Hong Kong

Hong Kong's flag
Asia » Hong Kong » Hong Kong Island » The Peak
September 4th 2012
Published: September 6th 2012

og saa naade vi til Hong Kong.. her har vi vaeret i to dage og tager videre til Kuala Lumpur i Malaysia i dag. Vi er bare vilde med Hong Kong.. Det har vaeret dejlig at kommet til en noget mere civiliseret by end det vi oplevede i Kina. Man kan godt maerke at det er en tidligere engelsk koloni, alle taler engelsk og alt staar paa engelsk.

Den foerste dag koerte vi med verdens laengste rulletrappe op til Peak Tram, hvor vi skulle med en sporvaagn op til Victoria Peak. Sporvaagen steg nogle steder op til 27 grader, det var lidt vildt. oppe fra toppen kunne vi saa se inder over hele byen med alle dens skyskrapere.

Vi bor paa Hong Kong island, i et lille hummer paa 4 m2 i koejeseng😊 igaar tog vi saa faergen over til Kawloon, hvor vi spiste noget laekkert aftensmad. kl 20 tog vi ned til havnen hvor man kunne se lysshow, hvor flere af de hoeje bygninger paa Hong Kong island blev lyst op og blinkede, det var rigtig flot.

Men nu er vi ogsaa klar til at komme til sydoest asien hvor der venter endnu flere spaendene oplevelser.

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0566s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb