Hong Kong The Arrival

Asia » Hong Kong » Kowloon
March 4th 2006
Published: March 4th 2006

Flight China AirlinesFlight China AirlinesFlight China Airlines

Een beter begin kunnen wij ons niet voorstellen. First Class - met dank aan China Airlines
Summary- This is the story of our flight from Amsterdam to Hong Kong and our first full day in Kowloon. Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen.

Hong Kong, zaterdag 4 maart /06.30 uur/ in Nederland is het nu nog 3 maart en 23.30 uur. Kortom een tijdsverschil van 7 uur. Ik heb vanmorgen - was vroeg wakker - de eerste foto´s op de laptop gezet en bekeken. Monkey ligt nog lekker te pitten.
Met een grote bak koffie erbij maak ik nu ons eerste korte verhaal. Woensdagochtend 1 maart zijn wij vertrokken uit Roden. Onderweg behoorlijk wat sneeuwstormen, maar lang niet zo erg als de afgelopen twee dagen. Want hetn is weer behoorlijk raak geweest hebben wij begrepen. Kortom wij waren dus mooi op tijd weg. Op Schiphol wachtte ons een fantastische verassing. Bij China Airlines kregen wij een upgrade naar de first class. Met zo´n begin van ons avontuur kan het bijna niet meer fout gaan. Het vliegtuig van China Airlines - een 747-400 - vertrok precies op tijd richting Bangkok. Na een korte stopover hier doorgevlogen naar Taipei om vervolgens 1.30 uur later te vertrekken richting Hong Kong. Precies 24 uur na ons
Flight China AirlinesFlight China AirlinesFlight China Airlines

Het borreluur in het vliegtuig begint met een hapje en een drankje
vertrek uit Roden kwamen wij in ons hotel aan. Door het tijdsverschil van 7 uur was het hier dus 17.00 uur. Het hotel is fantastisch. Wij hebben een z.g.n. studio suite. Dit zijn speciale kamers met een keukentje, badkamer, bed en een kleine zithoek. Deze studiotjes worden per maand verhuurd en hebben een beperkte service vanuit het hotel. Hierdoor is de prijs erg aantrekkelijk. Hebben wij overigens geregeld via Best Asian Hotels in Singapore - internet.
Scheelde dik 40% - dus een hotelsite die aan te raden is als je deze kant heen wilt. Zij regelen hotels door geheel Azie. Vanuit onze kamer - 19e etage / hebben wij een schitterend uitzicht op de Victoria Harbour. Het begint hier inmiddels wat licht te worden. Ziet er wat winderig uit vanmorgen. De voorspellingen zijn voor vandaag zo´n 18 - 20 graden met mogelijk een klein regenbuitje. Gisteren hebben wij eerst eens zeer uitgebreid ontbeten in het hotelrestauranjt. Helemaal te gek. En omdat je hier een maand zit krijgen wij 15% korting. Altijd mooi meegenomen - want handel is en blijft handel. Na het ontbijt even lekker in de zon gelegen op de 9e etage bij het zwembad. Dat was even lekker
Flight China AirlinesFlight China AirlinesFlight China Airlines

Monkey kan er zoals gewoonlijk weer geen genoeg van krijgen
genieten. Het water in het zwembad is nog wel behoorlijk koud zo.n 17 graden. Dus om daar zomaar even in te springen spreekt ons nog niet aan. Vervolgens hebben wij visa geregeld voor Mainland China voor een paar trips. Wat geshopt in het winkelcentrum bij het hotel - giga groot.
Daarna hebben wij ons laten verleiden voor een bijna 4 uur durende deep relaxation massage. Voor zover wij al last mochten hebben van een jetlag is die nu echt helemaal weg. Maar wij zijn ook helemaal doorgeknepen. Was heerlijk. Inmiddels is het 16.30 uur en gezien het mooie voorjaarsweer wilde Monkey nog even lekker flaneren over de Avenue of Stars en lekker happy houreren. In de avond weer een nieuwe ervaring opgedaan met eten. Eten bij de chineesjes in een foodcourt. Dat is pas echt lachen. Allemaal kleine chinese tentjes die hapjes en maaltijden verkopen. Wij hebben uitgebreid gegeten voor 850 Hong Kong dollar / of te wel 8,50 euro. Moest ook wel want de uitgebreide massage had een forse aanslag op ons budget gepleegd. Nog wat gelopen en om 23.00 uur languit. Foto´s van het hotel komen de volgende keer.
Groetjes en liefs Monkey and Bear / Hong Kong
Flight China AirlinesFlight China AirlinesFlight China Airlines

Een hapje ganzenlever met peertjes in port en ........
- Kowloon - 4 maart 2006 - 07.00 uur

nog een glaasje champagne

dan een kopje soep
Flight China Airlines

De salade wordt ook uitgeserveerd / wilt u blue cheese, thousand island, of mosterddressing. Nog wat croutons en kaas ........
Flight China Airlines

dan het hoofdgerecht - ook niet te versmaden
Flight China Airlines

Monkey toch ... al die glazen en twee bordjes
Flight China Airlines

Misschien nog een stukje zalm

Nu al het nagerecht
Flight China Airlines

Ik kan er eigenlijk niet genoeg van krijgen
Flight China Airlines

Na de arbeid is het goed rusten - dit geeft nu het echte miljonairsgevoel

Stopover in Bangkok / Konden wij toch nog die lekkere olifantenchocolade kopen
Avenue of Stars

Oud en nieuw / Star Ferry 1902 en het operagebouw 2002 - Victoria Harbour vanaf Kowloon / Avenue of Stars

Skyline van Hong Kong in het middag voorjaarszonnetje
Avenue of Stars

Bruce Lee / blijft nog steeds het zelfde / wordt hier gezien als een soort god

Een van de vele ferries tussen Hong Kong en Kowloon
Avenue of Stars

Een uniek beeld in de haven - een echte oude jonk. Die zie je ook hier helaas vrijwel nooit meer
Avenue of Stars

De clocktower - een landmark uit vroegere tijden - hier was in het verleden het beginpunt van de orient express

Monkey als onze videodirector
Avenue of Stars

en het gaat haar steeds beter af

Een inwoner van Hong Kong geniet van het voorjaarszonnetje
Avenue of Stars

Zie ginds komt de stoomboot .....
Avenue of Stars

Happy hour bij de ondergaande zon / ik lust er wel 1 of .....
Avenue of Stars

misschien toch wel 2 - het is uiteindelijk happy hour dus 2 voor de prijs van 1. Happy hour begint hier overigens wel vroeg - al om 15.00 uur tot 20.00 uur

4th March 2006

Het eten
Wij zien dat jullie het erg slecht hadden op de vlucht, had zo het idee dat jullie dit allemaal met veel moeite hebben opgegeten. Dat is jammer, maar een geluk het duurt weer een tijdje voordat jullie dit "slechte" eten van China airlines weer krijgen. Vanuit het sneeuwerige Wijk geniet ervan en tot ooit. Dikke kus aan Ineke en van Martina ook voor Aad.
4th March 2006

mooi
Vrienden, goed te zien dat jullie heel aangekomen zijn. Maak ons niet al te jalioers mart al die mooie verhalen en nog fraaiere beelden. Veel plezier
8th March 2006

heerlijk
Lieve Ineke en Aad, wat geweldig hebben jullie het daar! En wat goed dat jullie zoveel tijd aan het travelblog besteden. Ik vind het heerlijk om te lezen en de foto's te bekijken. Super dat jullie zo genieten. Tot een volgende keer. Groet, Marieke

Tot: 0.326s; Tpl: 0.017s; cc: 17; qc: 144; dbt: 0.2483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb