupu na rozhladnu. Kokotkovci ma chceli skasnut. No tak toto nestoji ani za deravy gros.

Tocim sa a mam velke stastie. Hned oproti je miestny pohreb.

Kopa ludi, na autakoch sem vozia prasata.

Idem dnu, tam zive prasata pohadzane po zemi (samozrejme uvazane o take nositka), byvol (byk?) pripraveny na obetu.

Jednoho uz na zemi pomalicky porcovali. Skoda, ze som nestihol ako ho zabijaju.

Okolo pristresky kde sedelo kopa ludi. Vsetci v ciernom resp neakych tych domorodych obleckoch.

Hlasatel nieco oznamoval, nad nim velka fotka zomreleho.

Za doprovodu chalana a baby v krojoch prichadza rodina pozostaleho, idu do pristresku.

Na priestranstvo vybieha skupinka starsich ludi, davaju sa do kruhu, spievaju a tancuju.

Medzi tym prinasaju a odnasaju prasata. Tie zabijaju mimo. Ale na verejnosti, pri ceste.

Tam ich opalia a potom porcuju v pristresku.

V pozadi ale vo vip place vsetko pozoruje skupinka mimozemstanov s ciernymi pristrojmi.

Neskor sa tyto mimozemstania presuvaju do altanku. Tu im miestny tlmoci zvyky. Pristali tu az 4 lietajuce taniere.

Ako fakt to z mojho pohladu vyzeralo divne. Fotiaci turisti vsetko naokolo z hlavnej tribuny. Ok bola to len taka mala vyvysenina.

Nuz furt som cakal kedy podrezu dalsie zviera ale nist. Len zas dalsia truchliaca rodina a zas to iste. Nevim mozna tu bolo vac pohrebov na raz.

Prichadza ku mne potrhla stara zenska. Ono masiary, pri ktorych som stal, sa na nej uz dost dlhu dobu smiali.

V ruke cirny sacek a v nom ???. Davala mi to ale ignorovol som ju, nakonec mi ten sacek hodila k noham.

Ono v tom bolo maso z byka, bo masiari to davali do takych sackov. No ale co budem robit so surovym masom.

Presun do mestecka cez hlavny most.

Nazad na hlavnu ulicu ci tam niesu dalsie pozicovne, nenasol som.

Len volaka truba na mna furt trubila. Bol to turek zo vcera. On ma za 80 z ubytka.

Naklada ma na motor a nazad k parku. Tu davame jedlo nasi goreng bakso.

Velmi fajn obsluha ale pocitam neakych 17rokov. A ako poznamenali domaci tusim na jave. Indonezanky su spinave na urcitych miestach 😉

Clovek ich najskor musi naucit cistote.

Turekovy sa moc toto mestecko nelubi, bo tu nist neni, ma pravdu. Vsetko je v okoli ale zas blizko do 20km.

Bol na severe, vraj nahovno cesty resp ziadne.

V jedle nasol kusky baksa, tak reku to neni kura, upokojujem ho, neni to pork.

Pyta sa slecny, ta vi ang len yes. Tak pritakava na vsetko.

Dochadza maly skolak, ten vi ang. Odpoved ho nepotesila, pork.

Skolak sa hned dava do smichu (krestan, turek moslim)

Turkovy sa ani moc nepozdavalo, ze tu je vo okoli kopa kostolov a minimun mesit.

Cs riesi cisto ako sexzoznamku.

Madagaskar a kena je vraj nieco podobne ako filipiny na lahke ziskanie opacneho pohlavia.

Lucim sa s turkom, ten zajtra ide do tentena. 10hod busom, vraj nocny neni. Sem do toraje isol dennym a vraj nikdy vice.

Na izbe davam kyblovu sprchu a spanek.

Po spanku len behnutie asi 25m vpravo z ubytka kde davam baksicko. Tu mi jeden chalan prekladal ci to chcem aj s nudlami.

Na ubytku kopa indonezanov. Ja len relax a dopisovanie dennika.

Zajtra mega tura.

Jo a ten tinder je dobra picovina, aspon tu.

Ozvala sa mi opi, ze ako sa mi lubi.

Vysvelila mi, ze na pohrebe to v sacku bolo normalne upravene jedlo. Tradicia kaze si pohostit navstevnikov.

Ozvala sa aj korejka co studuje vo finsku, po 14dec je volna.

Mozem u nej prespat ale nech to neberem ako romantic ale iba friend.

To mi vac razi zdoraznovala, ze len priatelstvo nic vac. S tym nemam problem. Ale asi sa na to vyprdnem, predsa len 14december finsko, sak zamrznem. Mestecko ma nazov pori.

Asi serem na to a kupim tu kolombiu, odlet 6.12, navrat 19.2 amsterdam, bogota, amsterdam.

Len sa bojim, ze tam zahorim, je to high season.

No chuj, som dnes vybral prachy z atm. No je vikend a vtedy dava revolut debilny kurz aspon co som tak odsledoval.

Naklady :

Vyber 1mil r = 59.43€
Mie ayam : 13k r
3xwisma , singel, share studena voda : 240k r
Zmrzlina : 8k r
Nasi goreng,dzus : 20k r
Bakso : 18k r
Nakup : 40k r



Advertisement



Tot: 0.039s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0192s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb