Overlamning av pengar och Charminar

India's flag
Asia » India » Andhra Pradesh » Hyderabad
February 21st 2009
Published: February 24th 2009

Hej pa er alla! I fredags overlamnade vi pengarna som vi samlat in under valgorenhetskonserten till Varghese, som ar forestandare har pa HMI, (Hennry Martyn Istitute), och huvudansvarig for projektet sultan Shai. Han blev mycket glad over pengarna och sa att varje rupies vi sammla ihop betydder oerhort mycket. Malet med projektet ar att fa skolan sjalvforsorjande och for det behovs det 400000 rupies vilket ar ca 80000 sek.
Efter detta akte vi till Charminar som ar en Muslimsk minaret. Utanfor minareten var dar en stor folkmassa, dar var manga tiggare som tog i oss och tiggde efter pengar och mat. Nar vi gick in i Charminar var man tvungen att ta en smal trappa upp, trappstegen var hoga, hala och valdigt otacka att ga uppfor men annu varre att ga ner for. Nar vi val kom in i Charminar var dar manga Indier som ville fotografera sig med oss, sa nu hamnar vi i manga fotoalbum. Nara Charminar finns Indiens storsta moske.

I sondags sa akte vi till Golconda, Golconda ar ett fort som fran 1000-talet styrdes av hinduiska furstar men 1363 erovrades av muslimer.

Efter Golconda at vi middag pa ett best western hotel, och dar at vi KOTT!!! Mums det var mycket gott och smakrikt, vi at ocksa glass till efteratt.

I gar prata vi med Varghese som ar en Franciscanmunk, han berattade om vilka olika munkorden som finns och hur dem uppstod. / Hanna och Louise

Tot: 0.074s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb