Namaste (hej) Nepal

Asia » India » National Capital Territory » New Delhi
March 11th 2007
Published: March 17th 2007

11 och 12 Mars:
Den sista dagen i Indien blev battre an vantad. Vi gled runt i lite storre butiker och shoppade. Morgonen efter blev vi upphamtade av en forbestalld taxi fyra och en halv timme innan varat plan skulle avga till Nepal. Sjalva taxiresan till flygplatsen som lag bara ca fem km bort tog en och en halv timma pa grund av den kaotiska trafiken. Indierna bryr sig inte om filuppdelningen av vagen, i stallet galler "alla pa en gang" eller "modigast vinner"... undrar om de forstar hur otroligt ineffektivt och idiotiskt deras system ar? Vi checkade in tre timmar innan take off, vilket ar det rekommenderade vid internationella flygningar. Flygningen i sig gick smidigt och tog bara en timma och tio minuter. Att passagerarna reste sig fran sina platser, gick pa toaletten eller bara irrade runt i planet under start och landning tycktes inte alls stora flygbesattningen. Val framme i Kathmandu delade vi en taxi till Kathmandu Guest House med ett amerikanskt medelalders par, John och Tiffany. Vi slogs av hur otroligt mycket renare, mer ordnat och vackrare det var har i jamforelse med Indien. Pa kvallen at vi en fantastisk middag och drack den suverana inhemska olen "Everest" som vi tyckte var det godaste ol vi druckit. Kathmandu Guest House ar kant over hela Kathmandu och anvands som ett riktmarke. Det ar ursprungligen ett kloster som gjorts om till hotell/vandrarhem. Enkla rum men rent och fint, och massor av vasterlandska turister och aventyrare. Merparten av den ena vaggen av rummet bestod av sprojsade rutor dar vi hade en liten kolloni av duvor som kuttrade. Riktigt romantiskt!

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0406s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb