236.den - presun manadao


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sulawesi » Bunaken National Park
September 21st 2018
Published: September 24th 2018
Edit Blog Post

V noci aj trochu pofukovalo.

Turecky zachod v ekonomi klas. Navstivil som ho 2x a bolo to v pohode ale ani raz som nesplachol. Splachovalo sa kyblovanim.

Povodne som chcel doplnat more ale nedalo sa, bo mi som stal na ludi dole 😊

Nakonec sa budim na zimu a neaky frmol.

Nahadzujem bundu a ponozky. No nelezim dlho, bo sme prave pristali.

Podla planu sme mali dojst o 5.00, v reali sme dorazili 3.40

Kym som sa pozbieral dost ludi uz opustilo lod.

Asi 6 turistov sa rozhodlo, ze pojdu na buse. Mal by ist 5.30 a stat 100k.

No na bus terminal sa treba aj dopravit.

Ja po opusteny pristavu davam prednost pohodliu v aute.

Nadhanac najskor 200, pri aute dava 175 za druhu radu (na nete bolo toto info, potvrdil mi to aj nemecky par, i ked nemky z tentena sli za 150 ale nevim ci nesedeli vzadu, ono to je 200vpredu,175stred a zadok za 150)

Dochadzaju dalsi dvaja turisti, ti idu dozadu. Nevim kolko platili ale maju velke bagle.

Nakonec vyrazame, sofer, spolujazdec , 3 osoby v strede (nastasti soplaci) a dvaja turisti vzadu. Ti riadne namackany. Zadok je fakt len pre fajnsmekrov. Si nevim predstavit ako by sa tam nasackovali traja ludia. No vim, do ampany tam sedeli traja ale to boli maly indonezania.

Nezvykle sa plati pred odchodom. Davam dve stovky a cakam na vydanie, nic sa nedeje, tak reku duapuluh lima rybu. Davaju mi nazad teda 25k. Ale aj tak sa mi zda, ze domaci platili menej. Do ampany som platil rovnako ako domaci.

Vyrazame, mierime do tmavych vedlajsich ulic.

Sefko sa zastavuje este doma, bere si batozinu, bo bude spat v manadau.

A uz ideme, no nie daleko. Tankujeme, ale nie na pumpe lez z cocacolovych flias.

Toto nepochopim, vi, ze ide na daleku cestu a nenatankuje pred jazdou.

Postupne vychadza slnko.

Cesta v pohode, najskor cez hory so skvelimi vyhladmi a neskor popri pobrezi.

Miname prvu pumpu, tam caka asi 20aut a rovnaky pocet motoriek.

Opat teda zastavujeme pri obchodiku a zas capovacka z flas.

Miestami neni kvalitny asfalt ale to len preto bo sa tu stavia cesta.

Na moje prekvapko popri ceste odrazky a dokonca aj v strede cesty.

Obedna zastavka. Davam predrazene jedlo. Predavacka sa pytala sofera kolko si ma vypitat. Nevedela, ze tomu rozumim.

No ale dal som si az tri kusky kurata. Kusky ako fakt male kusky.

Dalsia pumpa, no ale nemaju benzin, tak zas tankovacka v obchodikoch.

To uz co je ked clovek dojde na pumpu a tam mu povedia, nemame.

Neskor miname dalsiu pumpu tam zas kvanta aut.

Asi hodinu a pol pred cielom stojime.

Kufor bol len zapaskovany. Sofer dava neake batohy do vnutra medzi nohy. Vsetci si musime dat pasy.

O par minut prichadzame k policajnej kontrole. Asi 10 policajtov na kazdej strane kontroluje auta.

Zastavuju aj nas ale doklady su ok, pasy mame tak prechadzame.

Za kontrolou vsetci pasy dole.

Vyhadzujeme cloveka z predneho sedadla, hned ho zaberam.

Predne sklo je zvrchu asi do polovice oblepene ciernou foliou.

Aby som mal vyhlad na celu vozovku musim sa zohynat.

Nas sofer starsi ujko, moc rychlo nejde.

Par km pred mestom pri pobrezi rozne dive centra a neskor riadne zapchy.

Opat nahadzujeme pasy.

Hlavny tah dost zapchaty ale ide to pomalicky.

Po stranach obchodne domy. Objavuje sa pizza hut, mcdonald, kfc.

Sofer ma vyhadzuje pri hoteli celebi. Mi ho odporucil, tak ho kuknem.

Cena 135k s ranajkami, dalsie co som mal vytipovane ceny okolo 110 ale isto to uz neplati tak ako ine ubytka.

Mam twin room, s fanom a tv. Sprcha je spolocna na chodbe.

Mobil sa mi nechce nabijat ale nakonec sa chyta. Wifi nejde.

Na recepcii vravia, ze to obcas vypadne ale neskor by to malo ficat.

Konecne poradna sprcha a prieskum mesta.

Skusam zamienat prachy, z hotela doprava, potom vlavo a vlavo.

Davaju mi horsi kurz ako ked vytiahnem z atm aj s 2percentnym poplatkom (nakonec som usetril len 34centov 😊 )

Smerujem na hlavnu nakupnu zonu piere tendean.

Cestou ma zdravia ludia. Dokonca ma niektory pristavuju a vedu mensie rozhovory.

Premavka husta ale i tak bez ujmy prechadzam na druhu stranu.

Zapad slnka sledujem z nabrezia. Za mnou kfc a mcdonald. Vsetko plne lokalov.

Konecne zapad slnka kedy cele slnko zmizne vo vode. Inde mi mizlo nad vodou.

Zapad sleduje kopa mladych opiciek.

Ako toto mesto uplne, ze top. Tolko peknych indonezanok som po kope este nevidel.

Vchadzam do obchodaku, no ziadna zmenaren tak vyberam z atm.

Vo velkom obchodaku dost ludi ale vsetci sa len prechadzaju.

Pred obchodakom ma zastavuje manzelsky par.

On v drese merdy. Ma dost velky prehlad o futbale. Vacsina debaty vsak o bohu.

Su v dakej krestanskej komunite.

Ked sa raz zosobasia uz sa nesmiu rozviest.

Ku konci pokecu mi venuju motlidbu.

Bol som dost nalomeny skocit do zltych vlasov ale ovladol som sa a parkujem na sate ayam.

Kurace maso na palicke vo fajn omacke, avsak tu boli medzi kuskami masa kusky creva. Ble. Som to len prehltaval.

V supermarkete robim snackovy nakup nech mam co jest na ostrove.

Kupujem aj pastu, bo tato sa mi zrejme na ostrove minie.

V obchode sok. Vidim sikmacky par, japonci.

Co sa tyka sikmakov tak tych som veru v indonezii moc nevidel. Mozem ich spocitat na jednej ruke.

Po nakupe ubytko , kde net uz fical, tak nahadzanie dennika, neake ta korespondencia, skype s domovom, nahratie fotiek a kontrola kolumbie.

Cena sa furt drzi ale cul som skusil kombi let madrid-bogota-quito-madrid. Cena 570€, no len prirucna batozina (air europa).

Ono by to bolo lepsie ako sa zas z ekvadora vracat do bogoty.

No ale samozrejme tonic musel nahodit cestopis z kazachstanu, tak sa zas priklanam k navratu domov a v maji vyrazit do stan krajin. Potom ma zas napadla myslienka, nazad do indonezie a filipiny, tam si najst jedno miesto a ostat tam mesac a mesac, tym padom by som preckal zimu a na koncom februara uz definitivne domov.

Normalne ma rozbolela hlava nad tolkymi moznostami a furt nevim co dalej.

Opi pisala, ze nedojde ale s tym som pocital. Vraj sem pojde s manzelom, bo on by rad navstivil toto miesto.

Ono jej manzel je hudobnik a ma neaku vlastnu kapelu, chodia z mesta do mesta (kanada). A cul prezradila pravy dovod preco sa jej kanada nelubi, bo musi robit to co jej povi manzel a kam ide on musi aj ona.

V makasare vraj skocime na daky film.

Hehe este mi prezradila svoju prvu skusenost s cs. Ja som bol druha.

Stretla sa s chalanom a ten ju furt len balil, tak znechutena odisla domov.

Pisanie aj s nataly (sing co s nu mam stretko v rige). Zaujimala sa moc o trianon a ako sa nadava madarom, bo ju jeden riadne sere.

Tak som jej napisal nech mu povi : nasadni nazad na ponika a tahni do azie. Co asi vyznie dost divno ked je v azii 😊

Velice rada by neskor preskumala vychodnu europu. Tak som jej napisal easter europe best pussy, but after riga maybe best pussy from singapour 😊

To som fakt zvedavy na to stretko, bo je to take male kvitko 😊

Ah konecne poradna postel.

Na recepcii mi vybavili na zajtra lod na bunaken. Cena 50k (domaci platia podla netu 30 ale nakonec zistene, ze len 15k). Chlapik ma dojde vyzdvihnut.

Nevim preco ale toto mesto sa mi lubi i ked tu nic neni.

To bude asi tym, ze zas samy lokali, ktory su dost priatelsky a opicky su tu velmi pohladne.

Ojebavaci su tu asi moc neni, i ked som mal bakso (ono ich je vela tipov preto rozne ceny, bakso s padangbai sa neda porovnat s tymto) po zaplateny, obsluha hodila 5k do kasicky vyberacke na daku mesitu.

Pred obchodakmi a na hlavnom tahu par zebrajucich ludi, zvacsa vsetko slepci.

Ked sme sli sem autom, tak na ceste v strede konare aby auto spomalilo (normalna vec, pouzivaju sa miesto trojuholnika) a po okrajoch dvaja ludia s kyblami, kosmi co zebrali prachy.

Nuz a este som vazne rozmyslal, ze kupim redmi note 5, vychadza tu okolo 200€. Kukal som len jeden obchod.

Musim to overit kolko stoji v malajzii, thajsku a u nas.

Bo fakt mi tento uz zazina vac a vac strajkovat. Obcas mrzne (mozno len softver) cul nesol nabijat, zlte skvrny na displeji (i ked len trocha).

Zajtra teda bunaken a zas bez netu, nieze by mi chybal. Ale ak si chcem nieco naplanovat fakt ho potrebuje. Kambodzu nenam vobec ale tak tam mam zas markoffa i ked info stare.

V kl asi dam to batu cave ked su tam farebne schody a opice skoro ziadne, potom neaku turu a mozno cs stretka, minule co som poslal tak 6 bab vraj o mesac mozme volaco spiskat, tak som zvedavy. Kontaktoval som aj piggy, ta bez odpovede.

V manado by som mal mat pred odletom cs postel. Som zvedavy co to bude zac.

Este taka zvlastnost. Nevim preco ale na lodi sa mi snivalo o ruri a co sa stane ked clovek otvori fb, sprava od nej zo vcera. Fakt divne.

Pisala, ze ju v robote navstivila kotoe. To je baba tez z kyota, s ktorou sme boli na hosteli ale ang nevi.

Na ostrove spisem mensi osobny sumar o azii, bo i tak tam asi bude vecer nuda.

Naklady :

Vyber : 850k r = 49.67€
Kyjang gorontalo - manado str.sedacka (3.55hod) : 175k r
Kura, zelenina, ryza : 30k r
Celebi hotel, twin room, share kupelka, fan, bufetove ranajky : 7.74€ (135k r karta)
Bakso : 15k r
Floridina 0.35l : 5k r
Nakup : 55,2k r
Sate ayam (10ks) : 12k r


Advertisement



Tot: 0.066s; Tpl: 0.015s; cc: 7; qc: 27; dbt: 0.041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb