Var halsade Sverigebor fran Indialand!

India's flag
Asia » India » Andhra Pradesh » Hyderabad
February 13th 2009
Published: February 13th 2009

Hejsan svejsan! Idag har det varit fullt os medvetslos anda sedan vi lamnade henry martin institute. Vi startade dagen med frukost, bl.a innehallande konstiga morotskakor och lokdonuts. Efter frukosten gick vi till morning devotion och dar reciterade en larare i islam en text ur koranen. Sen borjade elandet. Vi tog taxi till den mer centrala delen av hydrebad. Det luktade vedervardigt av branda sopor och annat skrap och alla korde som galningar och tutade for allt. Alla glodde sa mycket att jag trodde att deras ogon skulle trilla ut och det var jatte manga manniskor som tiggde bl.a en jatte liten flicka som tog tag i sofias hand men man kan inte ge en for da kommer det manga andra som ocksa vill ha. Har i indien ar sakerhetskontrollen storre, overallt i alla butiker finns det vakter, stor skillnad fran sverige.

see you later alligator M.v.h Frida

Kara vanner!

Tack for alla halsningar, vi laser allihop! HJ vi lovar att forsoka lara oss en indisk sang, vi skall pa gospel gudstjanst pa sondag! Recitationen imorse var verkligen avkopplande. Det finns ett lugn i ashramen som ar mycket befriande.

Som Frida redan skrivit sa har det varit en handelserik dag i trafiken, det gar inte att beskriva utan det maste upplevas. SOm nagon uttryckte det, man har sett filmer om trafiken, men det ar en helt annan sak att vara mitt uppe i den.

Bilderna visar att vi ocksa varit och shoppat nya klader idag. !0 pers som skall kopa kurta och byxor, ni ma tro det var livat varre! Forsaljarna sprang benen av sig for att tillgodose alla smakriktningar, resultatet kan ni se pa bilden, blev de inte fina sa sag!

Tjejerna har lite svart med maten, den ar ju sa annorlunda, sa vi tog ett valbehovligt stop i Banjara hills de finare kvarteren for att ata pa Mc Donald's! Det piper om oss alla nar vi gar in i affarerna sa man kan nastan tro att sakerhetsmaskinerna reagerar pa svenskar och inte det vi har pa oss och med oss.......

Nu borjar klockan bli sent sa det ar dags att avsluta for idag! Ma sa gott hemma i Sverige! VARMA halsningar fran oss i Hyderabad/ Anette

Tot: 0.084s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0529s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb