Mumbaista taasen

India's flag
Asia » India » Maharashtra » Mumbai
January 10th 2009
Published: January 10th 2009

Talla pysahdyksella olen kunnostautunut ja paassyt huomattavasti kauemmas hotellilta, mita edellisella Mumbain kaynnilla. Pari nahtavyytta on katsottu ja aika kiitettavan monta kauppaa kayty. Rohkenin jopa avaamaan hotellihuoneen telkkarin (aika vaativaa ihmiselle, jolla itsellaan ei ole moista vekotinta). En tieda mika meni vikaan, mutta sielta tuli Kaurismaen Tulitikkutehtaan tytto. Makasin siis mumbailaisessa hotellissa sipseja syoden ja suomifilmia katsellen.

Mumbai on iso kaupunki muiden isojen kaupunkien joukossa. Ei erityisen kiva, mutta ei erityisen kamalakaan. Liikennetta, ihmisia, melua ja likaa on vaikka muilekin jakaa. Kaupoissa ja ravintoloissa loytyy jos vaikka mita. Basaareissa kiertely on kiehtovaa. Vanhat brittivallan aikaiset rakennukset ja monumentit on vaikuttavia. Eksyminen ei ole vaikeaa, mutta silti olen aina lopulta paatynyt sinne minne olin matkalla.

Tuliaisten ostaminen on osoittautunut jopa vaikeammaksi, mita ajattelin. Valta osa kamasta on sellaista halpisrojua, mita en kenenkaan vaivoiksi viitsi kantaa. Onneksi tarjolla on paljon kaikenlaisia syotavia, joita voi vieda. Banaanit on kylla viela ostamatta. Hotellin viereisesta isosta hallista loytyy vaikka mita hedelmia, mutta banaanit taidetaan myyda jossain muualla...

Huomenna on ihan liian aikainen heratys, jotta ehtii Finskin yhdeksan aikoihin lahtevaan koneeseen. Toivottavasti lennolla tarjotaan jotain muuta kuin riisia.

Tot: 0.214s; Tpl: 0.011s; cc: 22; qc: 96; dbt: 0.1531s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb