Xi'an

China's flag
Asia » China » Shaanxi
August 22nd 2016
Published: August 25th 2016

Vandaag staat het TerraCottaleger op het programma. Een medewerker van Sean zou ons komen ophalen om ons hiernaartoe te brengen. Stipt om half 10 staat de Mercedes voor het hotel klaar en hebben we een chauffeur en een meisje van zijn kantoor die ons begeleiden. Het was ongeveer een uurtje rijden en natuurlijk is het er weer behoorlijk druk. Ongeveer 50000 mensen bezoeken dagelijks dit park. Het geheel bestaat uit 3 hallen, maar vooral hal 1 is waar de meeste beelden staan. Momenteel zijn ze ook gestopt met het verder uitgraven van de beelden omdat de kleuren van de beelden verdwijnen. De duizenden beelden, waarvan er nog een heel groot gedeelte onder de grond ligt, zijn gemaakt door arbeiders en deze arbeiders zijn ook op het laatst allemaal begraven (samen met de keizer). Daardoor was het hele bestaan van dit leger ook totaal onbekend voor de buitenwereld. Elk beeld heeft een eigen gezichtsuitdrukking, maar ook op de vingers zie je de nagels zitten. Ongelooflijk hoe dit gemaakt is.

Na een aantal uur hier te hebben rondgelopen zijn we weer terug gegaan richting Xi'an waar we met de 2 medewerkers van Sean nog even zijn gaan lunchen. Nu hebben we weer een typisch gerecht uit Xi'an gehad: Hotpot. Op het midden van te tafel staat een ketel die bestaat uit 2 gedeeltes. Een gedeelte is het pittige gedeelte (echt heet!!) en het middelste het normale gedeelte. Natuurlijk werd er weer veel besteld: vlees, vis, groente, een of ander orgaan en fruit. Dit was ook weer heerlijk.
Hierna hebben zij ons naar het hotel teruggebracht en hebben we afscheid genomen. Omdat het weer enorm warm was, besloten we om lekker in het hotel te blijven en wat te gaan zwemmen.
'S-avonds zijn we in de buurt van het hotel wat gaan wandelen in de richting van de grote Pagoda. Dit is een soort tempel waar ook nog steeds monnikken leven, maar helaas stond de Pagoda in de steigers wegens renovatie.

Tot: 0.135s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.055s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb