Fra student til turist


Advertisement
India's flag
Asia » India » Kerala » Wayanad
March 9th 2011
Published: March 9th 2011
Edit Blog Post

Hei og hopp!

Min kjære mor etterlyste en oppdatering i går kveld, og det er vel egentlig på sin plass å komme med et nytt innlegg her, ettersom folk der hjemme begynner å få abstinenser.

Bortsett fra at vi har jobbet med å fullføre prosjektet vårt, som vi nå har sagt oss så godt som ferdig med, har vi vært litt sløve. Vi har dusjet i Soochipara Waterfalls, sett på 6000 år gamle helleristninger i Edakkal caves, og vært en snartur i Calicut.

Jeg har også stått opp alt for tidlig de to foregående dagene, for å spille fotball med et lokalt lag, som har trening klokka 06.30 hver dag. De spiller i distriktsligaen, og nivået var ikke akkurat skremmende høyt. Etter to treninger, fikk jeg tilbud om spille turnering for dem kommende fredag. De mente jeg ville kunne gjøre en veldig god jobb for dem, samtidig som jeg ville bli den absolutte hovedattraksjonen, som eneste hvite spiller. Dessverre pakker vi sakene og reiser herfra i morgen, så det blir ikke noe av.

Ettersom vi er ferdige med prosjektet vårt, går jeg nå ut av rollen som "snill og interessert student fra Norge", og tar på meg "ekkel og ignorant vestlig turist" rollen. Det vil si at de kommende dagene skal jeg bare ligge og halvsove på stranda, bli solbrent, drikke øl og klage på lokal skikk og bruk, og indisk kultur generelt.

Men vi reiser ikke herfra uten å ha satt dype spor. I dag tidlig, da vi satt og spiste frokost, hørte jeg plutselig låter fra min spilleliste på anlegget i restauranten. Alle mine favorittartister, både norske og utenlandske, var representert. Så selv om vi reiser herfra, kommer Norge til å være representert ved flerfoldige band og artister i lang tid fremover. Jeg vil påstå, med ganske stor sikkerhet, at dette er den eneste restaurante i hele India, hvor du kan høre Di Derre synge "Faren til Ivar" mens du nyter en kald lime soda og spiser mushroom masala.

Det var det hele. I morgen tar vi nattoget fra Calicut, og er framme i Goa en gang på formiddagen på fredag. Så får vi se om det blir noe mer å skrive hjem om, eller om det blir litt for mye øl og sol. (Jada, jeg skal huske å drikke vann og smøre meg med solkrem).

Takk for oppmerksomheten, og ha en strålende dag.

Advertisement



14th March 2011

Solkrem
Tippe du e mad sobrent. I beijing ekke akkurat det noka prob! Pisskaldt (altså rundt 12-15 grader). No skal i snart avgårde for å kikke på Den forbudte byen, være turist. Men ellers e Beijing ganske rått, og veldig likt en europeisk storby i standard, minst. Men facebook og twitter e sperra seff, jævla dritt! Husk solkrem faktor 50!!

Tot: 0.126s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0465s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb