Indien: tur til Varkala med Alex


Advertisement
India's flag
Asia » India
April 8th 2012
Published: April 11th 2012
Edit Blog Post

Weekentur til Varkala med min roommate Alex



Varkala:

http://en.wikipedia.org/wiki/



Noget turistet sted med mange europæere, så godt sted at tage hen hvis man bliver lidt træt af Indien.



Min roommate Alex er forresten fransk men har boet fire år i dk, han snakker fint dansk, men jeg prøver at snakke lidt fransk med ham for at blive en større verdensmand😉

Turen

Troede der var styr på det hele, vi havde bestilt billet, hotelværelse og arrangeret at blive hentet i lufthavnen i en bil. Alex havde bestilt flybilletter og jeg havde bestilt hotelværelsesamt bil igennem hotellet.

Det eneste problem var bare at jeg havde fået bestilt til den 20. April, og vi ankom den 8. April...



Så der var sjovt nok ikke nogen bil og hente os i lufthavnen, og hotellet vi havde booket på havde ikke flere værelser...



Heldigvis var hotellet vi havde bestilt hos hjælpsomme og hjalp os med at finde et andet sted at bo, mens vi selv fandt en taxi i lufthavnen. Lidt kaosstart på turen😊

Vi var lidt spændte på hvad hotellet klubben finde som erstatning på et så sent tidspunkt, men det var faktisk lækkert.



Vel ankommet ca. Kl 23.30 tænkte vi at da skulle have nogle øl, desværre viste det sig at det var dryday.

Dryday er en dag hver måned, hvor der af en eller anden grund ikke må serveres alkohol, overhovedet. Mærkeligt land nogen gange...

Nå, men vi fik hotellet til at fremtrylle en six pack til os anyways, og så ellers i seng.

Lørdagen blev brugt med en masse dovneri, lidt ved poolen og lidt ved stranden, jeg skal hilse og sige at bølgerne var voldsomme, så man kunne godt få sig lidt af en mavepuster når man legede bølgebryder...

Fantastisk flot sted forresten.

Om aftenen blev det til et par øl eller flere, så var ikke helt frisk da vækkeuret ringede kl ni...



Turen hjem gik fint, dog med de vanlige indiske forsinkelser og stempler, tror jeg har vist mit boardingkort og pas en seks syv gange i dagog har fået stemplet diverse en tre fire gange..

Alt i alt en lækker weekendtur, ikke sidste gang jeg tager til Varkala.

Budget for to mand alt inklusiv ca 3500 DKK, så det kan vist ikke siges at være dyrt😊


Additional photos below
Photos: 25, Displayed: 23


Advertisement

Sjov lufthavn i VarkalaSjov lufthavn i Varkala
Sjov lufthavn i Varkala

...Som faktisk for en gang skyld er pæn og ren, jeg er imponeret:)
DothiDothi
Dothi

Alex lærer at tage Dothi på af vores chauffør Manu lige efter vi er kommet hjem


Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0365s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb