Ayurvedic Hieronnassa

Asia » India » Kerala » Trivandrum
January 17th 2007
Published: January 18th 2007

Keskiviikko 17. tammikuuta.

Paatin etta nyt olisi hemmottelu paiva. Varasin ajan Ayurvedic hierontaan iltapaivaksi ja paatin lukea mukanani tuomaa naistenlehtea illalla ja tehda pedikyyrin.

Kerronpa tasta hieronnasta... Paikkaa oli suositeltu minulle toista ja varaus tehty puoli viideksi. Kundit katsoivat vahan pitkaan kun lahdin ‘kesken tyopaivan’, mutta viis valitin siita. Olin tulossa takaisin hieronnan jalkeen joka tapauksessa.

Ayurvedic medicine on vaihtoehtoinen laaketiede ja tama hieronta perustui siihen. En oikein tieda sen enempaa tasta laaketieteesta, mutta kyse olikin vain hieronnasta, tarkemmin sanottuna oljyhieronnasta. Paikka oli siisti, mutta hieman kuluneen nakoinen. Minut vietiin yhteen huoneeseen ja kengat piti jattaa oven ulkopuolelle. Keskella huonetta oli puinen hierontapoyta. Kaikki oli puhtaan nakoista. Hierojani Maya (nainen) pyysi minun riisuutumaan kokonaan korujani myoden. Seisoin ilkialasti keskella huonetta ja Maya laittoi minulle kertakayttoiset alushousustringit jalkaan ja pyysi minut istumaan. Istuin alasti, intialaiset paperialushousut jalassa puisella tuolilla jannittyneena etta mitakohan tasta tulee. Maya lammitti pienista suljetuista pulloista otettuja ‘laake’-oljyja hellalla. Han kaatoi oljya paahani ja hieroi oljyn kunnes hiukseni olivat aivan oljytyt. Asettauduin sen jalkeen puiselle hierontapenkille ja 45 minuutin ajan sain oljya oljyn peraan. Kaantyminen poydalla oli hankalaa kun se oli niin liukas.

Hieronta ei ollut niinkaan lihashierontaa vaan paamaarana oli saada mahdollisimma paljon oljya imeytymaan ihooni. Oljyt tuoksuivat hieman rohtotuotteilta, mutta eivat olleet mitenkaan pahan hajuisia. Mietin hieman etta mitenkohan voisin laittaa vaatteet paalleni kun olin yltapaalta oljyn peitossa. Hieronnan paatteeksi Maya vei minut huoneen takaosassa olevaan suihkutilaan ja pesi minut kunnolla. Tilanne muistutti hieman suomalaista saunotusta. Oljy lahti todella hyvin jollain ihmeen kasvimonjalla jossa oli mieto tuoksu. Pyyhkeet olivat vanhoja mutta huolellisesti pestyja ja puhtaita. Pesun jalkeen olo ei ollut ollenkaan limainen ja pystyin laittamaan vaatteet aivan hyvin paalleni. Hiuksetkin olivat puhtaat ja myos hyvin pehmeat.

Lahdin auto-riksalla takaisin toihin, jossa tilanne ei ollut 1.5 tunnin aikana juurikaan muuttunut. Kundit viela kinastelivat samoista asioista kuin ennen lahtoani, joten en ollut menettanyt mitaan vaan oikeastaan vain saanut breikin tyhjista puheista. Heh!

Tot: 0.082s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0478s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb